Gå til innhold

Prosjekt: Golf 2 VR6 med ABV blokk

Ranger emnet


gragaasa

Anbefalte innlegg

  • Svar 803
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kan jo starte en liten diskusjon her ettersom det er et relevant tema.

 

Noen med info/meninger eller vet om syncro systemet fra golf 3 vr6 passer på golf 2, med tanke på akselavstand osv? Har lest i diverse blader osv at de fleste har brukt rallye syncro når de skal ha syncro på vr6 i toer golf, men at dette har medført mye jobb med ombygging av systemet.

 

Jeg siterer bilbladet The Golf: "Transmission: Complete Golf Rallye Syncro drivetrain including five-speed gearbox in modified Mk3 Golf VR6 bellhousing, rebuilt transfer box, rebuilt propeller shaft and rear axle, Rallye driveshafts, whole system powder coated or chromed."

 

Burde det ikkje være enklere å tilpasse syncro systemet fra golf 3?? Eller er jeg helt på bærtur her? :confused:

Ingen som har noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Doppel Wobber har Golf 2 og 3 lik akslingavstand.

 

G3 motor og girkasse er jo omtrent lik på begge modellene, om det bakover passer vet jeg ikke. Men det er jo godt mulig, Golf 4 Haldex bakdiff passer vel med litt modifikasjon i Syncrosystemet.

 

Ser fett ut det prosjektet ditt!

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Doppel Wobber har Golf 2 og 3 lik akslingavstand.

 

G3 motor og girkasse er jo omtrent lik på begge modellene, om det bakover passer vet jeg ikke. Men det er jo godt mulig, Golf 4 Haldex bakdiff passer vel med litt modifikasjon i Syncrosystemet.

 

Ser fett ut det prosjektet ditt!

Ok, kansje jeg skal kjøpe et vrak eller lignende med golf 3 syncro og teste litt da til neste vinter. (kunne tenke meg å oppgradere motor med tid og stund, kansje kompressor fra SLK eller noe. Men føler da at det ville være rett å begynne i den enden. Det spinner gale nok med orginal 2.9... :rolleyes: )

 

Har ikkje så mye peil på nyere golfer, men er golf 4 bakdiff sterkere?

 

Ser fett ut det prosjektet ditt!

takktakk :) Liker bilen din godt også! Men har ikkje sett motorommet ditt, er det å finne på siden din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har ikkje sett motorommet ditt, er det å finne på siden din?

 

Jeg fjernet div. unødig og lakkerte inni der, men motoren var helt orginal. Og siden det ikke var ferdig så har jeg ikke så mye bilder av det. Driver å skal fjerne vannkassa og sånt nå... så bilder kommer etterhvert!

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjernet div. unødig og lakkerte inni der, men motoren var helt orginal. Og siden det ikke var ferdig så har jeg ikke så mye bilder av det. Driver å skal fjerne vannkassa og sånt nå... så bilder kommer etterhvert!

Ok. har du fått slått inn chassinr? Og hvor har du tenkt å slå det inn? Jeg slo det inn selv, men det var et sant angry anger2 damndamn :mad: chef kebabåndes angry å få press på baksiden slik at metallet ikke ga etter og at du fikk skikkelig trykk på bokstavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. har du fått slått inn chassinr? Og hvor har du tenkt å slå det inn? Jeg slo det inn selv, men det var et sant angry anger2 damndamn :mad: chef kebabåndes angry å få press på baksiden slik at metallet ikke ga etter og at du fikk skikkelig trykk på bokstavene.

 

Hehe, nei. Jeg har ikke det. Snakket med tilsynet senest isted om hvor jeg kunne plassere det. De foretrakk dempertårn, det måtte være i motorrommet, bra lesbart og på en bærende/ikke utbyttbar konstruksjon. (Forann dempertårne var fy fy). Jeg er ikke så veldig keen på dempertårn, det blir litt for synlig.

 

Jeg får gruble litt når jeg husker å låne med meg verktøy om hvor jeg skal plassere det.

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei. Jeg har ikke det. Snakket med tilsynet senest isted om hvor jeg kunne plassere det. De foretrakk dempertårn, det måtte være i motorrommet, bra lesbart og på en bærende/ikke utbyttbar konstruksjon. (Forann dempertårne var fy fy). Jeg er ikke så veldig keen på dempertårn, det blir litt for synlig.

 

Jeg får gruble litt når jeg husker å låne med meg verktøy om hvor jeg skal plassere det.

hmm. jeg fikk det godkjent slått inn foran på falsen til dempertårnet, der er det jo ganske stiv konstruksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran plateskjøten mener du? Jeg tenkte jeg skulle helsveise tårnene og sparkle overgangen.

ikke foran, men oppå plateskjøten. Lurte på å sparkle dem selv, men tror jeg lar det være. Men aldri si aldri :rolleyes:

 

Ved helsveising av overgangen, må ikke du da renske for tectyl og dritt på undersiden for så å peise på med ovatrol eller lignende? Regner med rustbehandlingen innunder plateskjøten tar seg en spasertur etter så mye varme....?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår