Gå til innhold

VW Golf VR6 (Katalysator spørsmål)

Ranger emnet


Hazert

Anbefalte innlegg

Gjør du det kan du få mer effekt, men kan også få problemer med CO'n på neste Eu-kontroll, hvis du ikke vet om et jalla jalla verksted som driter i å måle avgassen....

Hadde kontroll på en VR6 med fjerna kat for en stund sia, gikk akkurat ikke igjennom... var ørlite for høy...kjipt å få feil på det også...var kun det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. men ha gjør man egentlig?. går det bra med motorelektronikken da?. hvor skal man gjøre av den lambda-sonde saken du sier?. må man justere noe etterpå?

Kjøp en kat replacement der mener jeg det er plass til lamdasonden. Du får like mye effekt kontra et rør. Felgimport selger disse.

Det er ikke farten som dreper... Det er vei standaren i norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nå slik at lambda sonden ikke sitter på kat`en, men på eksosmanifolden.. Så da er det helt uinteresant hvor mye du baller og roter "bak" den..[/QU

 

På VR6 fra 1992-1994 så sitter lambdaen i katten. Kat replacment fåes hos felgimport, laget av Supersprint. 1200-1500,-

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo bare slå ut innmaten i katten. Da er jo katten der og ingen kan sei noko under teknisk kontroll siden det er forbudt å fjerne den. Men problemet blir under avgass kontroll på PKK.

 

Så da er det bedre å ha den orginale katten da du skal på pkk, og bytte over da du er ferdig og blitt godkjent.

1996 Golf VR6 Turbo, Garrett GT3582R, SQS Race kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
På Golf Vr6 får du 1-2 hk mer uten cat, so why bother?

 

I disse klimatider er det vel best at den sitter der. Du for høyere PPM utslipp uten kat også

 

Må si meg enig her! Er ikke en ekstrem klimaforkjemper, men for 1-2 kanskje maks 5 hk så ser ikke jeg grunnen til å fjerne katen.

Blir vel neppe noe mer dragrace vivver av den grunn.

Why didn't you fix it when you knew that was the problem?

En irritert Mads Østberg i en busslomme under rally Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bank ut innmaten, da kan det hende du får en stygg krasle lyd fra katten, det er ikke pent for det høres godt fra siden.

 

Gjør det ordentlig å kjøp en cat-replacement, så bytter du bare over til orginal cat ved eu-godkjenning.

Men når det gjelder effekt så ville jeg heller spart penger å kjøpt ett skikkelig eksosanlegg, altså manifold - cat.replacement - litt større rør. Med ett åpent filter med dette så vil du nok merke MYE større forskjell enn med en fjernet katalysator, dog mye dyrere med desto vanvittig mye bedre ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår