Gå til innhold

Prosjekt: VW Volf

Ranger emnet

mono

Anbefalte innlegg

Bare sånn at det er sagt, rusten er nesten umulig å slipe bort og bli kvitt den, det beste er å bytte ut delen fysisk, seff ikke alltid like lett. Eneste du kan klare å stoppe det med er sandblåsing el lign, men har du først fått rust er det uhyre vanskelig å bli kvitt den igjen, og ja, det tar ca 1 år så kommer det stort sett igjen. Kjenner til det der, nåke forbanna dritt.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bare sånn at det er sagt, rusten er nesten umulig å slipe bort og bli kvitt den, det beste er å bytte ut delen fysisk, seff ikke alltid like lett. Eneste du kan klare å stoppe det med er sandblåsing el lign, men har du først fått rust er det uhyre vanskelig å bli kvitt den igjen, og ja, det tar ca 1 år så kommer det stort sett igjen. Kjenner til det der, nåke forbanna dritt.

får nok levere den bort til sandblåsing... ikke så lett å bytte ut akkurat de plassene det finnes. kanskje se om jeg finner meg en rustfri vr6 men får vente til jeg har betalt ned bilen.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Har pratet med lakkereren i dag, og fikk god nyheten, i morgen blir det lakkering på delene :) så nå begynner det å se lyst ut, må ha fronten klar til 11 juni.

Neste uke leverer jeg bilen inn for å rubbe vekk noen riper rundtomkring,

må bare se når jeg får tid til å montere delene, reiser nok vekk til helga.

Justerbart senkesett blir nok bestilt i løpet av mnd viss skattepengene kommer nå. endelig skjer det noe igjen :D

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pratet med lakkereren i dag, og fikk god nyheten, i morgen blir det lakkering på delene :) så nå begynner det å se lyst ut, må ha fronten klar til 11 juni.

Neste uke leverer jeg bilen inn for å rubbe vekk noen riper rundtomkring,

må bare se når jeg får tid til å montere delene, reiser nok vekk til helga.

Justerbart senkesett blir nok bestilt i løpet av mnd viss skattepengene kommer nå. endelig skjer det noe igjen :D

Ser frem til updates...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom dagen! fikk telefon fra lakkereren i 7 tida på kvelden om å pakke sammen golfen og komme meg bort til han så fort som mulig : eek :

tror aldri bilen har vært så nedlessa:

lakkering01.jpg

etter en kort kjøre tur var jeg fremme,

lakkering03.jpg

Så etter en liten røyk og litt småpjatt begynte vi på pussinga, lakkereren tok seg av panseret, mens jeg begynte å pusse på grillen med 800 papir (tungt å pusse for hånd)

Etter mye pussing så så var jeg ferdig, syns jeg var veldig flink jeg : flau :

kanskje jeg skal bli lakkerer viss jeg mister jobben :)

lakkering04.jpg

Litt flere bilder av nedpussede deler:

lakkering05.jpg

lakkering06.jpg

lakkering07.jpg

Etter en tur på farge rommet for å blande fargen så var vi klar, jeg må si det var utrolig mye triksing for å blande fargen min, utrolig hvordan de får det til, fikk også vite at det er blå og gull flak i lakken, jaja så var det på tide med sprøytinga:

lakkering09.jpg

lakkering10.jpg

På dette stadiet oppdaget jeg en veeeeldig kjip ting, en ørliten transport bulk i fremkant av panseret, som vi ikke oppdaga når vi gikk over panseret før pussing, jaja det får bare stå til..

lakkering11.jpg

lakkering12.jpg

lakkering13.jpg

Nydelig!! :D

lakkering14.jpg

lakkering15.jpg

Så var det klarlakken sin tur:

lakkering16.jpg

lakkering17.jpg

lakkering18.jpg

lakkering19.jpg

Fornøyd setter jeg nesa hjemover, litt svimmel etter alle løsemiddelene.

Lakken så veldig bra ut, men man ser jo ikke alt skikkelig før det er tørt, men nå står det til tørk natta over så får jeg frese bort å hente det med toyåpetten i morgen.

Klarlakken på grill lista så ut til å slå seg litt vrang, ble noen "flekker" her å der, så ut som støvkorn, men det kan være jeg som ikke har gjordt godt nok grunnarbeid, men viss det så helt jævlig ut så skulle han slipe denne og legge ny klarlakk på...

Mest sannsylig satser jeg på montering tidlig neste uke, da jeg reiser vekk denne helga, håper alt går bra :D

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var delene hentet, og jeg er veldig fornøyd med resulatet, ser ikke noe som helst lakkforskjell mellom delene og den gamle lakken, litt støvkorn her og der, men pyttsann, jeg overlever :)

Så nå skal delene få hvile til over helga så setter jeg igang med montering sombrero

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh! Har støtt på problemer, prøve monterte jo den ene vento lykta for en stund tilbake.. gikk jo helt fint, men i dag så begynte jeg jo på venstre lykta, og hva er det jeg ser?? jo en annen kobling, den ene som ikke passer er en rund jævel, mens den andre er avlang og passer perfekt! tror det er H7 og H4!

Derfor trenger jeg ett nytt sett lykter ASAP med hel innmat! (fant ut at lys justeringa i den ene lykta er knekt... gøy

MÅ ha faktoren er stor her da jeg skal på treff neste helg!

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er deler av fronten montert, grill og lykter er på plass.. fant ut at jeg kunne bruke overgangen til mk4 look lyktene, men jeg trenger fremdeles 1stk høyre frontlykt pga. løs innmat.

Panser monteres i morgen bare jeg får noen til å hjelpe meg å holde.

Bilder kommer senere, må bare finne kameraet igjen...

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder fra dagens montering... skulle ønske den var ferdig nå, ser litt trist ut der den står med golf panseret i første lås.. gikk ikke helt igjen..

Etter litt frem og tilbake med hovedlysa så ordnet det seg heldigvis, men lysene lyser heeeeelt feil... er en ørliten lakkforskjell men det går helt fint.

montering01.jpg

montering02.jpg

montering03.jpg

montering04.jpg

montering05.jpg

montering06.jpg

montering07.jpg

montering08.jpg

montering09.jpg

montering10.jpg

montering11.jpg

montering12.jpg

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, ble litt uvant å se Golf'n med den fronten, men når du får på Vento panseret (?), så blir det bænkers! :) Ble bra dette!

I morgen, trenger bare ett par ekstra hender... er ikke akkurat så lett å demontere å montere panseret helt alene. Har påbegynt avplukking av diverse klips å sånn på undersida av panseret.

Ble jævlig uvant å se den sånn.. syns det var litt trist uten mk4 look'en men det ordner seg nok når den er ferdig montert.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider