Gå til innhold

Prosjekt: Golf 2 VR6 med ABV blokk

Ranger emnet


gragaasa

Anbefalte innlegg

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, det ligger en ekstra plate over, sveiset i falsen til rammevangen.

Sånn det blir omtrent som to kanaler i stedet for en. Gir jo litt ekstra styrke

samtidig som det ser pent ut.

 

Får du rustbehandlet skikkelig under da?

 

Edit: og btw, du har ikke flere slike G3 dash-rammer vel? Jeg mangler. :(

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva sier biltilsynet til cleaning av motorrom?

Er det ikke såkalte deformerbare soner der som skal klappe sammen ved en krasj f.eks? Disse blir jo bare forsterket med ekstra plater oppå? :)

 

Bare lurer, har begynt på det samme på Golfen til en kompis, og skal gjøre det på min Golf 1 også.

Kjipt om de er vrange på det liksom...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier biltilsynet til cleaning av motorrom?

Er det ikke såkalte deformerbare soner der som skal klappe sammen ved en krasj f.eks? Disse blir jo bare forsterket med ekstra plater oppå? :)

 

Bare lurer, har begynt på det samme på Golfen til en kompis, og skal gjøre det på min Golf 1 også.

Kjipt om de er vrange på det liksom...

Du har jo et godt poeng der, jeg har sendt dette over til en gruppe innenfor biltilsynet som driver med såkalte spesielle saker (godkjenning av nye biler og ombygginger + div.) Jeg fikk ingen negativ tilbakemelding på dette. Så skulle de slå seg vrange når jeg er hos dem så kan jeg legge fram dokumentasjon på at jeg allerede flere måneder tidligere snakket med dem om dette uten at de sa noe på det. Igjen er neste utvei tyskland, folk har jo gjort dette mang en gang og fått dette godkjent der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg fortsette en del på panserløsningen. Fikk endelig hengslene og panserlåsen festet i bilen og for første gang fikk jeg vippet panseret for å se hvordan dette tok seg ut. Glemte selvfølgelig kameraet hjemme angry så bilder kommer senere, kansje i dag.

 

Begynte også såvidt på låskrokene til panseret (motsatt side av hengslene), er mest spent på om dette vil fungere som tiltenkt.

 

Bilder KOMMER....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikkert dette er relevant men...

 

Hva om du kolliderer? vil ikke festene til panseret bli kjørt godt inn i kupeen da?

Ser hva du sikter til, tre ting:

 

1:Stanga er ikkje så lang som den ser ut på dette bildet.

 

2:Krasjer jeg så hardt at denne stanga (50cm) kommer seg så langt inn i bilen at den skader meg så tviler jeg på at stanga alene vil være den dødelige årsaken: Det er vel 70-80 cm fra torpedo-vegg og inn til meg, i tillegg til meg (gjennom meg) 90-100 cm. Dvs at bilen/legemet som trykker denne stanga inn i bilen må komme seg 30-40 cm lenger bak enn torpedovegg før jeg tar skade av stanga. Ergo: dette vil være en høyst dødelig kollisjon selv om stanga aldri fantes i bilen.

 

3:I tillegg er sannsynligheten for at stanga skifter kurs mot meg særdeles liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har en kompis av meg vært innom nbs og kollevold.

Hos nbs kjøpte han en golf3 vr6 leppe til meg, og på kollevold kjøpte han vindusnett/sikkerhetsnett!:D

 

En annen kompis var på møller i ålesund og skaffet ny drevmekanisme til audi-takluka. Typisk møller å alltid oppgi priser UTEN mva.

"Ja, den koster 650!" bullshit

 

Menmen, nå har jeg garanti for at drevet ikkje tar kvelden med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår