hallvarb Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 1,8mm på 2,2i topp. Er ikke det litt mye. Var det klaring mellom stempel og ventil? Er det noen som har målt kompresjonen da? Fant et program på nettet som regnet ut kompresjoen hvis en viste slaglengde, borring, og volumet i over stempelet i toppen. Samt tykkelsen på topp pakningen. (hvorav en her kan skrive inn negative tall, og en kan finne kompresjonen ved høvling.) Noen som har en liste over hvor stort volum det er i de forskjellige Opel toppene? Dek kan du jo bare regne ut ved å snu ligningen i programmet du fant ikke sant! Ja det er god klaring, mye plass i opelmotorene! Husk at det er slipet spor i stemplene orginalt hvis ventilflyt skulle oppstå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Ja det er god klaring, mye plass i opelmotorene! Husk at det er slipet spor i stemplene orginalt hvis ventilflyt skulle oppstå. Er jo slikt en er redd for om en har kostet på motoren litt kr. Nytter ikke å komme i etter tid å si doh og være etterpåklok når ventilflyt ble et faktum... hehe Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.