Gå til innhold

Prosjekt: VW Volf

Ranger emnet

mono

Anbefalte innlegg

• Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

synd at lyktene va solgt, bor rett øve bronå eg på fastlande, ser deg gjerna ein dag, akkurat kjøpt meg golf 3 sjøl så samle inspirasjon nå.. rått med vento fronten, men eg ska kj copy deg, ska få var aleina om den her på haugalande.. blir den senkingå for lav for kjøring i hgsd?? mye dritt veiar her.. vurdere høydejusterbart sjøl.

raymond

-97 VW Passat TDI

x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P

x-94 Opel Astra sportive stv Solgt

x-85 Volvo 740TIC Solgt

x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Da har jeg handlet inn litt deler for å gjøre litt forebyggende arbeid:

- Termostat

- Tennplugger

- Rotor

- Bærekuler H/V

Så skal jeg kjøpe inn litt mer når jeg får sett hvor mye penger jeg kan bruke, trenger fremdeles styrekuler, fordelerlokk, hjullager venstre side og plugg ledninger.

Ellers så sikler jeg seriøst mye på nye Baklykter, da har jeg sett meg ut Sotede chrystal clear lykter fra Autospar, Røde og Hvite. tror det vil se bra ut. Ellers så planlegger jeg kjøp av nytt ratt snart.

Videre så har jeg bestilt meg en iTrip Nano, som nok blir levert til meg neste uke, så da blir jeg kvitt cd styret i bilen, så får jeg se hvordan jeg gjør det med iPod Nanoen, hvor jeg "monterer" den osv.

Så håper jeg på bonusutbetaling snart så jeg får sett meg om etter ett sett 16" eller 17" felger : rolleyes

Har gått hele vinteren å vurdert om jeg skal selge bilen, men er ikke sikker enda, får vente noen måneder til når jeg er ferdig med læringetiden, men viss jeg får ett godt bud (40k) så selger jeg nok på flekken!

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Da har vi hatt en liten skru kveld for å gjøre litt forebyggende arbeid.

Byttet litt småknask, som:

- Opphengskuler Hs/Vs

- Termostat + ny Kjøleveske

- Tennplugger, Fordelerlokk og Rotor.

Bilen var helt anderledes å kjøre etter bytte av opphengskulene, en helt ny opplevelse, har du problemer med litt "smelling" i understellet i humper, så er det vel verdt å bytte disse, var ganske kjapt gjordt også, selv om de satt ganske godt, men med ett godt spett og en hammer så gikk det greit.

Ble mye søl utav bytte av termostaten, demonterte hele vannpumpehuset, istede for å kave så mye under bilen, men det gikk vel forsåvidt greit det også, drypte litt i starten, men gav seg etter en stund, så jeg får håpe den ikke begynner å lekke igjen, o-ringene og pakning er nå byttet.

Sleit også litt med å lufte systemet, da vi ikke hadde en fjerneste anelse om hvordan dette ble gjordt, men fikk nå tilslutt på ca 5.5liter, ifølge Haynes skal det være 6.3liter, så jeg får etterfylle litt og følge med.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi hatt en liten skru kveld for å gjøre litt forebyggende arbeid.

Byttet litt småknask, som:

- Opphengskuler Hs/Vs

- Termostat + ny Kjøleveske

- Tennplugger, Fordelerlokk og Rotor.

Bilen var helt anderledes å kjøre etter bytte av opphengskulene, en helt ny opplevelse, har du problemer med litt "smelling" i understellet i humper, så er det vel verdt å bytte disse, var ganske kjapt gjordt også, selv om de satt ganske godt, men med ett godt spett og en hammer så gikk det greit.

Ble mye søl utav bytte av termostaten, demonterte hele vannpumpehuset, istede for å kave så mye under bilen, men det gikk vel forsåvidt greit det også, drypte litt i starten, men gav seg etter en stund, så jeg får håpe den ikke begynner å lekke igjen, o-ringene og pakning er nå byttet.

Sleit også litt med å lufte systemet, da vi ikke hadde en fjerneste anelse om hvordan dette ble gjordt, men fikk nå tilslutt på ca 5.5liter, ifølge Haynes skal det være 6.3liter, så jeg får etterfylle litt og følge med.

Så nå er du enig med at 8 liter er i meste laget?

Gunnar har røyka sokka sine han notin hehe

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Jaja, er vel påtide å "oppdatere" litt her da.. har blitt utrolig lat når det gjelder bilhold å videre bygging på bilen nå, av flere grunner.

Den ene er at bilen blir møkk skitten hver gang jeg kjører utav gårdsplassen pga. husbygging/veiarbeid på nabotomta, samt at bilen har fått litt "skavanker" i vinter.

Har også fått en ball i panseret når den har sått parkert så jeg har fått noen syyyyykt fine riper i skjerm/panser :(

Skulle egentlig ha meg noen nye felger til i år, men siden budsjettet mitt var på 11k, pluselig skrumpet til maks 4k, så blir det nok bare nye dekk på meg.

Har også fått litt lysebrun gugge i oljelokket, men tror dette bare er pga. småkjøring, og heldigvis ikke toppakningen enda. skal demontere litt slanger å renske utav så jeg får det litt reint.

Hjulstilling har jeg enda ikke tatt, da jeg rett å slett har drikki vekk pengene :p og "spandert" litt mer på meg selv i det siste. så jeg kommer nok til å få ett rush før eu-godkjenningen i september.

Ellers har jeg skaffet meg en boks med lakk, så jeg får muligens begynt å lakke litt interiør detaljer.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, etter mye om og men så var felg handelen i boks.. ble desverre ikke Wolfrace som jeg så inderlighåpet på, mindre bonus enn forventet satt en kraftig stopper for det..

Så etter mye leting etter 16/17" så ble jeg litt oppgitt, men kom tilfeldigvis over noen deilige felger som lå på Die Aller Vaerste ;)

attachment.php?attachmentid=42329&stc=1&d=1149722892

Polerte ATS-Cup 7x15 ET 28

Toyo Proxes 195/50-15 dekk

Må nok regne med litt massering av forskjermene iogmed at felgene stikker 1cm lengre ut enn normalt, men jeg satser på at det går helt fint, begynner å bli seriøst slitte dekk på gamle felgene nå ;)

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhå, rå felger!

Old school all the way.. :)

Pen bil også.. Skiller seg fremdeles mye ut med Vento-fronten (enda).. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da sitter jeg bare å venter på at felgene skal komme, blir ikke frakta før på mandag, men det tar ikke sååå lang tid over fjellet da :p

Får håpe jeg slipper å valse..

Så har jeg 2 ukers ferie nå, og dem skal brukes til å kose med bilen, har vært veldig slapp med bilholdet, men det må det bli en slutt på nå! kommer til å ta en grundig rens,vask,polering osv av bilen, samt ATS felga skal få seg en runde med Autosol.

Plukker nok ut hele interiøret under rensen (:

Ellers har jeg snakket litt med Velox Motor om ny Kam, planslipt topp osv, men dette er ikke første prioritet. er jo bare en 13hk ekstra, men er bånndraget jeg er på jakt etter :p

Men har fast bestemt meg på å tatovere meg i ferien, og da må jeg regne med en 3-4 lapper.

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider