Gå til innhold

Pirat import/ Acap ?

Ranger emnet


audioteam

Anbefalte innlegg

Hvordan i helvete skal denne "nye" flotte organisjansjonen NPPSO ha råd til å arrangere konkuranser, hvilke "importører" skal sponse denne NPPSO organisasjonen????

 

Nei, dette blir nok kortere levetid enn en døgnflue...

 

Drturbo, finn deg noe annet å gjøre, hvis du ikke liker mafiavirksomheten vi støtter, eller kjøp deg stereo av en *GODKJENNT* forhandler å bli med konkuranser...eller tørr du ikke ???

Tja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 239
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tenkte å la være å skrive mere på denne tråden da jeg mener jeg har svart på alt som ligner seriøse spørsmål .

Men Klarer ikke la være .

 

Mye usaklig her jeg ikke lenger orker komentere .

 

sfh dessuten gjaldt denne traaden folk som har kjøpt varer i utlandet og vil bruke dette i bilen og i konkurranser.

traad-starter gjorde den feil ved aa skrive "Pirat import"..

det er ikke pirat import, det er privat-import !

 

Piratimport er nå et mer dekkende ord på det :)

Det er det Produsentene og importørene kaller det .

 

 

drturbo Har jeg tråkka noen på tærne? Bra!

Greit nok at tråden har sklidd helt ut, men høres det ikke "litt" dumt ut at ACAP ikke vil ha med stereo som ikke er kjøpt i Norge, "fordi de vil verne om sine sponsorer og importører".

Verne mot hva da? Konkurranse på pris, under påskudd av momsunndragelse, garantier, og god servicen er så mye bedre fra norske.

Syns det er leit at noen velger å¨utestenge deltakere på denne måten, det virker så utrolig lettvint å diskriminere noen som velger å kjøpe sine produkter gjennom andre kanaler.

Og hva koster det en norsk forhandler å gi råd til noen som spør? det værste som kan skje, er at noen oppnår salg senere, og kanskje bedre rykte. Det er aldri feil å yte service.....

Nei, jeg veit da f..n jeg, jante lever i beste velgående.

Tommy

 

Verner om deres levebrød .

Verne mot ? jo personer som utnytter deres innsats for å få produkta opp og kjent .

Brukt masse tid og penger, ofra masse familie tid på denne jobben .

Så kommer noen som er ute etter hurtige penger å dolker importøra i ryggen .

Jeg har faktisk respekt for produsentenes ønske om å ha en seriøs Importør i hvert land .

Utrolig at noen ikke skjønner dette .

Jeg bryr meg ikke om dette med Moms undragelse og slikt, det får myndighetene snuse i, og det gjør de nok .

Og disse regla gjelder ikke bare Acap lengre .

 

Golf4 GLEDER MEG TIL Å DELTA PÅ NOE SOM ER SERIØST + RÅD OG TIPS AV DOMMERE HVA JEG KAN GJØRE BEDRE MED INNSTALLERING.

HA EN FORTREFFELIG SOMMER.Venter meg IKKE noe positivt svar tilbake men

det tar jeg som å fise i tåka.

 

Ja stikk innom siden så kan vi jo prøve å gi hjelpe med tips og råd .

http://www.acap.no

 

sindrejl Igjen da.. hva med de som har hele anlegget i bilen kjøpt av norske forhandlere bortsett fra en del som ikke eksisterer i norge, folk påstår her at eksisterer merket eksisterer spilleren. Det er jo .. USA har jo flere modeller som ikke har kommet på norsk marked, titt på pioneer USA sin side og se etter dehp-7700, er ikke samme dehp-7700 vi har har i norge.

 

Sier meg 200% enig i at om du kjøper fra usa og spør norske forhandlere om tips blir det latterlig.. har du kjøpt sub, kasse, forsterker, høyttalere fra forhandler, men ikke spiller synes jeg dette blir for dumt... derimot såvidt jeg husker å lese var det vel sånn at man kunne ha en viss prosentandel? Så da satser jeg på at jeg får være med likevel da

 

Først finnes ikke produktet (merket) i Norge vil vi kunne gi dispensasjon .

Men finnes det importør på produktet i Norge må de godkjenne det .

Ta kontakt med oss for når dere er i tvil og har relevante spørsmål .

Men når det gjelder produkter i USA har enkelte spillere andre benevnelser i Norge en USA .

Dette kan du høre med eks Pioneer om hvilken modell som tilsvarer denne, så sjekker du etter tilbud :rolleyes:

 

Annet eksempel, om en fyr har bygget i en bil med utstyr kjøpt i utlandet kan importøren godkjenne bilen for konkurranse .

Er opplegget bra tror jeg importøren vil vurdere det :)

Men unngå usikkerheten ved å handle fra det vanlige forhandler nettet .

 

Frank

 

Står også i reglene http://www.acap.no

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Piratimport er nå et mer dekkende ord på det :)

Det er det Produsentene og importørene kaller det

nekter du aa se forskjellen paa privat og pirat...???????

 

hva de norske importoerene kaller det er noe helt annet enn hva det egentlig er..

 

det er ikke pirat-import om en privat person bestiller noe fra web i utlandet for det blir betalt moms av det.

 

norske importere kaller det pirat import, men det er for de taper kunder..enkelt og greit..

 

voldsomt saa trangsynt folk skal vere..

 

haper du ikke kjoper en privat-importert bil...for da er du nemlig med paa aa stotte pirat-importen..(forstaa ironien..(eller idiotien..)..)

 

mvh, stig

((som sier: steng denne unyttige og meningsloese posten.... ))

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privat Pirat import :)

Nei men privat import er jo også paralell import når merket allerede har importør da .

Men la oss ikke kalle de private for pirater da :)

 

Snakket med importører som sier at minst et av disse firmaene ( privat personene )

Som sender varer til Norge unngår Moms osv .

Blant annet med fiktive verdier på pakkene .

Høres dette kjent ut???

 

Poenget i starten av tråden forsvant vel ut i intet for mange poster siden .

 

 

Ja ja god helg alle sammen . :titties:

 

http://www.acap.no

 

Frank

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere "Norske" importører tenker litt "Rart" og viser liten

evne til nytenkning.

Om feks "support" er en tjeneste som dere leverer med produktet

(ikke bare til de som dere liker) så må dere prissette denne tjensten

silk at "kunden" ser at Produkt "A" inneholder "Support" feks 4 timer

til A kroner pr time.

 

Eller gjøre som andre firmaer i feks "databransjen" har du ikke

kjøpt produktet dær så må du betale for deres "Support" tjenester.

Dette er forståelig for "Kunden" og han vil ta det med i vurdereingen

neste gang han kjøper et produkt "ryk og reis" holdningen komer dere

ingen vei med.

 

Det er mange ting dere kan gjøre for og gi "Kunden" en forståelse for

hvorfor dere's priser er høyere , og utestenge "Mobbe" og "Trakasere"

personer som handler i andre butikker er ikke veien og gå.

 

Tenk nytt folkens ikke bruk tiden på og skylde på alle andre.

 

Man har lov og kjøpe en vare fra utlandet "Privat" og si at alle som gjør

en helt lovlig ting er "Pirater" er jo det samme som og si at

de er kriminelle ?

 

Noe de altså ikke er , dette er en fornmelse.

Børge Bernes

 

http://b.bernes.cc/

 

Audi A8 2,8 Quattro 1997 (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Useriøse importører! Dette er skremselspropaganda som de kjører som også er villedende informasjon for egen vinning og ved lov er slikt forbudt. De klarer nok å lure noen med disse triksene sine men langt ifra alle, det kan vi skrive under på.

 

Et par eksempler.

 

Privat person i Norge handler varer i utlandet. Privat import! Det er privat import enten de betaler moms eller ei. Ferdig med den saken.

 

Firma i Norge har ikke lov av FABRIKANT i utlandet å handle varer fra dem hvis fabrikanten har importør i Norge fra før av. Den Norske importøren har enerett på handel fra FABRIKANTEN og KUN fabrikanten! Andre Norske firma kan kjøpe varer hvor som helst UTENFOR NORGES GRENSER helt lovlig. Ingen som kan nekte dem det. De Importørene som mener noe annet bør skaffe seg en advokat og sette rettsapparatet i sving med en gang.

 

Sier seg jo selv dette her. Hvis du kjøper en forsterker i utlandet, du betaler for den i utlandet og gjør hva du vil med den etterpå. Dette gjelder både privatperson og firma.

 

En kunde hos oss ville kjøpe seg en Rockford Fosgate forsterker som koster halv pris i forhold til Norges priser. Kunden sa at Bilradiospesialisten i Trondheim hadde sagt til han at vi ikke hadde lov å selge han dette produktet. Jeg utfordrer dem til å anmelde oss med en gang hvis de tør! Denne kunden vil aldri handle bilstereo hos dem mer, både han og kameratene sine kjøpte seg utstyret fra oss og anbefaler oss videre til andre. Denne negative holdningen til megabillig.com fører bare til gratis reklame. Vi trenger ikke bruke penger på markedsføring i det hele tatt, dette gjør de Norske konkurrentene våre helt gratis for oss.

 

Med hilsen megabillig.com

 

 

 

hva de norske importoerene kaller det er noe helt annet enn hva det egentlig er..

mvh, stig

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere "Norske" importører tenker litt "Rart" og viser liten

evne til nytenkning.

Om feks "support" er en tjeneste som dere leverer med produktet

(ikke bare til de som dere liker) så må dere prissette denne tjensten

silk at "kunden" ser at Produkt "A" inneholder "Support" feks 4 timer

til A kroner pr time.

 

Eller gjøre som andre firmaer i feks "databransjen" har du ikke

kjøpt produktet dær så må du betale for deres "Support" tjenester.

Dette er forståelig for "Kunden" og han vil ta det med i vurdereingen

neste gang han kjøper et produkt "ryk og reis" holdningen komer dere

ingen vei med.

 

Det er mange ting dere kan gjøre for og gi "Kunden" en forståelse for

hvorfor dere's priser er høyere , og utestenge "Mobbe" og "Trakasere"

personer som handler i andre butikker er ikke veien og gå.

 

Tenk nytt folkens ikke bruk tiden på og skylde på alle andre.

 

Man har lov og kjøpe en vare fra utlandet "Privat" og si at alle som gjør

en helt lovlig ting er "Pirater" er jo det samme som og si at

de er kriminelle ?

 

Noe de altså ikke er , dette er en fornmelse.

 

Alle dere som har handlet fra utlandet som privat personer , Beklager utrykket Pirat .

 

Support .

Men som sagt jeg brukte her for en kort tid siden ca5t over flere dager på å hjelpe en kunde som handlet hos meg .

Tok ikke noe for det, da han bestilte sa jeg som jeg bruker å gjøre Ring om du trenger hjelp .

Men dette er en selvfølge å bruke tid på kundene .

Dette gjør vi også lokalt, når vi selger noe tar vi ikke betalt for å yte hjelp .

Montering tar vi selvsagt betalt for .

 

Som jeg også skriver på siden min så monterer jeg også utstyr kjøpt andre steder, men tar meg betalt for det .

 

Når det gjelder priser bruker vi veiledende men lager pakketilbud og kjører da tilbud også .

 

Føler ikke at vi har verken mobbet eller trakassert noen .

Det vil vel de som har kontaktet meg utenfor forumet være enig i .

Om noen føler seg støtt beklager jeg det også .

 

Men vi trenger vel ikke være enig i alt som er lovlig . :rolleyes:

 

Ellers så finner dere svar på det dere lurer på om Acap på nettsiden/forumet og kan spørre der så unngår vi unødvendig bråk .

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MB at du føler du får gratis reklame er jo greit .

Er jo en av de tingene vi må regne med når vi gjør slike drastiske regel endringer, alle kan jo ikke være enige med oss .

Du roper om advokater osv, skal ikke beskylde deg for noe .

 

Pakker som kommer inn til Norge har ofte feil verdi oppgitt for å unngå Mva .

Dette er jo ikke riktig da, men beskylder ikke deg for å gjøre det da .

Copyright tar du hensyn til det da ?

Oppererer du som firma eller privatperson .

Bare spør siden du hev deg på dette .

 

Men for vår del så var det firmaene som parallell importerte som forårsaket regel endringene .

Importører jeg snakket med mente også det skulle gjelde privat personer .

Dermed ble det slik .

Men vi vil alltid vurdere tilfeller og i samarbeid med importører kunne gi dispensasjon .

 

Frank

http://www.acap.no

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med konkurranser, hvem betaler for sponsinga? Importørene? Det er kundene som betaler. Ingen kunder, ingen penger til sponsing.

 

Bilradiospesialisten så jeg på som en seriøs aktør i Norge. Varer vi ikke leverer som de har, vi sendte kundene til dem. Dette har vi slutta med.

 

For dem som ikke vet, de Norske firma betaler staten mindre moms enn de krever inn fra kunden. Hvor går resten av disse prosentene? Dette hysjes også ned. I Norge har du også noe som heter pristilsynet eller noe slikt noe. 2 firma selger samme varene men prisen varierer med 1500 kroner for eksempel. Her bryter en av dem loven. Prisene skal være konkurransedyktige og det blir det ikke i dette tilfellet hvor prisen er 1500 kroner mindre hos det ene firmaet.

 

Mange Norske web butikker bryter også loven. Der skal salgsprisen stå og ikke noe annet. Et eksempel,

 

Pris før: 21 000 kroner

Pris nå: 12 000 kroner

 

Slikt er visst også forbudt i Norge.

 

 

Med hilsen megabillig.com

 

 

Dette var litt interressant siden Bilradiospesialisten prøver å nekte meg å være med på "SoundOff", altså dBdrag med anlegg kjøpt ifra dem og headunit ifra deg (som ikke finnes i norge).. snakker om dobbeltmoral,

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet vi får masse gratis reklame. Det viser kundedatabasen.

 

Hev meg på her da jeg så at MB var nevnt igjen.

 

Våre pakker som kommer til Norge ble i flere måneder sjekket av tollerne da det var flere firma som hadde angitt oss for å svindle på momsen. Jeg så på sporingene at alle pakkene ble holdt tilbake i dagevis og ringte fraktselskapet for å sjekke hva dette tullet var for noe. Tollerne fant ingenting gale med våre forsendelser på hverken priser eller innhold i pakkene. Jeg fikk oppgitt 2 firmanavn også. Disse kunne jeg faktisk anmeldt men såpass liten er jeg ikke.

 

Når det gjelder moms svindel fikk et firma i Norge en regning i posten fra tollerne på 30 millioner kroner i fjor. Det var ganske mange andre også som ble tatt og flere blir det i år. Sto i avisene i Januar husker jeg ikke feil. Kan de jukse såpass mye forstår man kanskje at vanlige personer også tar sjangser.

 

Copyright kan omgås som selger. Hvis du tenker på bilder å bruke på web sites kan du ta dine egne bilder så var den saken løst.

 

Vi driver et stort firma i Los Angeles, info står på web siten.

 

Jeg skal ikke blande meg inn i reglene angående konkurransene som kjøres men at det settes inn tullete dobbelmoral regler for egen vinning sier bare mer om de som driver med det. Steng ute de man ikke tjener fete penger på moralen er det ganske sikkert mange som missliker. Dette er potensielle kunder man kan få på sikt. Hvem tenker på slikt noe. Kast dem på havet mentaliteten er ikke annet enn useriøst.

 

Hadde gjort det på en annen måte jeg som garantert fungerer men dette får dere finne ut av selv.

 

Med hilsen megabillig.com

 

 

MB at du føler du får gratis reklame er jo greit .

Er jo en av de tingene vi må regne med når vi gjør slike drastiske regel endringer, alle kan jo ikke være enige med oss .

Du roper om advokater osv, skal ikke beskylde deg for noe .

 

Pakker som kommer inn til Norge har ofte feil verdi oppgitt for å unngå Mva .

Dette er jo ikke riktig da, men beskylder ikke deg for å gjøre det da .

Copyright tar du hensyn til det da ?

Oppererer du som firma eller privatperson .

Bare spør siden du hev deg på dette .

 

Men for vår del så var det firmaene som parallell importerte som forårsaket regel endringene .

Importører jeg snakket med mente også det skulle gjelde privat personer .

Dermed ble det slik .

Men vi vil alltid vurdere tilfeller og i samarbeid med importører kunne gi dispensasjon .

 

Frank

http://www.acap.no

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noe er uklart når det gjelder Acap, og reglene der så finner dere det på http://www.acap.no

Her vil vi svare på relevante spørsmål .

Poengene vi ville ha fram kom fram på side 1 i denne tråden, derfor bruker vi ikke mere tid på dette .

 

Noen som lurer på Emmas regler osv så har de hjemmeside http://www.emmaweb.no

De har nettopp hatt møte og fastsatt reglene .

 

Nå skal vi planlegge konkurransene og ha det morro folkens :)

 

 

http://www.acap.no

Driver Audioteam .

Leder i Acap .

Agent for Ice Audio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svart på nesten alt i en annen melding. Disse med radio problemene har ikke kjøpt spillerne av oss.

 

Med hilsen megabillig.com

 

Ellers så snakket jeg med Pioneer her om dagen de sa de fikk telefoner til stadighet fra folk som hadde kjøpt spillere i USA og radioen ikke virket .

Frank

Per Pedersen

BMW 728i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svart på nesten alt i en annen melding. Disse med radio problemene har ikke kjøpt spillerne av oss.

 

Med hilsen megabillig.com

 

jeg er ikke så utrolig keen på å ta sider i en diskusjon, men heller forstå begges synspunkt, derimot må jeg bare si, joda.. mb's radiodel fungerer utmerket den ;)

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd den "Servicen" dere snakker om som normal

kunde i en butikk , men folk som jeg kjenner i "bilstereo miljøet"

får slik hjelp , fatter dere ikke at så lenge du ikke fører opp

slike ting på kviteringen så kunden ser feks :

 

"support" tlf xxxxxx med ditt produkt følger det med x antal timer

"support" verdi x antall kroner , at noen av deres kompiser som

konkurerer får noe hjelp til enkelte ting betyr så lite for den

generelle "kunden".

 

Jeg kjenner meg ikke igjen i "fabel" support fortellingene dine.

 

Alle baktanker med og handle fra utlandet forsvant som dugg for

solen da jeg leste denne tråden. Ble meget provosert av holdningene

til disse butikkene , og det ble flere som jeg kjenner.

 

Fint at ateam beklaget og "pirat" beskyldningene sine

Børge Bernes

 

http://b.bernes.cc/

 

Audi A8 2,8 Quattro 1997 (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel må vel si at "support = alt" for den større andel av kunder i norge.. å få raskt svar ved reklamasjon eller noe som ikke fungerer er kjempefint, f.eks hos Bilradiospesialisten der dem kommer ut og titter i bilene for å justere eventuellt vurdere hva du trenger / hva er galt.. det er SUPERT!

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår