Gå til innhold

Navigasjonspakke i golfen :))))

Ranger emnet

Ideal

Anbefalte innlegg

Har alt klart her nå.

Her et bilde tatt på vei forbi sinsen, ring 3:

navigasjon.jpg

...og den varsler om fotobokser.... :)

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Qtek med TomTom eller.no?

HP iPaq 1945

TomTom Navigator 3

TomTom BT (Bluetooth) GPS

Seidio carkit :)

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye måtte du ut med for pakka? Hvis det var en pakke, da.

Kjøpte litt her og litt der.

Har kosta meg ca 5000.

Men, det går an å få det til for ca 3500 hvis man velger en vanlig gps (altså, ikke trådløs), og brukt pocket pc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det i over ett år i min golf. Men jeg har en annen holder som er fastmontert på samme adapteret som er ment for mobilholdere og koplet 12v utenom sigarettenneren med egen bryter.

Bruker en HP Pocket PC H5550 med bluetooth GPS mottaker, og TomTom v3.07. Har også lagt inn Points Of Interests med varsling for fotobokser, og det funker perfekt. Jeg valgte varsling 20 sek før boksen så jeg får tid til å slippe opp gasspedalen. ;)

Noen bilder fra i fjor sommer:

Hammerøya på vei sørover:

Hammerya.jpg

Østerdalen fortsatt på vei sørover:

sterdalen.jpg

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kjørte feil, du skulle nemlig ligget 2 filer til høyre for å ta til venstre i rundkjøringa ;-)

...ser du ikke køa eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å få dette til å funke eller? Og du må betale for å bruke det? hvis du må koble deg opp mot noe? eller hur? :D

Du bruker en GPS mottaker som mottar samme signalene som alle andre GPS mottakere mottar, enten det er en håndholdt Garmin, skip, forsvaret eller en Audi A6 med Navi+ ;)

Satelittene snurrer rundt der oppe til glede for alle med en GPS mottaker.

Koster ingenting. Det som koster er selvfølgelig komponentene og softwaren. Tror jeg måtte ut med 1500 for TomTom 3 pakken orginalt med lisensnøkkel og kart over Skandinavia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker en GPS mottaker som mottar samme signalene som alle andre GPS mottakere mottar, enten det er en håndholdt Garmin, skip, forsvaret eller en Audi A6 med Navi+ ;)

Satelittene snurrer rundt der oppe til glede for alle med en GPS mottaker.

Koster ingenting. Det som koster er selvfølgelig komponentene og softwaren. Tror jeg måtte ut med 1500 for TomTom 3 pakken orginalt med lisensnøkkel og kart over Skandinavia.

Høres fint ut, få tak i meg en sånn en jeg ;) kjekt å ha og lett hvis du skal til steder du ikke er heeelt lokalkjent;)

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som kan poste meg en pm. hvor kan jeg få tak i fotoboks map.

dette hadde vert kewlt.

Her finner du ad-on programmet POI (Points Of Interest) som er gratis. Det kreves at du registrerer deg så kan du selv laste ned fotobokser, mac donalds restauranter og alt mulig annet du måtte begjære..

Det fungerer slik at det er basert på at POI-brukere deler punktene med hverandre. Så om du er ute og kjører og passerer en fotoboks som ikke er registrert noterer du den (med å trykke på en forhåndsprogrammert hurtigtast på iPac'en) og lagrer den. Neste gang du logger deg på POI-kontoen din for å oppdatere punktene blir denne lastet opp til databasen til glede for andre brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider