Gå til innhold

Prosjekt: Golf 2 VR6 med ABV blokk

Ranger emnet


gragaasa

Anbefalte innlegg

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

d skal ikke være noe problem å vise den m vr6.. mange herover som har godkjent vr6 men d er da toten å da ;)

 

 

Har du en god dialog med blitilsynet fra a-å så går det.

de som er godkjent har vel oxo understell osv fra en vr6...

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Persinlig liker jeg best å bare lakkere de som de er uten å fade dem bort med fuge.. skal du først gjøre det, må det gjøres med sparkel og cleanes helt, og det er så mye arbeid at det nesten ikke er vedt det, og ikke så altfor lett å få pent heller..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persinlig liker jeg best å bare lakkere de som de er uten å fade dem bort med fuge.. skal du først gjøre det, må det gjøres med sparkel og cleanes helt, og det er så mye arbeid at det nesten ikke er vedt det, og ikke så altfor lett å få pent heller..

Egentlig det jeg tenkte selv: arbeid, arbeid, arbeid.....hehe.

Sparkel kan en ikkje bruke uansett, for det vil mest sannsynlig sprekke ettersom det er snakk om en ganske skarp kant, og sprekker er jo synonym med rust....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig det jeg tenkte selv: arbeid, arbeid, arbeid.....hehe.

Sparkel kan en ikkje bruke uansett, for det vil mest sannsynlig sprekke ettersom det er snakk om en ganske skarp kant, og sprekker er jo synonym med rust....

joda, et godt grunnarbeid og med helsveising av plateskjøtene for å hindre bevegelse og sprekker, så kan det sparkles, men som sagt kun perverse tyskere og briter og folk med alt for lite å gjøre som gjør sånt..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, et godt grunnarbeid og med helsveising av plateskjøtene for å hindre bevegelse og sprekker, så kan det sparkles, men som sagt kun perverse tyskere og briter og folk med alt for lite å gjøre som gjør sånt..

Hehe, sant nok, tenkte da uten sveising. Sveiser du og sliper kantene først så... Som man sier, alt er mulig bare man har penger og vilje. hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må lide for skjønnheten.. ;)

Men bare å pøse på med bilder! tror dette blir fett ;)

Kommer flere bilder om ikkje så lenge, har drevet å kappet bort "unødvendige" ting som f.eks platen til baksete osv. Neste steg er montering av veltebur og stabstag.

tror dette blir fett ;)

takker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo starte en liten diskusjon her ettersom det er et relevant tema.

 

Noen med info/meninger eller vet om syncro systemet fra golf 3 vr6 passer på golf 2, med tanke på akselavstand osv? Har lest i diverse blader osv at de fleste har brukt rallye syncro når de skal ha syncro på vr6 i toer golf, men at dette har medført mye jobb med ombygging av systemet.

 

Jeg siterer bilbladet The Golf: "Transmission: Complete Golf Rallye Syncro drivetrain including five-speed gearbox in modified Mk3 Golf VR6 bellhousing, rebuilt transfer box, rebuilt propeller shaft and rear axle, Rallye driveshafts, whole system powder coated or chromed."

 

Burde det ikkje være enklere å tilpasse syncro systemet fra golf 3?? Eller er jeg helt på bærtur her? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår