Gå til innhold

Prosjekt: Golf 2 VR6 med ABV blokk

Ranger emnet


gragaasa

Anbefalte innlegg

koster for timen, samt å få nytt vognkort... er vel

 

500 for timen og 300 for vognkort

Sikker..?

Å ta 300 for vognkort har jeg aldri hørt om. En vanlig forvaltningskontroll koster 550 spenn, inkludert nytt vognkort..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg betalte også 550,- for nytt vognkort der senk og felger var skrevet inn.

Ja, det er normalprisen for en forvaltningskontroll med endring i vognkortet.

Litt usikker på hvilken type kontroll det er snakk om når man flytter rammenummer, men jeg vil tippe forvaltning der også. Jeg husker vertfall ikke at det kan passe inn noe annet sted i bookingsystemet hos Biltilsynet.

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir veldig bra tror jeg :) Men du må jo senke mer en 50 mm,, sats på 150mm da snakker vi ;)

Er det gammle karosseriet som det var bildet av litt ovenfor her? Hvor skeivt er det ? Hvorfor bygde gammle eieren Vr6 på en skeiv bil ?

Senkinga får vi se på når den tid kommer. Har lyst på griselav bil med små breie hjul, kikke på deluxe;) har siklet over de felgene i mer enn lang tid, men vr6 bremsene tar mye plass (ca 0,5 cm klaring fra eikene på de ronal 9x16 felgene som jeg har nå) Sist men ikkje minst vil jeg ha mest mulig kjøreegenskaper, vil nødig bygge en slik bil som dette for så å bli frakjørt i svingene av f.eks. en lat A3 1.8 turbo...

 

Og til slutt siste spørsmålet ditt: Ja det har jammen jeg også lurt på mang en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult prosjekt.

 

Hvordan fikk du godkjent flytting av ramme nr?

 

Gjorde verkstedet det eller banket du inn nytt selv og så godkjente det?

Ringte biltilsynet, forklarte hva og hvorfor jeg ville gjøre det. Lånte bokstaver og tall med et verksted og banket dem inn selv. Fikk så en utrolig grei kar fra biltilsynet til å komme og se på chassinr i lunsjpausen sin mens han var i området på kontroll, ettersom det ville vært mye styr å flytte et bart karosseri til biltilsynet. (selvfølgelig fjernet jeg ikkje det gamle chassinr før han hadde vært og sett på begge nr....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hehe værnes ja ! du som hadde så mange motorer? han skulle sjekke opp om du/den personen hadde en radiator liggende ? du har vel ikke en til salgs vel ?

Hehe, stemmer det. Har radiator av flere slag liggende og slenge tror jeg, har ihvertfall en 16v radiator en plass ettersom jeg ikkje solgte denne sammen med motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå flyttet karosseri og alle deler hjem i garasjen for å lettere kunne jobbe på bilen så ofte som mulig, og det er blitt flere kvelder i garasjen med sveiseapparatet og vinkelsliperen allerede. Hehe. MEN internett hjemme fungerer ikkje :knob: , og får mest sannsynlig ikkje nettet oppe og gå før om et par uker tidligst. Begynner å bli en del nye bilder av prosjektet nå, så de vil jeg legge ut så snart jeg får internett igjen...

 

Det kan nevnes at jeg har flyttet viskerhullet til midten, og samtidig flyttet viskerfestet like mye. Jobber nå med panseret, og dette nærmer seg ferdig.

Men men, man får smøre seg med tålmodighet, når bildene kommer, så kommer det jo mange av dem...hehe m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du ikke gjort noe mere eller?

Kommer det ikke noen ny oppdatering snart da?

Viss du kikker to poster opp (som ble lagt inn for tre dager siden) så står det hvorfor jeg ikkje har lagt inn noen oppdateringer, har masse å oppdatere, men intet internett. Og ja, sitter på internett nå, men har ikkje internett-tilgang på den maskinen som har programvare for kameraet mitt!:)

 

Stor oppdatering kommer! yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er kommet hjem i garasjen, og arbeid skjer så ofte som mulig. (som dessverre ikkje er så ofte well )

 

Vel, uansett, først ut var viskerhullet og innfestningen:

Skal det gjøres, så skal det gjøres skikkelig, begge deler ble flytte de siste ca 2 cm som må til for å få dette midt på bilen.

 

visker1.jpg[/img]

 

Om dere studerer strekene så ser dere hvordan det ble flyttet, skar ut mye til

høyre, og når jeg kappet ut fra delebilen la jeg inn mer stål på venstre side.

 

visker2.jpg[/img]

 

IMG_1484.jpg[/img]

 

IMG_1483.jpg[/img]

 

Hullet og innfestningen var faktisk ikkje korrekt, så innfestningen ble flyttet ca en cm mindre enn selve hullet, så nå er det helt korrekt!

 

IMG_1488.jpg[/img]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår