audioteam Skrevet Februar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2005 29/3 05 Vil nå komme dispensasjons ordninger som gjør at ikke alle blir utestengt, ordningene vil gjøre at om dere får klarsignal fra importør får dere uansett være med . Vi jobber nå med noen ideer og dere kan holde dere oppdatert på http://www.acap.no Har noen medlemmer som spør meg om diverse varer de ser billig fra USA eller på noen nettsider . Har sjekket litt og vil si en ting til dere som vil konkurrere i Acap . Vi har importører som medlemmer og vil verne om disse . Derfor vil vi ikke la deltagere konkurrere i Acap om utstyret er egen importert til Norge . Noen nettsteder driver også salg der de omgår godkjente importører . Disse produktene godkjenner vi heller ikke i konkurranse. Da vi har god kjennskap til det Norske markedet, er dette lett og kontrollere for oss på konkurranse dagen . Men de fleste butikkene i Norge handler jo hos seriøse importører . Forklaring . De fleste importører inngår avtale om enerett med produsentene . Det vil si at de som lager produktene kun har tillatt disse og distribuere varene . Å velge en seriøs importør kan også være greit om det oppstår garanti spørsmål . Mvh Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Februar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2005 Har noen medlemmer som spør meg om diverse varer de ser billig fra USA eller på noen nettsider .Har sjekket litt og vil si en ting til dere som vil konkurrere i Acap . Vi har importører som medlemmer og vil verne om disse . Derfor vil vi ikke la deltagere konkurrere i Acap om utstyret er egen importert til Norge . Noen nettsteder driver også salg der de omgår godkjente importører . Disse produktene godkjenner vi heller ikke i konkurranse. Da vi har god kjennskap til det Norske markedet, er dette lett og kontrollere for oss på konkurranse dagen . Men de fleste butikkene i Norge handler jo hos seriøse importører . Forklaring . De fleste importører inngår avtale om enerett med produsentene . Det vil si at de som lager produktene kun har tillatt disse og distribuere varene . Å velge en seriøs importør kan også være greit om det oppstår garanti spørsmål . Mvh Frank :fire: Men så er det jo en del merker som ikke har norsk importør... Så hvis det du skriver her gjelder absolutt, så betyr jo det at folk ikke får lov til å velge fritt selv hvilket utstyr de vil bruke :rolleyes: Det er ikke rett! Jeg kommer i hvert fall ikke til å la andre gjøre slike avgjørelser for meg. Hvor moro er det hvis alle skal ha likt utstyr? Det er jo slik det blir om dere skal være så firkantet. Jeg har valgt utstyr for å skille meg ut og for å tilfredstille mine behov. Selvfølgelig også fordi jeg ville ha noe som kan gjøre det bra i konkurranser. Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christiansk Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Hva faen er dette for noe kommunistisk monopol-fjas?! Virker som de norske aktørene har store problemer med konkurranse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Dette er ikke snakk om konkurranse, dette er snakk om å være en seriøs forhandler, og yte service. Jeg sier det for n'te gang nå, jeg har opptil flere ganger blitt oppringt av folk som trenger hjelp med noe, og hvor har de handlet? joda, USA, england osv osv. Får de hjelp av meg da ? NEI! Og jo man kan jo velge det utstyret man vil, de ateam her mener er at produkter som parallellimpoteres ikke tillates. Vil også nevne i sleng at parallellimport av varene det gjelder er ulovlig. (Rockford Fosgate og Kicker er vel de merkene som det importeres mest av) Merker som ikke selges i Norge regner jeg med er lov å bruke, men det er vel en prosentandel som må være av tillatt produkt. Er du innenfor dette er det jo greit. Her støtter jeg ateam til det fulle. Og håper flere av de som driver med konkurranser støtter opp om dette. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Februar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Ja BeemerZ1 ser det meste du har lista i profilen er det Norsk importør på . Vi har importører som medlemmer og ønsker å gi noe tilbake . Derfor har vi en 60% grense med godkjent utstyr i Acap. Og på SPL konkurransen må alt være fra godkjent Importør . Zetec Klart utstyr det ikke finnes importør på vi gå inn under 40% regelen . Men parallell importerte varer gies det ingen nåde på . Tror de fleste Importører er enige med meg i dette . De satser tross alt penger på Promotering, service og jævla mye arbeid for å lykkes . Derfor ser jeg det som min plikt å verne om disse . Vi har hatt et rolig år i 2004, 2005 blir bedre . Satser ikke på så mange konkurranser bare gjøre de så gode som mulig . Vi vil også la det bli lettere for importører å bli med . Kan gjerne kalle meg Komunist men dette firer jeg ikke på . Frank morph Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goåfør Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Hei Hvis vi bare importerer selv vil det norske markedet bli enda mindre og vi kommer til å få enda dårligere utvalg. Støtt opp om de norske firmaene (som yter service). Mvh Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 110% støtte fra meg. er det noe info du trenger så bare si ifra. vet navnet på de fleste useriøse som har med mine merker å gjøre ihvertfall. en annen god grunn til dette er jo at folk med likt anlegg skal stille på lik linje når det gjelder klasse delt inn etter pris feks. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TLAudio Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Hva er ACAP og hvem konkurerer i ACAP? Er det samme som EMMA, men en gammel term sånn som NASCA? (kjært barn har mange navn, vet du) Jeg støtter iallefall deres meninger. Jeg bor i Halden, og konkurerer innenfor EMMA. Har vært på tanken å handle hos både BRL og TVBODEN, men handler istedet hos http://www.streetdesign.no som er underlagt den NORSKE importør av Rockford.. ( Autohifi ) Da vet jeg hva jeg får, samt at service, garanti og selger/kunde forholdet blir mye lettere med en aktør som vil profilere seg i konkuranse miljøet. Tror ikke service eller generell hjelp blir så enkel med et firma på andre siden av "dammen"... Siter Jan Ove Liseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
r-data Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 100 poeng til ateam!!!! Eg synst det er trist å sjå at enkelte skummer melka etter andre som har satsa kansje alle spare penger, fritid å satt familien på side linja for å starte sitt eige firma å begynner med import av ukjente produkter her til lands... Bruker utrolig masse tid å penger på å markedsføre desse produkta. Så etter nokon år når sjappa begynner å stå på eigne bein, produktet er annerkjent i landet, å vinner kansje tester på tester... Jo da kommer det selvsakt ein litte f... å parallellimpoterer dette produktet... Selger dette kjempe billi.... Synst det er svært irriterande at man i dette landet ikkje skal kunne konkurere på lik linje å drive på samme utgangspunkt.... Så til alle PARALELLIMPORTØRER å andre humbugg bedrifter: Kva med å bruke tid å krefter på å importere eit av dei 1000 andre gode produkta som finst der ute på markedet!!! SJR Siter Tomme tønner skrangler mest... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Ja BeemerZ1 ser det meste du har lista i profilen er det Norsk importør på .Vi har importører som medlemmer og ønsker å gi noe tilbake . Derfor har vi en 60% grense med godkjent utstyr i Acap. Og på SPL konkurransen må alt være fra godkjent Importør . Må bare komme med et lite svar på dette. Tenkte hovedsaklig på årets oppgradering av anlegget, og der er subber og forsterkere til disse hovedingrediensene. Du kan jo prøve å finne norsk importør på DEI (Orion) og RE Audio selv, jeg klarte det ikke... OM jeg hadde måtte velge blant merker som har norsk importør, hadde det uten tvil blitt JL. Problemet da hadde vært at jeg hadde endt opp med omtrent samme anlegg som et par andre. Og at det hadde kostet uforholdsmessig mye i forhold til hva jeg har måttet ut med. Blir fort 50000,- for to subber og to forsterkere! For øyeblikket har jeg, etter det jeg vet, noe som ingen andre har her til lands. Dere tør rett og slett ikke å risikere at dem som gjør det bra i SPL konkurranser har utstyr som ikke er fra noen av forhandlerne deres? Ærlig talt mener jeg at når vi må betale for å være med i konkurranser, så må vi nå for f*** få stille med det utstyret vi vil! Klassifisering er ikke noe problem, er bare å sette dem det gjelder i høyeste prisklasse/unlimited. All respekt til norske importører/forhandlere, jeg forstår godt at dere ønsker at vi skal handle hos dere. Det gjør de aller fleste (til og med jeg ;)). Dette bør også alle som ønsker service og garanti uten stress gjøre! :dude: Btw: Fjern enten første eller siste bildet i avataren din, så ser det mye bedre ut! Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Hva er ACAP og hvem konkurerer i ACAP? Er det samme som EMMA, men en gammel term sånn som NASCA? (kjært barn har mange navn, vet du) Jeg støtter iallefall deres meninger. Vi er en organisasjon som holder til i NordNorge . Driver hovedsaklig med lydkonkurranser men også spl . Vi starta vel ca ett år før Emma kom til Norge og de tre første åra hadde vi flere store konkurranser . 2004 ble et hvileår, men 2005 har vi allerede store planer for http://www.acap.no Mvh Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Som r-data sier så skal det resurser til for å lykkes med nye merker . Ikke bare penger men stå på vilje . Har jobba tett med flere importører gjennom Acap og butikk og vet dette . Synes pinadø det er JÆVLIG at noen gjør dette og prøver å skumme fløten av andres innsats . Men vi som kan gjøre noe for å påvirke litt bør gjøre det . Beemer klart du må gjøre som du vil, skulle bare mangle . Du har jo problemet med at det ikke finnes importør i Norge . Mvh Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 ALJ_GSi 110% støtte fra meg. er det noe info du trenger så bare si ifra. vet navnet på de fleste useriøse som har med mine merker å gjøre ihvertfall. en annen god grunn til dette er jo at folk med likt anlegg skal stille på lik linje når det gjelder klasse delt inn etter pris feks. Ja send meg gjerne informasjon, men bruk mail ønsker ikke at de skal få unødvendig publisitet . Jobber med flere om å finne en måte å ta rotta på :eek: ....... Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Har fått mye god respons fra importørene . Kansje Emma burde vurdere det samme da de også jobber tett opp mot flere importører . Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daft Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 jeg støtter om det så lenge det gjelder grå import men det skal ikke gå ut over en *privat person* om kjøper ett produkt fra ettet annet land og bruker det i norge(konkuranse) for da vil impotøren forsatt få (gratis reklamen) og slipper unna servicen så de vil han tjene dobbelt på (det blir for dumt) og når det gjeler pris av varen er reglene klare også.. norsk veil. pris er som gjelder. det samme gjelder produkter som ikke det finnes impotør av i norge. der er reglene klare også såså mye av anleget skal det finne i listen oss konkuranse stedet (eks: emma)over produkter som imptøren har (veil pris av total summen i % skal ikke over gå den fast satte % som er satt) hvis den gjør det vil start prisen øke.... (står klart i relgene for emma 2002/2004) Bonden Siter 2.plass Nasca ama 500w finale 1992 2.plass utfordere finale 2003 4.plass ama.lyd finale 2004 2.plass ama.lyd finale 2005 in use Renault Alpine & Audio control DQXS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg