Gå til innhold

Er det noen som kan hjelpe?

Ranger emnet

Fredrik

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Horten. jeg trenger litt hjelp av noen som bor i horten og som har GOD peiling på det å bygge anlegg.

Har fra før av frontsett forran, og vanlige treveis bak pluss 12" i bagasjen fordelt på to forsterkere.

Men jeg lurer på muligheten for å få inn to mellombasser og plasseringen av dette i min bil, vet ikke om det er lurest å plassere de i kickpanelet eller hvor. Pluss at jeg vurderer å kutte ut en stor 12" til fordel for to 8".

Finnes det noen her på forumet som bor på samme sted som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med GOD peil på anlegg?

Er Frontsettet orginalt?

åssen spiller har du?

hva slags 6x9" og 12" er det.

Hva heter forsterkeren?

HVis du søker rundt på forumet er det en del tips og lure ting som du kan lese.

Mitt tips er i allefall at: er frontsetet orginalt, legg 2 - 3 000 i et nytt og bedre et. Dette vil uten tvil hjelpe på en del. Og hvis du har mulighet så ta ut de 6x9" og legg inn noen 6" eller 8" der.. 6x9" har en tendens til å vrenge lydbildet og lage en del Tweeter frekvenser veeeldig høye.

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Horten. jeg trenger litt hjelp av noen som bor i horten og som har GOD peiling på det å bygge anlegg.

Har fra før av frontsett forran, og vanlige treveis bak pluss 12" i bagasjen fordelt på to forsterkere.

Men jeg lurer på muligheten for å få inn to mellombasser og plasseringen av dette i min bil, vet ikke om det er lurest å plassere de i kickpanelet eller hvor. Pluss at jeg vurderer å kutte ut en stor 12" til fordel for to 8".

Finnes det noen her på forumet som bor på samme sted som meg?

Fortell litt mer om hvordan bil du har og hvilke produkter som sitter i.

Jeg bor på Revetal, 15 minutter fra Horten.

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell litt mer om hvordan bil du har og hvilke produkter som sitter i.

Jeg bor på Revetal, 15 minutter fra Horten.

Mvh

Dag Johansen

Bilen er en huyndai accent gs, focal frontsett, pioner høyttalere bak.

en fire kanals forsterker, og en to kanals forsterker... husker ikke i farten merket, men det kan jeg kan jo ta en titt bak i bilen i morra når jeg komemr hjem fra jobb.

basseren er av dårlig merke i en dårlig hjemmelaget kasse, men skal bytte dette ut med to 8" i ferdig laget kasse regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det første jeg vill gjort med den bilen er å dempe.

Hva med å hive ut 6x9 og sette inn de to 8" i hatte hylla med kasse under??

Åssen er det med plass i dashbordet til midbass??

Mvh

Fredrik

I den bilen, så er det gjort plass til høyytalere på sidene av hattehylla. Så hattehylla i seg selv er fin og hel. Jeg kan selvfølgelig sette inn mellombass der, men da 6". Men igjen, da må jeg lage hattehylle... den hattehylla der er absolutt ikkenoe verdt å sette noen høyttalere inn i. Og en annen ting er at jeg vil ha ett så skjult anlegg som mulig. Og sånn som det er nå, så er det kun frontsettet forran som er synlig. I dashbordet kan man ikke sette inn noen mellombass, men det er plass nede på begge sider ved dørene, altså ikke i døra, men nede ved siden av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider