Gå til innhold

sub og forsterker

Ranger emnet

greddyspeed

Anbefalte innlegg

heisann

har leitet meg frem til en sub jeg godt kunne tenke meg; en pioneer 12" fra bilradiospesialisten ( http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=697 ) ser at denne belaster forsterkeren med 2 eller 8 ohm, har lest at kvaliteten på lyden synker når du kjører en sub på 2 ohm, er det en merkbar forskjell på lyden fra subben om du kjører den på 2 ohm kontra 4 ohm?

trenger også en brukbar forsterker som ikke koster skjorta, noen som har en forsterker å anbefale (helst en som tåler å bli kjørt litt hardt på 2ohm :) )

har sett litt på denne fra bilradiospesialisten: http://www.bilradiospesialisten.no/prod_detaljer.php?id=1131 klarer den 2ohm stabilt? noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller greit nok den der om du er mest ute etter BOOM BOOM i bilen. Du får nok mer velspillende elementer til den prisen. Akkurat i dette tilfellet spiller det liten rolle om du kjører i 2 eller 8 ohm kvalitetsmessig. Det som teller er en strømsterk forsterker. Tror nok at en DynaBel BF4501 vil dra denne på en bedre måte, det samme ville en RF BD1001 om du finner en brukt en.

Er du mest ute etter godlyd eller prioriterer du dunking?

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du mest ute etter godlyd eller prioriterer du dunking?

hehe, skulle gjerne funnet en mellomting, men det blir sikkert sinnsykt dyrt, så siden jeg er ung og er ute etter å spille høyt :) så må jeg nok si at litt dunk-dunk bass ikke er til å forakte :D

hvor selges DynaBel BF4501 forsterkere?

har også sett litt på sony sin XM-D1000P5 ( http://www.bilstereospesialisten.no/ampsony.htm ) er dette noe å satse på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg selger en brukt monoblokk som passer greit til denne subben.

SPL Dynamics DIG-1450

nypris er 7000kr, selges for 4000kr selger også to 10" subber av samme type pioneer. TS-W101SPL som de heter.

Sonyen kan du bare glemme. Infinityen er på god vei, men til den prisen kan du jo like gjerne kjøpe den jeg har som yter 1x800 watt i 2ohm.

Og skulle du være så lur å handle subbene mine også så yter den over 1000 watt stabilt i 1 ohm..

Og detta blir det trøkk av garantert.

Men du får jo se litt rundt hva du vil ha :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Her er det et klart valg spør du meg. Istede for å gått for den Inifity til 4100,- så hadde jeg heller gått for SPL Dynamics DIG-1450 han's som selges for 4000,- UTEN tvil. SPL skal visst være et utrolig bra merke, om jeg ikke tar helt feil!? :rolleyes: Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider