Gå til innhold

kjøpe meg primera?

sunh

Anbefalte innlegg

Takk for tips, men de er litt dyre, og GTen er gammal :)

Prøvekjørte i går den grønne jeg nevnte før, pluss denne: http://www.finn.no/finn/car/object;pdc=1109953322226?finnkode=5097050&sid=4a37dUgLj322219&pos=2

Først den blå som stod hos pettersen autoimport (steike så mye fete biler som stod der forresten). Syns den her virka litt skranglete og ikke helt bra til å være en såpass "ny" bil. Diverse ulyder, og clutchen tok ujevnt. Ellers var den litt lurvete, liksom.. så ut som om noen hadde brukt en biffkniv for å skjære bort plast på bakfangeren for å få plass til enderøra, og belgen(?) på girstanga var hjemmesnekra og hang og slang, det mangla ei list i grillen, og det var sprekker i noen av lyktene. Den hadde gått 160 000.

Den grønne var rimelig strøken bortsett fra steinsprut foran, og jeg ble nesten i tvil om baksetet i det hele tatt var brukt. Denne var bedre å kjøre, clutchen funka mer normalt, og den hadde ikke disse skranglelydene. Den gikk litt ujevnt på tomgang, men har det egentlig så mye å si? Dyrt å fikse? Telleren på denne stod i 190 000.

Min teori er at SRien enten er skamkjørt eller i virkeligheten har gått mer. Er det vanlig at primeraene får ulyder i interiøret og slik med åra (160 000 km)? Og er det med clutchen vanlig?

Bilene var forresten mye penere i virkeligheten enn på bildene. mmmm :)

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setene foran på min bil knirka iallfall MYE etter at jeg kjøpte den.

Dette fikset jeg ved å ta de ut å smøre opp alt av fester og skruer.

Knirker ikke nå.

Min går også ugjevnt på tomgang.. har ikke funnet ut hva det er enda. Det gjør ikke noe, men om man er pirkete som meg.. da irriterer det driten ut av deg :P

Hva er vel 190 000 på en primera....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, men de er litt dyre, og GTen er gammal :)

altså, du merker aldri i verden forskjell på en 95 mod sri og en 91/92 mod gt.. min gt er 91 mod og er maksimalt tight på styring osv.. faktisk er det neppe mange som hadde klart å skille min fra en ny bil kjøremessig..!

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså, du merker aldri i verden forskjell på en 95 mod sri og en 91/92 mod gt.. min gt er 91 mod og er maksimalt tight på styring osv.. faktisk er det neppe mange som hadde klart å skille min fra en ny bil kjøremessig..!

Tviler ikke på det. Men det er større fare for rust og greier på en 91 modell pluss at den har mindre utstyr. Tenkte dessuten å kjøpe meg en 'fornuftig' bil :)

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Venter og venter... På at bilen skal bli ferdig på verksted (den grønne hatchbacken). Prøvekjørte den altså lørdag for 13 dager siden, og da lyste ABS-lampa, den havna derfor på verksted på selgers regning..

Nå står den på merkeverksted og venter på deler fra nederland visst nok. Kosta 10 000 å fikse sa selger. Drøyt!?

Er det vanlig at ABSen tar kvelden, og blir så dyr å reparere? Håper virkelig ikke det er en problem-bil med flere feil av samme kaliber :(

Virka jo som en bra vedlikeholdt bil, så en får vel håpe det er et engangstilfelle. Flaks at det skjedde nå, og ikke om 3 mnd. ihvertfall ;)

Primera SE Hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er ABS sensoren som har ryki, så er vel ikke den av de "billigste" delene du kan få til en bil for å si det sånn... kommer sikkert litt kostnader i bytting av del også... men skal ikke påstå at det blir 10 000 for det...

men hvis det i såfall er ABS sensoren som har ryki, så kan det fort bli dyrt trur j...

men j er ingen mekaniker, så noen må nok evt rette meg her hvis j tar feil her...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter og venter... På at bilen skal bli ferdig på verksted (den grønne hatchbacken). Prøvekjørte den altså lørdag for 13 dager siden, og da lyste ABS-lampa, den havna derfor på verksted på selgers regning..

Nå står den på merkeverksted og venter på deler fra nederland visst nok. Kosta 10 000 å fikse sa selger. Drøyt!?

Er det vanlig at ABSen tar kvelden, og blir så dyr å reparere? Håper virkelig ikke det er en problem-bil med flere feil av samme kaliber :(

Virka jo som en bra vedlikeholdt bil, så en får vel håpe det er et engangstilfelle. Flaks at det skjedde nå, og ikke om 3 mnd. ihvertfall ;)

Når eg kjøpte min lyste også abs lampa... det var ein sensor som måtte byttes... kjøpte hos forhandler... virket ikkje som om han hadde nokke i mot å bytte den...

2002 Passat 1.9TDI Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider