Gå til innhold

Skade i vaskehall

Ranger emnet

slayer

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en kjedelig opplevelese i dag..

Var på SHELL i Kongsberg i dag og vaska bilen, med engang jeg kom inn så sa dem at den ikke var i orden, men etter noen få min kommer han som har ansvaret for vaskehallen og sier at den er i orden igjen.

Da kjøper han som står foran meg i køen en vask med alt, det samme gjør jeg.

Han som handla vask før meg kjører inn bilen men etter noen min går han ut av bilen og slår på nødstoppen og kommer ut, han henter han som har ansvaret for vaskehallen som trykker på noen knapper osv, da ser jeg at den som blåser bilen tørr har stoppet opp bak bilen hans, men etterhvert begynner den å fungerer igjen.

Jeg får litt halvangst men tar sjansen når det er min tur, kjører inn og parkerer som jeg har gjort mange ganger før, men så når bilen skal blåses tørr stopper den ved bakluka mi (jeg har stasjonsvogn) den står der i noen sekunder før den trykker til bakluka, blir stående ett par sekunder også går den opp igjen, og avslutter på normal måte.. Jeg og han som sitter på ser på hverandre og skjønner mindre, kjører ut og ser på bakluka, to fine bulker angry

Går så inn på Shell for å få tak i han som har ansvaret for vaskehallen, men han har jo selvsagt gått for dagen, får de som er der til å ringe han og han lurer på om jeg kan komme på tirsdag så han får sett på skadene.

Så jeg lurer på om noen av dere andre har vært borti dette? Dem må vel dekke skadene, da jeg har 0 skyld i dette?

Har ett vitne som så alt, og to vitner som så meg kjøre inn i hallen, og som jeg advarte etterpå.

Ålreit å betale 150kr for å få bulka bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bensinstasjoner har ikke ansvar for skader i vaskehallen, med mindre det er feil på selve maskineriet. Krev erstatning, for her høres det ut som det har skjedd en feil i vaskehallen. Sånne vanlige ting som knekte antenner, speil osv har man selv ansvar for. Står vel også skilter om dette.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kjedelig opplevelese i dag..

Var på SHELL i Kongsberg i dag og vaska bilen, med engang jeg kom inn så sa dem at den ikke var i orden, men etter noen få min kommer han som har ansvaret for vaskehallen og sier at den er i orden igjen.

Da kjøper han som står foran meg i køen en vask med alt, det samme gjør jeg.

Han som handla vask før meg kjører inn bilen men etter noen min går han ut av bilen og slår på nødstoppen og kommer ut, han henter han som har ansvaret for vaskehallen som trykker på noen knapper osv, da ser jeg at den som blåser bilen tørr har stoppet opp bak bilen hans, men etterhvert begynner den å fungerer igjen.

Jeg får litt halvangst men tar sjansen når det er min tur, kjører inn og parkerer som jeg har gjort mange ganger før, men så når bilen skal blåses tørr stopper den ved bakluka mi (jeg har stasjonsvogn) den står der i noen sekunder før den trykker til bakluka, blir stående ett par sekunder også går den opp igjen, og avslutter på normal måte.. Jeg og han som sitter på ser på hverandre og skjønner mindre, kjører ut og ser på bakluka, to fine bulker angry

Går så inn på Shell for å få tak i han som har ansvaret for vaskehallen, men han har jo selvsagt gått for dagen, får de som er der til å ringe han og han lurer på om jeg kan komme på tirsdag så han får sett på skadene.

Så jeg lurer på om noen av dere andre har vært borti dette? Dem må vel dekke skadene, da jeg har 0 skyld i dette?

Har ett vitne som så alt, og to vitner som så meg kjøre inn i hallen, og som jeg advarte etterpå.

Ålreit å betale 150kr for å få bulka bilen..

Tror du har en god sak her, bensinstasjoner er forsikret mot slikt:) Men likevel kjipt, det tar jo mye tid og arbeid og ordne opp i sånt uansett:(

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinstasjoner har ikke ansvar for skader i vaskehallen, med mindre det er feil på selve maskineriet. Krev erstatning, for her høres det ut som det har skjedd en feil i vaskehallen. Sånne vanlige ting som knekte antenner, speil osv har man selv ansvar for. Står vel også skilter om dette.

Ja veit dette om speilene o.l.. Men detta var bakluka, jeg får ikke gjort så mye med den akkurat.. :(

Det blir ikke aktuellt at jeg betaler for dette, det er ingen ting jeg kunne gjort anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et lignende problem her om dagen, bensinpumpa fikk en kortsluttning og brant opp rett etter å tatt bilen en runde i vaskehall med underspyling.

Kosta meg 8500,-...fikk ikke igjen en krone.

Surt..men dette jeg var borti skjedde jo i vaskehallen... Får håpe dem ordner opp, hvis ikke skal jeg faen meg kontakte advokat! Familien kjenner en så det blir neppe så dyrt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinstasjonene kan ikke fraskrive seg alt ansvar. Dem tilbyr en tjeneste som du betaler for, og da har dem ansvar for at den blir levert, ikke at du blir påført skade. Skylde på en "vanskelig" maskin holder ikke.

Nei jeg burde jo stille ganske sterkt i saken, virka jo som dem ikke tok det på alvor at den var litt ustabil heller da....Når jeg kommer er den i ustand, så er den plutselig "fixa", bilen før meg for trøbbel etter at han med ansvaret for hallen "fixa" den, og jeg får trøbbel med den...Burde kanskje stengt hele hallen når det skjer såpass mye på så kort tid i steden for å ta helg og be kunder som får bulka bilen sin om å komme igjen på mandag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg burde jo stille ganske sterkt i saken, virka jo som dem ikke tok det på alvor at den var litt ustabil heller da....Når jeg kommer er den i ustand, så er den plutselig "fixa", bilen før meg for trøbbel etter at han med ansvaret for hallen "fixa" den, og jeg får trøbbel med den...Burde kanskje stengt hele hallen når det skjer såpass mye på så kort tid i steden for å ta helg og be kunder som får bulka bilen sin om å komme igjen på mandag..

hold oss oppdatert, og ikke gi deg:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Will do.. :)

Har vært bort i Shell sin berømte tørker'n. Resultat: 7000 kr i oppretting på bil. Fikk ikke en eneste øre. De har nemlig ikke noe forsikring som dekker noe slikt. Man vet aldri, kanskje du lykkes med saken din.

BILEN MIN: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86456

K&N innsats filter selges!

Det er bagatellene som skaper de store konfliktene, fordi prinsippene teller mer enn sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider