Gå til innhold

Corvette vs Maybach

Ranger emnet

espsko

Anbefalte innlegg

Interessant:

0-60 mph (0-97 kph)

Chevrolet Corvette: 4.9 seconds

Maybach 57: 4.9 seconds

0-80 mph (0-129 kph)

Chevrolet Corvette: 7.9 seconds

Maybach 57: 7.8 seconds

Braking:

60-0 mph (97-0 kph)

Chevrolet Corvette: 134 feet (41 meters)

Maybach 57: 121 feet (37 meters)

80-0 mph (129-0 kph)

Chevrolet Corvette: 214 feet (65 meters)

Maybach 57: 212 feet (65 meters)

Slalom 700 feet:

Chevrolet Corvette: 62.4 mph (100.4 kph)

Maybach 57: 60.4 mph (97.2 kph)

Ganske imponerende med tanke på at Maybach veier omtrent dobbelt så mye som Corvette.. Til sammenlikning bruker vel en Porsche Boxster omtrent 6 sekunder fra 0-100 km/t, mens en Opel Speedster Turbo bruker 4.7 sekunder..

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det 57S eller vanlig 57?

de lanserte nettop Maybach 57S.. men den berømte 6liters V12 med twinturbo (orginbalt i 57 så er det en 5,5liter V12 med twin/Bi eller singen turbo)

6litern er den berømte "jeg kverker girkasser så jeg er nedtrimmet" :P

den beryktete 1000Nm`s girkasse kverkeren

kjent fra S 65AMG, CL 65AMG og SL 65AMG.. MOAHAH

hmm

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor kommer porsche inn i bildet?

Porsche kommer vel inn i bildet her:

Ganske imponerende med tanke på at Maybach veier omtrent dobbelt så mye som Corvette.. Til sammenlikning bruker vel en Porsche Boxster omtrent 6 sekunder fra 0-100 km/t, mens en Opel Speedster Turbo bruker 4.7 sekunder..

Men jeg kan ikke si at jeg forstår lie's utsagn på grunnlag av dette :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke det jeg skrev pga den Boxsteren som ble nevnt. Jeg tenkte slik: Siden man ser av sammenligningen at Maybach faktisk er like kjapp som Corvetten, så er det da snakk om "sportsbiler" i denne sammenligningen. En Maybach hadde jeg aldri i livet kjøpt, uansett hvor fort den går. Hvis jeg da skulle hatt en sportsbil ala Corvette, hadde jeg heller valgt en 911, fordi jeg liker Porsche best av slike sportsbiler. DET mente jeg :)

Opel Astra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så er det da snakk om "sportsbiler" i denne sammenligningen.

Jeg ville nå ikke gått så langt som å kalle Maybach en sportsbil.. Det jeg syntes var interessant - og også grunnen til at jeg postet disse tallene - var jo at det er imponerende at en bil som veier nesten tre tonn (Maybach 57 veier 2735 kg - Corvette C6 veier 1441 kg) ikke bare matcher en Corvette på 0-100 km/t, men også stopper kjappere og holder nesten samme hastighet i slalomkjøring, Maybach er jo tross alt nesten halvannen meter lengre (Maybach 57 er 572cm, Corvette C6 er 443cm).

Forøvrig kunne jeg godt kjøpt meg en Maybach jeg, altså. Om jeg for eksempel hadde eid Rimi og solgt det for en ti-elleve milliarder.

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider