Gå til innhold

Prosjekt: VW Volf

Ranger emnet

mono

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har begynt å oppstå noen små problemer med motoren min.

Fra før av så ville motoren begynne å fjuske litt smått pga. heftig regnvær, så dagen etter at den har hatt seg en våt tur så ville bilen fuske ved pådrag helt til den ble varm, da ble den like fin igjen.

Nå er det jo sol og sommer, men tåkete om kveldene, i dag når jeg skulle ut å kjøre så var bilen veldig tungstartet, noe den aldri har vært før, brukte vel 3-4 lange startforsøk før den startet. samt at den fjusket på samme måte som ved fuktig vær, dette gikk over når den ble varm, skrudde av tenningen første gang jeg fikk start på den og da var det ingen problemer for den å starte, samme når motoren var varm, null problem å starte.

Start motoren er så og si splitter ny, byttet den for ca 6mnd siden, så den tviler jeg på at det er, hva kan være galt?

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bakdemperene fikset og ulyden fjernet, flaut og si det men ulyden var ikke fra bakdemperene, men fra en annen ting, etter senking så har ei eksosklemme ligget å slått i bakakslingen, og dette har forårsaket bankinga.

Men vi fikk nå satt på nye tårnlagre og mansjetter så nå er allt tipp topp bak der.

Fikk i samme sleng byttet viftereim og servoreim så nå er alt som det skal være, men kom desverre over at bånnpanne pakninga lekker litt olje, så den må settes på agendaen og få bytta den om ei stund.

Tusen takk for all hjelp TurboDad! :pray

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da har Volf'en fått seg en grov vask innvending med påfølgende interiør rens, ble friskt og behagelig der nå.

Fikk også fikset "vriklinga" på den løse førerstolen, har ingen anelse hva jeg gjordt, bare løsnet stolen, skjøv den helt utav sporet og satt den skikkelig på plass. skal bli deilig å kjøre fremover nå, er utrolig hvordan sånne småting kan irritere vettet av meg.

Etter grillinga begynner jeg utvending på den, skal vaskes godt slik at jeg har ren og fin bil til jeg reiser i morra.

Har også en paintball pistol liggendes klar til den helvetes nabokatta :aug: som kryper oppå bilen min hver eneste natt med skitne labber, bilen ser faen ikke ut etter at den har vært på tur over bilen, og bare på min bil, ikke på mamma sin, FREKT :fuckme2:

Bilder kommer senere når den er "strøken" har ikke så gode bilder av interiøret så det skal jeg også ta.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si den bilen din er blitt pen nå! Er ikke så alt for mange golfer med vento front å se i Norge. Morro med noen som kjører litt annen stil en alle andre!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si den bilen din er blitt pen nå! Er ikke så alt for mange golfer med vento front å se i Norge. Morro med noen som kjører litt annen stil en alle andre!

og penere skal den bli! så fort jeg får penger til det, noe som kan ta litt tid.

Kan nevne ting som, cleaning av fangere, delvis shaving av bakluke. pzwo speil, crystal clear baklykter i sotet versjon, og ikke minst nye felger. Lyst på noen sideskjørt også, men vil ikke ha de vanlige som alle har, vil ha noen runde og cleane eller OEM style ulakkert.

har sittet å grublet på felger leeeenge, lyst på enten noen merce felger, audi felger eller porsche gullideckel felger.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder av interiøret og diverse, når sjefsmontøren min Glenn og jeg fikset opp i bakdemperene så slapp vi denne ringen ett hakk ned på demperen, men jeg tror ikke det gjorde noe forskjell, lagde vell bare mer rom for fjøra, men jeg har en liten anelse om at det har sunket litt bak, håper nå det :D

vask1.jpg

vask2.jpg

vask3.jpg

vask4.jpg

vask5.jpg

vask6.jpg

vask7.jpg

Jeg må seriøst få meg ett nytt kamera :o

Får se om jeg ikke får lurt dama til å ta noen kjøre bilder med hennes kamera når vi reiser i morgen, hun har mye bedre kamera enn meg vertfall.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er jeg tilbake fra ferie og har fått erfart litt med å kjøre lav bil på kjerreveier (gammel asfalt anno 1940 eller.no slikt full av ujevnheter)

Negative ting:

1. 80/55 er for LAVT til bruksbil viss du kjører på ujevne veier, tok nedi med både kanal og andre karosserideler både her og der, var litt små nervøs da, endte opp med å kjøre i 40km/h på en 7km lang kjerrevei, og mange nedbremsinger, krypkjøringer.

2. Viss du kan kjøre en omvei for å komme rundt en STOR fartshump, gjør det ;) fikk forhjula over og sånn ca når jeg kommer til midten av bilen rett under meg så hører jeg en kraftig skrape lyd, whops :D heldigvis var det bare ett deksel rundt noe greier midt på bilen som tok nedi.

Positive ting:

1. Vr6 leppa tåler BANK, endte opp med å parkere den inni en stor stål påle som lå ved parkeringsplassen, så ikke dette før dagen etterpå, rygga bilen litt bak, bretta leppa på plass igjen, og fikk bare en ørliten "bulk" i den, den hadde heller ikke løsnet fra festene sine, GOD kvalitet.

2. Å kunne kjøre i 80+ km/h i krappe svinger uten å være redd for å miste veigrepet, bilen ligger klistret på veien! eneste jeg har å bekymre meg for nå

er slitte dekk som kan glippe.

Og en annen ting, jeg må seriøst finne løsningen på denne metalliske rasle lyden ved kjøring på ujevn vei, den er maks irriterendes og det føles ut som forstillinga skal falle i fra hverandre. tror den kommer fra bærebruene?

Alt i alt en deilig ferie med frisk luft, nydelig natur og TOTAL stillhet om nettene, inget byliv, har blitt mye pils til frokost og hver gang vi var tørste, så er ikke ofte jeg ikke har hatt alkohol i blodet.

Mye fiske og jakting på krabben, veldig bra uke!

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Da har jeg mottatt ett par vareprøver på noen nye folietyper vi skal teste ut på jobb, i den anledning tenkte jeg å foliere speila mine, bare for å teste folien, men nå er jeg i tvil. Carbon speilkapper eller Chrom speilkapper?

Hva tror dere passer best til bilen min?

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

sesongen er på vei mot slutten, har ikke vært på så mange treff, men jeg har nå hatt en fin sommer med Volf'en, snart blir bilen påsatt Steelies, har motatt noen 15" kapsler som jeg håper jeg klarer å modde på 13" erene mine så det ser litt bedre ut.

i vinter så har jeg nok ikke noen andre planer enn å gå over understellet på jakt etter ulyder samt å betale ned lånet mitt, kanskje jeg invisterer i baklykter og litt småting til interiøret.

attachment.php?attachmentid=26089&stc=1

attachment.php?attachmentid=26088&stc=1

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider