Gå til innhold

Prosjekt: Golf 2 VR6 med ABV blokk

Ranger emnet


gragaasa

Anbefalte innlegg

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jepp, men det er så mye sveisearbeid på bilen fra før av, at å skifte kanaler er jo snart en dråpe i havet;)

 

nja.. 7 cm hull på hver side ville jeg bare lappet sammen... bare å lage til en 90 gradres profil på en passe stor plate det, så lapper de den der under.. er mer arbeid å bytte en kanal enn man lett kan tro..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå står det 70cm i innlegget hans om du leser nøye. ;)

*Kremt, Kremt* så jeg vel :P med 70cm, så vile jeg nok også byttet kanal.. bare håpe på at alt av flenser innenfor er hele.. en ting er å bytte kanal, en annen ting er det når du må sveise opp slik at du har noe å feste kanalen i.. er ikke rusten gått innover i gulvet eller i innerskjermen bak, er det ikke noe problem.. bare tid...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Kremt, Kremt* så jeg vel :P med 70cm, så vile jeg nok også byttet kanal.. bare håpe på at alt av flenser innenfor er hele.. en ting er å bytte kanal, en annen ting er det når du må sveise opp slik at du har noe å feste kanalen i.. er ikke rusten gått innover i gulvet eller i innerskjermen bak, er det ikke noe problem.. bare tid...

Heh, som det også står i innlegget er det hull på begge sider, av falsen under. Så må nok skifte plata under med hull til rustbehandlinga + litt av dørken ja. Det kan se ut som om de har plassert en tosøylers bukk på feil plass eller noe, for begge kanaler har en svak bue på begge sider. Og det er der rusten har slått til. Fryktelig irriterende ettersom alt annet av karosseri var så innmari bra. Den hadde jo vært hellakkert inn under pakninger osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at du ble lurt dersom det kostet 20 lapper ekstra....

Noe sier meg at du misforstår og tror at jeg kjøpte bøylene forover??

Hvorfor wiechers vil ha så mye som 20.000 ekstra vet jeg ikkje. Men bøylene måtte spesialbygges av wiechers grunnet at et G3 dashbord går ca 10-15 cm lengre bakover enn et orginalt G2 dash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir fett! En del fremgang siden jeg var innom låven og kiket:)

Hei, takker :) Ja, ting skjer, men litt for sakte syns nå jeg da. Har flyttet ut av den "låven" nå. Hun som eier stedet låste jo aldri! Har du konvertert til BMW? Trodde alle VW eiere var sånn som meg, hehehe;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ja jeg har konvertert til BMW, har ikke angret et sekund i ettertid. Kanskje eneste når jeg tenker på alle pengene jeg la i poloen og at jeg må legge like mye i bimmeren før jeg er fornøyd:)

 

Nå vil jeg gjerne har en oppdatering her, sikkert mange som er spent på hvordan det går:)

- Golf Gti 99mod

x BMW 318is 96mod

x Polo 6N 95mod

 

http://www.aalesund-gatebilklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har konvertert til BMW, har ikke angret et sekund i ettertid. Kanskje eneste når jeg tenker på alle pengene jeg la i poloen og at jeg må legge like mye i bimmeren før jeg er fornøyd:)

 

Nå vil jeg gjerne har en oppdatering her, sikkert mange som er spent på hvordan det går:)

Skal vel kunne fikse en liten update. Har hatt å gjøre på i det siste, så har ikkje fått lagt ut de siste bildene...

 

Først og fremst så har kanalene ++ blitt rensket bort. Som dere ser må en del bygges opp fra dørken og ut til kanalen:( Men det blir jo bra til slutt da!:)

 

kanal.jpg[/img]

 

kanal2.jpg[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så til det jeg er mest spent på hvordan det blir: BMW panser må golfen ha! Gler meg veldig til å se resultatet av dette. Har ikkje kommet så langt enda, men hengsla som skal stå i panseret har blitt noenlunde tilpasset.

 

bmw_hengsle.jpg[/img]

 

Og slik vil det se ut etter at man trykker på panseråpneren (skal ha sonde til å åpne panseret med, ettersom dette gjør ombyggingen litt greiere)

 

test_vipp.jpg[/img]

 

Flere bilder av dette vil komme etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår