Gå til innhold

Sota vinduene på Chevy`n

Ranger emnet

Hans

Anbefalte innlegg

Originally posted by Air 63

Ringte forresten til biltilsynet nå. Er ikke lov å sote de rutene men det var ikke noe bot for det. Får bare mangellapp så da er det å rive av filmen, vise bilen og dra hjem å kline på ny for deretter å cruuuuze :cool: :cool:

Hvilke rute er det snakk om ? Siderutene? Er det lov å sote sideruter (evt hva sjer om du har gjort det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

du har lov til å sote side rytene bak og selve bak ruten... men du skal kunne se evt blå lys fra ambulanse og snut hjennom bak ruta..

If I can't take it with me to heaven,

I'm going drive it strait to HELL....

Nissan Cherry 1,3gl - 85 (bruksbil)

Kadett C -77 prosjekt

X-1/3 Volvo 360 WRC (slæddebil)

X-'75 volvo 240

->VOLVO<-

(verdens raskeste landbruks maskin!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte forresten til biltilsynet nå. Er ikke lov å sote de rutene men det var ikke noe bot for det. Får bare mangellapp så da er det å rive av filmen, vise bilen og dra hjem å kline på ny for deretter å cruuuuze :cool: :cool:

Har ennå ikke fått noen form for tilsnakk eller mangellapp for sotinga mi, de gangene jeg har blitt stoppa.

Bare tatt en forhåndsregl: sveiv ned ruta så fort som f*** når du blir vinka tilside, før de kommer på siden av bilen. Har funka for meg ihvertfall.

Mener at jeg fikk tak i rullgardina hos Jøntvedt. 110 eller 120 cm bred. Bredeste de hadde tror jeg. Du kan sikkert ha enda breiere :D

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elvis

du har lov til å sote side rytene bak og selve bak ruten... men du skal kunne se evt blå lys fra ambulanse og snut hjennom bak ruta..

Du kan faktisk male igjen bakruta om du vil.

Men du må bare påse at du har tilstrekkelig sikt bakover, med speila dine. :)

~Ratata~

4 doors - no waiting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Tror jeg skal ta av eller skifte sotinga på siderutene forran til en lysere en.. Skulle hjem fra jobb nå (døgnet selfølgelig... :D ). Rim på ruta, mørkt -jeg så ingenting.. Man blir faktisk ganske hemma når man ser så lite.. :D Hvor mørk soting har du Ratatata? 24% eller no?

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by elvis

Bakruta kan du faktisk sveise igjen. :) I følge kjøretøyforskriftene skal bilen ha innvendige speil _dersom_ det er sikt bakover.

Dette ble tatt opp i forbindelse med en Camaro med choppa tak for en del år siden, han som sa at det ikke var krav om bakrute i bil jobbet ved Biltilsynet i Trondhjem (Jeg tror han het Rolf Roald).

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.. Tror jeg skal ta av eller skifte sotinga på siderutene forran til en lysere en.. Skulle hjem fra jobb nå (døgnet selfølgelig... :D ). Rim på ruta, mørkt -jeg så ingenting.. Man blir faktisk ganske hemma når man ser så lite.. :D Hvor mørk soting har du Ratatata? 24% eller no?

Tror den heter LimoTint eller no i den duren. Var vel det noe av det mørkeste Biltema hadde en gang.

Jeg vil anbefale å ikke ha noe særlig soting forran. Det er et H***** nå som det er ganske mørkt om kveldene. Kjøre rundt i byen f.eks. er "spennende" LOL

Måtte sveive ned rutene for hvert kryss, i tilfelle det kom en gal syklist eller fotgjenger. Men billysa ser du jo da.

Nå har jo jeg hatt sotinga en del år, og den har jo falmet med tida, så nå begynner den snart å bli for lys :D

~Ratata~

4 doors - no waiting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ratata

Du kan faktisk male igjen bakruta om du vil.

Men du må bare påse at du har tilstrekkelig sikt bakover, med speila dine. :)

Hvis jeg ikke har speil da? Er ikke orginalt på bilen min og heller ikke påbudt da.. Men da får jeg jo ingen sikt bakover..

242 V8

*Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg en hvit '96 Astro vare med ruter rundt om. Ene sideruta bak er byttet engang og er sotet. De andre ikke. Kunne tenke meg å sote de andre slik at det blir tilnærmet likt rundt om.

Blir resultatet bra? Er det vanskelig? Dyrt?

Ingen av de aktuelle rutene er til å sveive ned.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

jeg har sotet alle bilene jeg har, og ble ganske bra resultet.. faktisk fornøyd.. golfen hadde jeg 4% lysgjennomslipp rundt hele bilen, untatt frontruta seff, bare ei fet stripe der.. kjørte helt til jeg kvittet meg med den, og ble ikke stoppet.. så kommer jeg med lada'n, kliner til med helt svart rundt hele bilen, får en perfekt soting, helt fint, ikke ett hakk eller luftboble.. kjører i ett par dager, så plutselig er snuten bak meg.. han setter på blålys, og jeg må kjøre ganster-ladan inn på unox.. der forteller han meg att jeg må ta av sotingen foran.. ellers fikk jeg mangellapp, og bilen måtte på vising.. det gadd jeg ikke å bråke om, så jeg nappet det av..

har gått over til ca 50% soting nå.. har rundt hele bilen denne gangen også.. ble vel litt bra, men det var ca 0 grader ute da jeg dreiv på, så det sitter ikke hel bra bak.. (har faktisk brukt superlim i kantene nederst, veldig pent, men nødvendig)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 43% rundt hele bilen nå, ingen problem det. Orka rett å slett ikke å sote bakruta igjen, så blir å sette rullegardin. Men i bunn å grunn er det enkelt å sote bakruta, bare skjer den til så den passer med eventuelt varmetråder, blir vældig bra vist du er nøye, varme pistol er også en fin ting å ha.

07 Toyota Auris TTE Edition

ex. 92 Mazda 323F

ex. 92 Opel Vectra

ex. 86 Opel Ascona

http://sprett.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider