Gå til innhold

Prosjekt: VW Volf

Ranger emnet

mono

Anbefalte innlegg

Bilen:

nybil.jpg

Modell: VW Golf III 1.8i GL 1992

Lakk: Dusty Mauve (LC5P)

Felger: 15" Oz Volcano

Interiør: Golf GTi, Chrome Rings på Speedo fra Blaushalter og blå dioder instrument.

Utstyr: ABS, El.vindu, Sentrallås, El.Takluke, El. speil m/varme

Stereo: Billig spiller fra Pioneer, Boschmann ett eller annet i dørsidene, og Alpine 6x9 i hattehylla. funker greit foreløpig.

Eksteriør: Ettermontert takantenne, Takluke spoiler, Hvite sideblinkers, Golf Mk4 look lykter, stygg hella grill.

Eksos: Ukjent merke, men jeg liker enderøret :D og det maler fint.

Motor: Ingen andre mods enn at jeg har montert ett luftfilter fra Streetfighter Preformance m/ carbon varmeskjold.

Diverse bilder av bilen:

Oz_Volcano.jpg

eksos.JPG

alpine.JPG

boschmann.JPG

innvendig.JPG

Planer videre:

Har brukt utallig mange timer å lese rundt på Vwvortex, får å finne ut hvilken retning jeg vil gå med min bil, mange velger å gå for Badboy looken.. blir dette gjordt bra, så blir det veldig fint, men her hjemme i norge syns jeg dette er blitt "oppbrukt"

Har valgt å gå en litt annen retning, nemlig å montere Vento front på min, noe som jeg syns er ett godt alternativ, dette er ganske godt utbredt i statene, men ikke her hjemme, tror jeg har registrert meg 1-2 biler med dette.

Men for å slutte å gå rundt grøten, så er dette de konkrete planene jeg har lyst å utføre bare jeg har råd:

- Vento front Done

- Supersport 80/40mm Done

- DTM dråpe speil

- Vr6 Leppe Done

- Keskin KT-5 7.5x16

- OEM sideskjørt

- Nye lykter fremme og bak.

- Endel cleaning ;)

Inspirasjonen:

vento1.jpg

vento2.jpg

vento3.jpg

vento4.jpg

Noen av delene har jeg hatt en stund, vento lyktene fant jeg en hos høgger til en billig penge, og en hos en bruktdele kar.

Panseret kjøpte jeg nytt, og dum som jeg var så kjøpte jeg Vreng panser.

Vento Emblemfri Grill og Grill list, er på vei nedover i landet fra Ålesund for øyeblikket, håper posten er snill med pakken :D

ventolykt_1.JPG

ventolykt_2.JPG

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var en tur innom lakkereren i dag og tittet på fargeprøvene av lakk koden, det er ett par nyanser ute og går så jeg håper vi treffer nå vi skal lakke, skal også utbedre lakkforskjell etter at ett annet lakkeringsverksted fjernet rust rundt ene ruta. ble litt lysere kan man si.

Etter planen så skal bilen gå i lakkboksen førstkommende onsdag, skal hjelpe til og få litt lærdom innen pussing ogslikt, delene blir montert når lakken har fått herdet skikkelig.

Dette blir en bytte handel, så jeg skal få lov til å dekorere Mazda 323 GT-R'en til lakkereren.

Håper alt går som planlagt nå har ventet litt forlenge på dette :)

Golf Gl merket har forrige eier satt på der, har ikke akkurat brydd meg med å fjerne det :D

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir supre greier ass! :D Vær flink med å oppdatere oss med bilder mono! Hehe.. Forresten... Monterte GTI interiøret ettertid eller? Ser bra ut det der...hvertfall baksete! :)

| -My rides- |

[X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt)

[X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oleee: GTi interiøret er montert av en av de eierene før meg, så har ikke så mye kjennskap til det.. men er ikke så bra gjordt, litt løse stoler, kan vrikke på dem.

Da kan jeg fortelle deg hvorfor :)

Det er to firkanta greier bakerst på stolene, som skal gå i hver sin skinne.

Utenpå disse skal det være en plast-firkant-dings.

Når denne mangler, blir stolene riklete.

Kjøp plastdings. Ta ut splint foran ved hendelen til å flytte setene. Flytt setet helt bak. Da kommer disse firkantene til syne bak skinnene. Smett på plastgreier. Dytt fram :)

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg fortelle deg hvorfor :)

Det er to firkanta greier bakerst på stolene, som skal gå i hver sin skinne.

Utenpå disse skal det være en plast-firkant-dings.

Når denne mangler, blir stolene riklete.

Kjøp plastdings. Ta ut splint foran ved hendelen til å flytte setene. Flytt setet helt bak. Da kommer disse firkantene til syne bak skinnene. Smett på plastgreier. Dytt fram :)

er disse plastik dingsene hvite? lå 3-4stk av disse i hanskerommet når jeg kjøpte bilen, har bare lagt dem tilsides jeg... jaja, da har jeg noe å pusle med når våren kommer :)

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen:

nybil.jpg

Modell: VW Golf III 1.8i GL 1992

Lakk: Dusty Mauve (LC5P)

Felger: 15" Oz Volcano

Interiør: Golf GTi, Chrome Rings på Speedo fra Blaushalter og blå dioder instrument.

Utstyr: ABS, El.vindu, Sentrallås, El.Takluke, El. speil m/varme

Stereo: Billig spiller fra Pioneer, Boschmann ett eller annet i dørsidene, og Alpine 6x9 i hattehylla. funker greit foreløpig.

Eksteriør: Ettermontert takantenne, Takluke spoiler, Hvite sideblinkers, Golf Mk4 look lykter, stygg hella grill.

Eksos: Ukjent merke, men jeg liker enderøret :D og det maler fint.

Motor: Ingen andre mods enn at jeg har montert ett luftfilter fra Streetfighter Preformance m/ carbon varmeskjold.

Diverse bilder av bilen:

Oz_Volcano.jpg

eksos.JPG

alpine.JPG

boschmann.JPG

innvendig.JPG

Planer videre:

Har brukt utallig mange timer å lese rundt på Vwvortex, får å finne ut hvilken retning jeg vil gå med min bil, mange velger å gå for Badboy looken.. blir dette gjordt bra, så blir det veldig fint, men her hjemme i norge syns jeg dette er blitt "oppbrukt"

Har valgt å gå en litt annen retning, nemlig å montere Vento front på min, noe som jeg syns er ett godt alternativ, dette er ganske godt utbredt i statene, men ikke her hjemme, tror jeg har registrert meg 1-2 biler med dette.

Men for å slutte å gå rundt grøten, så er dette de konkrete planene jeg har lyst å utføre bare jeg har råd:

- Vento front

- Senking H&R 60/40

- DTM dråpe speil

- Vr6 Leppe

- Keskin KT-5 7.5x16

- OEM sideskjørt

- Nye lykter fremme og bak.

- Endel cleaning ;)

Inspirasjonen:

vento1.jpg

vento2.jpg

vento3.jpg

vento4.jpg

Noen av delene har jeg hatt en stund, vento lyktene fant jeg en hos høgger til en billig penge, og en hos en bruktdele kar.

Panseret kjøpte jeg nytt, og dum som jeg var så kjøpte jeg Vreng panser.

Vento Emblemfri Grill og Grill list, er på vei nedover i landet fra Ålesund for øyeblikket, håper posten er snill med pakken :D

ventolykt_1.JPG

ventolykt_2.JPG

Ditta blir bra Glenn Ove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja de hvite plast dingsene er til stolene, eksosen er fra simons. senke bilen sier du, nå eller nå? heheh , blir bra dette mono, lakk allt i bilens farge, kegg den ned å ikke tenk på 7.5x16, det kommer du til å angre på , men jeg fikser deg god pris om du vil ha lit større hjul på

Fikser du disse hjula til meg så:

1725.jpg

Med god offset slik at jeg ikke trenger å gå grundig til verks med valsing :)

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si!! dette ser veldig spennenende ut.

utrolig fete bilder du har funnet her av 3`re med vento front,nesten så jeg kunne tenkt meg å begynt på noe slikt selv..

men men, blir nok ikke noe slikt på min nå. Får evt ta det på mitt neste prosjekt.. hehe.

STÅ PÅ og hold oss oppdatert med bilder og gjerne fremgangsmåten på å bytte frontplata (hvis denne må skiftes m t p lampefester osv).

B T W fett interriør du har :titties: har akk montert det samme interriøret i min sammen med el ruter. Utrolig digg. Har du midtarmlene å?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STÅ PÅ og hold oss oppdatert med bilder og gjerne fremgangsmåten på å bytte frontplata (hvis denne må skiftes m t p lampefester osv).

B T W fett interriør du har :titties: har akk montert det samme interriøret i min sammen med el ruter. Utrolig digg. Har du midtarmlene å?

Midtarmlene har jeg ikke enda nei, men skaffer meg nok det i løpet av året, haster ikke.

Frontplata blir ikke bytta, man bøyer bare på en dings her og en duppeditt dær så æ det fædi :D

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midtarmlene har jeg ikke enda nei, men skaffer meg nok det i løpet av året, haster ikke.

Frontplata blir ikke bytta, man bøyer bare på en dings her og en duppeditt dær så æ det fædi :D

akrobat .. hehe.. den derre duppeditten som sitter like ved den andre duppedatten og under de små klattetuttene, ikke sant?? sombrero

Det var det jeg tenkte..

men uansett så kom med flere bilder.

"pictures we like alooooooooot"

Lenke til kommentar
Del på andre sider