Gå til innhold

Prosjekt: Golf 2 VR6 med ABV blokk

Ranger emnet


gragaasa

Anbefalte innlegg

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spennende prosjekt... Kommet langt da?

 

Jeg kjenner han som har bygd den sølvgråe delebilen din... Sitter fortsatt 2.9 i den vel? Ikke lest tråden så nøye...

Skal være mye arbeid lakt i den sølvgråe vet jeg.. men har vel vært endel eiere på den det siste året? Vet en av de tidligre eierne hevder att de selv har bygd bilen,hehe! Gikk på en smell da når det var den faktiske byggeren av bilen som gikk bort å spurte!

 

Men anyway, bra prosjekt. Gleder meg til å se den ferdig..

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende prosjekt... Kommet langt da?

 

Jeg kjenner han som har bygd den sølvgråe delebilen din... Sitter fortsatt 2.9 i den vel? Ikke lest tråden så nøye...

Skal være mye arbeid lakt i den sølvgråe vet jeg.. men har vel vært endel eiere på den det siste året? Vet en av de tidligre eierne hevder att de selv har bygd bilen,hehe! Gikk på en smell da når det var den faktiske byggeren av bilen som gikk bort å spurte!

 

Men anyway, bra prosjekt. Gleder meg til å se den ferdig..

Skal bli gøy å bli ferdig ja! Står fortsatt 2.9 i den, lurer egentlig på hvor mange 2.9 3er-golfer som finnes i norge. Kan vel ikke være så mange av den sorten? Ser ut til å være lagt endel arbeid i den ja, men noen ting synest jeg er litt rart også. Er brukt endel "sleggemekanikk" også. F.eks. så er A-stolpene slått inn med hammer for å få plass til dashen!?

 

Og et spm, om du vet svaret. Noe jeg har lurt på helt siden jeg fann ut at bilen var rammeskeiv: Ble den bygd på skeiv ramme eller ble den kræsjet etter den ble bygd opp???

 

Han jeg kjøpte den med hevdet at han hadde bygd den selv! Men etter å ha sjekket litt hos biltilsynet fant jeg ut at han hadde hatt bilen under 2 mnd! I tillegg hadde han jo "bygd opp bilen selv";) uten å vite noe som helst om knekte rammevanger og skjev bil når jeg konfronterte ham med dette! Hehe...

 

PS: må tipse byggeren av den sølvgrå om prosjektet da! Hadde vært morsomt å pratet med han på et treff eller noe!

 

EDIT: Om du ser på avataren min så ser du hvor langt prosjektet er kommet, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli gøy å bli ferdig ja! Står fortsatt 2.9 i den, lurer egentlig på hvor mange 2.9 3er-golfer som finnes i norge. Kan vel ikke være så mange av den sorten? Ser ut til å være lagt endel arbeid i den ja, men noen ting synest jeg er litt rart også. Er brukt endel "sleggemekanikk" også. F.eks. så er A-stolpene slått inn med hammer for å få plass til dashen!?

 

Og et spm, om du vet svaret. Noe jeg har lurt på helt siden jeg fann ut at bilen var rammeskeiv: Ble den bygd på skeiv ramme eller ble den kræsjet etter den ble bygd opp???

 

Han jeg kjøpte den med hevdet at han hadde bygd den selv! Men etter å ha sjekket litt hos biltilsynet fant jeg ut at han hadde hatt bilen under 2 mnd! I tillegg hadde han jo "bygd opp bilen selv";) uten å vite noe som helst om knekte rammevanger og skjev bil når jeg konfronterte ham med dette! Hehe...

 

PS: må tipse byggeren av den sølvgrå om prosjektet da! Hadde vært morsomt å pratet med han på et treff eller noe!

 

EDIT: Om du ser på avataren min så ser du hvor langt prosjektet er kommet, hehe...

Bygd den bilen på under 2mnd? Ikke værst..hehe!! Uten å vite stort om bilen. Jadda!

 

Jeg har sendt SMS til han som har bygd den og fortalt om prosjektet ditt. Og skrev att bilen var rammeskakk. Fikk aldri noe svar, så kanskje han viste om det? Kan spørre han når jeg snakker med han igjen jeg!

 

Rått med 2.9 da... Er stor forskjell fra 2.8n på draget synes jeg!:)

Borre opp til 3 liter? hihi.. hadde vært gøy...

 

Men uansett, gleder meg masse til å se resultatet:)

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygd den bilen på under 2mnd? Ikke værst..hehe!! Uten å vite stort om bilen. Jadda!

 

Jeg har sendt SMS til han som har bygd den og fortalt om prosjektet ditt. Og skrev att bilen var rammeskakk. Fikk aldri noe svar, så kanskje han viste om det? Kan spørre han når jeg snakker med han igjen jeg!

 

Rått med 2.9 da... Er stor forskjell fra 2.8n på draget synes jeg!:)

Borre opp til 3 liter? hihi.. hadde vært gøy...

 

Men uansett, gleder meg masse til å se resultatet:)

Hehe, ja litt morsomt!

 

Ja se om du får snakket med han! Hadde vært morsomt å visst. Jeg bærer ikkje nag, jeg fikk jo igjen penger fordi den var skakk jeg!;)

 

Før jeg kjøpte bilen hadde jeg store planer om å bygge 2.8 selv fra grunnen av! Men drømmen var jo selvsagt en 2.9 i en 2er. Så da jeg fant denne var det ikkje store om og men før jeg tok flyet for å hente bil!:):)

Motoren skal overhales en eller annen gang, enten med lett trim som f.eks kammer og kansje borring osv. Eller kansje jeg tar steget til SLK-kompressor eller turbo. Men dette er langt opp og frem, først skal bilen godkjennes og få hvite skilter! Fant forresten et kompressor kit til VR6 2.8/2.9 som laddet 250 hk ved 0,35 bar!:) Om det er et bra kit eller ikkje er vanskelig og si men.

 

Ja, da er vi to som gleder oss!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja litt morsomt!

 

Ja se om du får snakket med han! Hadde vært morsomt å visst. Jeg bærer ikkje nag, jeg fikk jo igjen penger fordi den var skakk jeg!;)

 

Før jeg kjøpte bilen hadde jeg store planer om å bygge 2.8 selv fra grunnen av! Men drømmen var jo selvsagt en 2.9 i en 2er. Så da jeg fant denne var det ikkje store om og men før jeg tok flyet for å hente bil!:):)

Motoren skal overhales en eller annen gang, enten med lett trim som f.eks kammer og kansje borring osv. Eller kansje jeg tar steget til SLK-kompressor eller turbo. Men dette er langt opp og frem, først skal bilen godkjennes og få hvite skilter! Fant forresten et kompressor kit til VR6 2.8/2.9 som laddet 250 hk ved 0,35 bar!:) Om det er et bra kit eller ikkje er vanskelig og si men.

 

Ja, da er vi to som gleder oss!;)

Har selv hatt en golf 2 med 2.8VR6 i...bilen var komplett ombygd. men ikke godkjent. Golf 3 dash,audi håndtak som på din osv. Solgte den for 93 tusen :)

 

Drev selv og hadde store planer om turbo i min 3er vr6(pink toy) men ble for dyrt om det skulle bli gjort ordentlig! Gadd ikke no jalla greier...

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en golf 2 med 2.8VR6 i...bilen var komplett ombygd. men ikke godkjent. Golf 3 dash,audi håndtak som på din osv. Solgte den for 93 tusen :)

 

Drev selv og hadde store planer om turbo i min 3er vr6(pink toy) men ble for dyrt om det skulle bli gjort ordentlig! Gadd ikke no jalla greier...

Nei, gidder ikkje noe jalla-greier jeg heller. Skal det gjøres så skal det gjøres skikkelig. Fant du noen priser osv? Var det firmaer som gjorde hele jobben eller var du tenkt og bygge selv?

 

PS: bra pris det for en ikkje godkjent bil må jeg si! Vet du om den er godkjent nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gidder ikkje noe jalla-greier jeg heller. Skal det gjøres så skal det gjøres skikkelig. Fant du noen priser osv? Var det firmaer som gjorde hele jobben eller var du tenkt og bygge selv?

 

PS: bra pris det for en ikkje godkjent bil må jeg si! Vet du om den er godkjent nå?

He he den bilen han solget er ikke godkjent ennå. Den ble solgfor litt siden for 40000. Hvis du skal bygge turbo kit som er ordentelig og få et firma til å montere det hele, må du nok regne med 50000 tenker jeg. Eller mere er jeg redd.

Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he den bilen han solget er ikke godkjent ennå. Den ble solgfor litt siden for 40000. Hvis du skal bygge turbo kit som er ordentelig og få et firma til å montere det hele, må du nok regne med 50000 tenker jeg. Eller mere er jeg redd.

Heh, noen har tapt penger forstår jeg?

 

Vet det, kompisen min sjekka va det kostet å bygge turbo på 16ven sin hos Dahlbeck. Om jeg ikkje husker feil kom det på en plass rundt 50k - 60k.

Men dette var da med 70k driftsgaranti og ferdig godkjent til norske veier tror jeg....

 

PS: har du fått godkjent pressa di? Du kjører 2.9 du også ser jeg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer stemmer.. den ble vist solgt for 40 laken pga en EL-feil?? Hehe. Jævla dyr el-feil gitt.

 

Fant ett NON IC turbo kitt i canada til rundt 17lapper. men min var 92mod med den gamle tenninga og dette kittet var til den nyere type tenninga så chippen virket ikke på min. Så da ble det for 10 lapper bare i chip PLUSS jobben.

 

Kompressor er vel en billigre løsning! :) Og som går bra har jeg hørt, Jetta_vr6_kompressor? hehe

Tidligre biler? For mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, noen har tapt penger forstår jeg?

 

Vet det, kompisen min sjekka va det kostet å bygge turbo på 16ven sin hos Dahlbeck. Om jeg ikkje husker feil kom det på en plass rundt 50k - 60k.

Men dette var da med 70k driftsgaranti og ferdig godkjent til norske veier tror jeg....

 

PS: har du fått godkjent pressa di? Du kjører 2.9 du også ser jeg!:)

 

Næ godkjenning det har jeg nok ikke sett.

Er ikke bare å godkjenne det må nok ha litt mere bremser å stivere karos om det i det hele tatt skal gå. Men så er saken får man godkjent en jetta med over 200 hk i dette landet da? Tviler egentlig på det. Men ja det hadde vært morro om man hadde fått det til. Så jeg får se hva jeg gjør. Må evt undersøke hva fremgangs metoden for å i det hele tatt ha nå håp om å få det godkjent.

Some people see the glass as half empty, some peole see the glass as half full, I just wonder who the hell is drinking my beer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår