Gå til innhold

Borring av 320(m50) motor ???

Ranger emnet

diamantsvart e-36 coupe

Anbefalte innlegg

Hei til alle her inne, jeg er ny her, og ikke så dreven på pc i grunn.

Men jeg lurer på om noen kan fortelle meg noe om borring av motoren min, hvor mye den kan borres til, hva dette kan føre til av effekt osv. mulig jeg vil sette lavkomp stepler i motoren etter borring dersom det ikke koster for mye med kompressor og det som trengs. Noen tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal hjelpe han over med og bygge litt motor.

hva kan vi gjøre får og få litt skikelig fres i denne, sitter det samme blokk på 320/325/328, men forskjelige veiver/stempler/råder. eller er motorene 100% forskjelige, eller kan man borre motoren opp til 2.5 liter og sette i en 2.8 liter vei osv.

trenger litt hjelp her så HJELP OSS LITT DA

imstupid

oki har gått over til familie bil, S2 avant(5seter)

skjekk hjemme siden våres http://www.audi-racing.no

VW og Audi er bilene som er konge he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ihvertfall hjelpe med at 2.0 og 2.5L er like, bortsett fra volumet...2.8L heter M52 og er annerledes.

forskjellen på m50 og m52 er vel at den siste er aluminiumsblokk, og den første i støpejern.....alle motorene( 320,323,325,328) heter jo m52 etter 1995.....?

vet du hva det er som gjør volumforskjellen....? veiv...? stepler....? borring...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal hjelpe han over med og bygge litt motor.

hva kan vi gjøre får og få litt skikelig fres i denne, sitter det samme blokk på 320/325/328, men forskjelige veiver/stempler/råder. eller er motorene 100% forskjelige, eller kan man borre motoren opp til 2.5 liter og sette i en 2.8 liter vei osv.

trenger litt hjelp her så HJELP OSS LITT DA

imstupid

utrolig grei kar dette....selv om han kjører audi....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.realoem.com/bmw på denne siden kan dere finne ut av det, bare å sjekke delnummerene, om hva som er forskjellig. Det blir kanskje billigere å få tak i en brukt motor?

mulig det blir billigere...kanskje ikke.....

men dersom jeg velger å bygge om den motoren jeg har, så kan jeg senke/øke komp....sette på kompressor/turboi....øke turtallet....you name it.....

håper jeg da i alle fall.......

(har i grunn ikke så fryktelig peiling, bare mange idéer...)

(",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får kjøpt ferdige blokker/kitt opp til 3,2l!!hør med smiedemann i danmark!bmw spesialisten i danmark.(husker ikke hvordan det skrives.på hjemme siden deres kan du se prisene osv.de har også pris ferdig montert.kan lønne seg....

Takker og bukker for hjelpen........fant mye spennende på siden, men skjønner i grunn ikke en dritt hehe.....må få totta til å ta en kikk.....

(",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider