Jon Skrevet Januar 30, 2003 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2003 Er det no å hente (effekt) ved å ta av de to kat'ene og bare sette et 3" rør på en s3? Hvist kat'ene er borte går det å bruke åpen dump da? det er ikke skadelig for motoren? Er på leting etter litt "ekstra" krutt Devil Siter 2001 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivindw Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Denne åpne dumpen er diskutert mange ganger har jeg inntrykk av. Jeg er ingen ekspert, men tror uansett motoren har best av at du ikke gjør det. Sjekk denne tråden: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=3855 Man forstyrrer jo drivstoff/luft blandingen, og kan føre til skader på mer enn bare katalysatoren. Mange driter i det ser det ut til, er vel ikke snakk om store forstyrrelsen. Kanskje ikke så bra for bilen over lengre tid? Mange her på forumet som har S3? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet Februar 4, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Kattene på S3'n går for å være veldig gode effektmessig og skiftes ikke før du forlengst har passert 300+hk, større turbo etc. Du kan kjøre resirkulerbar dumpventil på denne bilen. Da får du de effektmessige fordelene (raskere spool up ved gearskift) men får ikke "pyssssj" lyden. Den blir du ganske lei av etterhvert allikevel tror jeg ;) Går utfra du allerede har chip + skiftet bakre eksosdel siden du tenker på å fjerne kattene ? Hvis ikke er det der du må begynne. Original bakre eksos er ganske restriktiv på denne bilen og frigjør 10-15 hk på en chippet S3. :) Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Skrevet Februar 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2003 Har chip og effektanlegg fra cat og bakover. Bare lurte på om det var en "billig" måte å få litt mere krefter på, får sånn motormessig må jeg jo bytte turbo grenrør dyser+++++ vist jeg skal no høyere. og det blir fort 80 til 100 k med jobben, altså ikke så veldig billig ;) Siter 2001 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DenimblåTT Skrevet Februar 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2003 Originally posted by Jon Er det no å hente (effekt) ved å ta av de to kat'ene og bare sette et 3" rør på en s3? Hvist kat'ene er borte går det å bruke åpen dump da? det er ikke skadelig for motoren? Er på leting etter litt "ekstra" krutt Devil Hei Jeg skal bytte ut kat`ene. Skal ha 3" hele veien fra turbo. Dette blir ikke gjort før i mai tror jeg det var :/ Dette er på en TT og ikke en S3 vel og merke. Skal gi en tilbakemelding på hvordan dette blir. Hva slags chip og eksos har du nå ? Siter mvh Christian TT Concept http://www.uber.no http://www.ferrita.no http://www.jorgenrud.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by Jon Har chip og effektanlegg fra cat og bakover. Bare lurte på om det var en "billig" måte å få litt mere krefter på, får sånn motormessig må jeg jo bytte turbo grenrør dyser+++++ vist jeg skal no høyere. og det blir fort 80 til 100 k med jobben, altså ikke så veldig billig ;) Jabbasport har et kit til ca 280 hk (på Ibiza Cupra 156 hk motoren, mulig mer på S3. S3 har også bedre ECU) som koster rundt 25000 norske. Det inkludere mapping på rullende landevei. IHI ceramic ball bearing turbo, Jabba grenrør, downpipe og monteringsdetaljer. Dette danner basis for det "kittet" som de har i sin 380 hk Golf GTI (IC, chargecooler, induction kit osv i tillegg) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Skrevet Februar 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Har MTM chip og effektanlegg, skulle gi 270 gamper. Skulle vel bli omtrent det samme om det er på en s3 eller tt, er jo samme motor hvertfall. spent på åssen det funker med 3" raka vegen. Siter 2001 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Februar 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2003 Originally posted by Jon Har MTM chip og effektanlegg, skulle gi 270 gamper. Skulle vel bli omtrent det samme om det er på en s3 eller tt, er jo samme motor hvertfall. spent på åssen det funker med 3" raka vegen. Vel, heeelt like er de jo ikke. Ting som har forskjellig motorkode er sjelden det ;) Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet Februar 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2003 Originally posted by Jon Er det no å hente (effekt) ved å ta av de to kat'ene og bare sette et 3" rør på en s3? Hvist kat'ene er borte går det å bruke åpen dump da? det er ikke skadelig for motoren? Er på leting etter litt "ekstra" krutt Devil Det er nok en del andre måter å få mer "krutt". Å ta bort kat'ene går ikke på S3en siden den har to lambda sensorer, en foran og en bak katene. De kontrollere hverandre, hvis en av de ikke virker så vil den gå i nødmodus/overkompensere signalene. Hvis du vil ta bort katene så må du ha en ny chip som passer til dette. Jeg har en kompis som har en S3 (225hk orginalt) . Han monterte 3" fra kat pluss chip fra turbokarlsen. Bytte av eksos'en hadde størst innvirkning på toppfarten. Ikke noe annet, i tillegg så bråker den mye på jevn crusing fart siden han kun har en "rett igjennom" eksos potte. Åpen dump er ikke å anbefale på Audi siden de bruker luftmasse måler. Bilen vil gå for "feit" hver gang en "åpen" dump ventilen åpner. "Åpen" dump brukes kun på biler med MAP sensor. Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Skrevet Februar 10, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Det er nok en del andre måter å få mer "krutt". Har du andre forslag? borsett fra å bytte en hel haug i motoren. Siter 2001 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet Februar 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2003 Har kjørt ca et år med åpen dump på en 1,8 T, og det har ikke vært noe problemer med det. (trodde en stund at luftmassemåleren var gåen, men etter mye feilsøking så viste det seg at det var en, muligens to ut av coilene som ikke klarte å henge med. Disse to ble byttet, og da var alt ok) Den orginale dumpen røk etter omtrent to dager etter chip. Ville ha sirkulerende dump, men kjøpte en åpen dump til nesten halve prisen. Lyden driter jeg i bare det fungerer. Men du blir litt lei den låten etterhvert. Har aldri hørt at det ikke skal være bra med åpen dump, før jeg ser det her. Men jeg regner jo med at de vet hva de snakker om...:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DenimblåTT Skrevet Februar 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2003 Originally posted by mk1classic Å ta bort kat'ene går ikke på S3en siden den har to lambda sensorer, en foran og en bak katene. De kontrollere hverandre, hvis en av de ikke virker så vil den gå i nødmodus/overkompensere signalene. Hvis du vil ta bort katene så må du ha en ny chip som passer til dette. Er det samme løsning på TT 225hk også ? Da er det kanskje ikke så lurt å ta vekk kat`n da? Hva med racekat? Jeg er mest ute etter grom lyd... Siter mvh Christian TT Concept http://www.uber.no http://www.ferrita.no http://www.jorgenrud.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mk1classic Skrevet Februar 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2003 Originally posted by DenimblåTT Er det samme løsning på TT 225hk også ? Da er det kanskje ikke så lurt å ta vekk kat`n da? Hva med racekat? Jeg er mest ute etter grom lyd... Det kommer helt an på om du har en eller to lambda sonder. Hvis du har to (en foran og en etter kat) så kan du få problemer, men jeg er ikke sikker om den går i nødprogram pga av def. kat eller om den kun registrer en feil melding på kat'en. Hvis du kun har en lamda sensor gjør det mest trolig ikke noe siden motoren ikke vet noe om tilstande for eksosen etter denne. Hvis du kun vil ha litt mer lyd så kan du montere 3" fra kat med kun en demper. Det blir mer lyd, men dessverre ikke så grom lyd pga en turbo som demper mye av den typiske motorlyden. I tillegg så blir man lett sliten av å høre på den dype duringen over lengere tid. Siter "mk1classic" '83 Golf GTI Rabbit '83 Golf GTI "Prosjekt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.