kisen Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 trur rett å slett folk mister interessn fårr de konkuransene,om dere kommer til å stå som noen idiota å be om papira på alt. jeg har som mange andre har bilstereo som en hobby man diller med..men jeg betaler ikke dobbel sum fårr stereo fårr å stille opp på de treffan dere skal ha, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boomboom.no Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Helt vanvittig å lese denne tråden hva selgere av bilstereo mener. Konkuranse virker som fyfy,og har du benyttet deg av demokratiet,og handlet bilstereo i utlandet skal du IKKE få lov til å delta på konkuranse. At dere i tilegg vet hvem som har utstyr for konkuranse på grunnlag av hva som er solgt, tyder på reineste agent virksomheten med overvåkning. Jeg har i hvertfall handlet mitt siste bilstereo produkt i Norge. Mvh Vi driver slik import for salg å selger kun direkte til kunde ,det er oss det snakkes om . blir nesten slik at det snart er forbudt å importere biler hæææ eller feks kjøtt for gilde har monopol.dritt snakk sier jeg. http://www.boomboom.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boomboom.no Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Jaha, så hva blir det neste, bare biler som er solgt gjennom autorisert importør som får lov til å stille ut?Hvor mange av deltagerne på bilstereokonkurransene har ikke kjøpt bruktimportert bil? Bør ha "norsk" bil da, for å beskytte norske forhandlere...... Tommy du er god vil du ha egen webside lik vår å bli vår salgs agaent via eget domene kontakt oss salg@boomboom.no så lager vi avtale koster deg ingen ting kun mulighet for å tjene penger her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boomboom.no Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Utrolig mye piss fra dem som selger også sier jeg. Det er samma ulla som driver med dekksalg også, fortjenesten på å selge er ikke akkurat liten i stereo bransjen heller. Det med at det svekker norsk økonomi så forbanna mye er vel en sannhet med modifikasjoner, betaler man ikke toll og moms på importerte varer? Det er akkurat det som blir gjort når dere importerer varer. Det er lov å paralell importerer varer som er i fritt salg i utlandet,og lovlig omsatt i Norge. Så lenge spilleregelene blir fulgt med betaling av toll og moms. Det med å komme med salige klisjeer på at dem driver ikke med dette for bare hobby'n sin skyld osv, er rent patetisk. En banal sammenligning: Skulle jeg da ikke kunne importere plank fra Sverige, fordi han som selger plank på byggmaker er så jævlig interisert i plank som hobby, og vil samtidig tjene grovt på dette? Jeg selger eller importerer ikke stereo, men jeg kjemper for friheten til å velge selv, det er slik demokratiet er. mvh takk Boomboom.no ver driver side import for at dere skal få bedre priser å det er moro å se at dere er enig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boomboom.no Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 NEI det er ikke lov når importøren i Norge har enerett på import. De har enerett på å kjøpe hos produsent ikke monopol ,nå må du lese litt her. Alle kan kjøpe fra hvilket land de vil ,si meg hvorfor driver du å lyver til folk . Det er fritt opptil alle å handle hvor de vil . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boomboom.no Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Først: Takk 1302! Er det plutselig dette vi skal diskutere nå? :rolleyes: Det var ikke akkurat det saken gjaldt til å begynne med... Skulle likt å vite hvem disse aktørene du snakker om er. Jeg vet bare om EN som kanskje inngår der, men dem har ikke noe som helst med hverken østen eller Hviterussland å gjøre. Det vi (i hvert fall jeg) vil frem til er at om en privatperson kjøper seg noe i utlandet, så burde ikke den personen bli utelukket fra konkurranser bare fordi han ikke heller kjøpte det hos en av "deres" forhandlere! Det som sies om at slikt svekker norsk økonomi er jo bare bullshit. Som 1302 sier, så går pengene ut av landet uansett! Også staten får sin del. Ordet toll kan man se helt bort ifra i denne sammenheng ettersom det ikke er toll på elektriske artikler. Det eneste staten skal ha, er 25% mva på kjøpssum + frakt. Det norske importører burde gjøre, er å forklare selskapene de importerer for hvordan det ligger an, og dermed kanskje oppnå lavere priser. Ingen av leddene kan hå så lite å gå på at de ikke kan presses i pris. Problemet er at Norge er et så lite land at vi blir ganske ubetydelige i store selskapers øyne. For å ta et av mange ekstreme eksempler: Et produkt koster i dag $699 = pr. dags dato 4400kr i USA. Ikke på noe jallabutikk eller eBay... Der kan det fåes til omtrent halvparten av det igjen. Pluss frakt ca 500kr for å ha litt å gå på = 4900kr. Inkludert 25% mva blir pris for norsk kunde 6125kr! Samme produktet koster 12995kr i Norge. Om dette ikke kan fåes profft installert til mindre enn differansen, som er 6870kr, er det noe som ikke stemmer... Og dem som faktisk klarer dette selv slipper unna med under halv pris. OM man skulle være så uheldig at det skulle bli ødelagt (og man ikke orker å sende det tilbake osv..), er det jo bare å kjøpe seg et nytt og likevel ha spart noen kroner. Så spørsmålet da er: Hvor går de 6870 kronene? Butikker i USA kan heller ikke selge med tap, så innpris til dem må være enda lavere en den prisen de selger til. Det sier meg at norsk importør + forhandler sitter igjen med litt mer enn en 100-lapp :rolleyes: Sorry at fakta jeg kommer med kanskje kan være uheldig for dere, men jeg gir meg ikke før du inrømmer at deler av det du sier blir helt feil! Egentlig bryr Acap meg et visst sted ettersom jeg sannsynligvis aldri kommer til å ha noe med det å gjøre, men dette er en prinsippsak. Mvh Stian Vi er en slik importør som importerer fra andre land ,ja vi betaler moms og det som vi er pliktet til . Ja vi ønsker å gi kundene en reel pris. Ja du kan spørre deg selv om hvor er pengene ,vi kan faktisk selge til en slik pris å ennå tjene penger på det. Se gjerne vår webside .vi har mest lanzar og pyle ,disse produktene er vi ene importør på . Men vi kan ike nekte noen som helst å kjøpe andre steder en Sound around. Vi har kun avtale med de ingen andre. Tiden er på tur å snu ,vi ønsker å følge med her. Ja jurister som de sier jobber,med å stoppe oss haahahha Skal de virkelig forby oss ,kjøpe kjøtt i sverige for gilde har enerett ,nei nå gir jeg meg over. Jeg synes at frank på acap bør ta seg sammen kun seg selv han skader ,dette er kjempe reklamme for oss Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boomboom.no Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 utrolig hvordan man kan drive import/eksport firma uten å vite hva som foregår.....eller er det det at vi er et av de FÅ firmaene i Norge som tar kundenes side og ikke importør/forhandler.....? Parallell import/egen import o.s.v har kommet for å bli det vil bli mer av det å....MØT konkurransen ikke prøv å jobb imot den.... nydelig fortalt . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boomboom.no Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Quote Sheriff Frankmen har ikke ambisjoner om å bli et megakonsern ved å dumpe priser og gjøre alle konkurrenter til uvenner . Når det gjelder Importørene i Norge håper jeg å få med alle, store og små i Acap . Vi krever ikke rare beløpet og vil fremme deres sak videre . Pirat importører får ikke bli medlem uansett hva de tilbyr oss . Quote sheriff Frank, slutt. Du mener med andre ord at det er greit å ta seg ekstra godt betalt, og vil ha alle dem andre til å gjøre det samme. Samt at du ønsker å skivse ut dem som skaffer billigere utstyr? Du, dere mangler en ting, å det er forretnings sans, dere er som norske kjøpmenn og dekkforhandlere, skal flå kundene til det lengste. Jeg håper det er mange som får se denne tråden her, og ser deres sanne vesen. Viss pirat utstyr skal være dårligere kvalitet, hvorfor lar dere dem ikke delta?, dem burde vel ikke ha noen sjangs å komme opp mot ekte vare? Eller er det slik at det meste av bilstereo faktisk blir laget i østen, som snart alt annet? mvh Riktig ,varene er helt lik ,bare prisen er dobbel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boomboom.no Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Sånn jeg forstår dette ut fra vi er ikke seriøs hva, Vi gir kunde lik garanti som du gjør gir de support ,hjelper de ja. Vi har vært nødt til å fjerne telefonummeret fra våre sider grunnet ,sure importører som driver terror. Men når en kunde skriver til oss ber vi om telefonnr så ringer vi de. Du sier kun parallel importerte varer ,mine produkter som jeg lager selv poison og vamp ,eller lanzar ,pyle som jeg har enerett på ikke kan på noen måter aldri bli brukt i acap ,fordi jeg parrallel importere andre varer(dette er dine egne ord) . du er useriøs du ikke vi. Det eneste du gjør er å drite på draget å vil miste mange kunder. Jeg selger for 50% av Norsk markeds pris alle varer jeg har ,våre priser er usa priser. å hvis du nå skulle klare å få en undertrykkelses lov som sier jeg ikke kan selge feks rockford jeg kjøper i usa ,så finnes det flere 1000 merker jag kan importere å selge til den prisen. Jeg selger kun direkte til kunder å via http://www.boomboom.no eller mine agenter ,som får gratis webside hos meg å jobber på provisjon. Du som er så jævla prikk fri ,mange klager på deg å gutt ,klager får vi alle sammen jeg å. Men forskjellen er når du tar deg til nytte av det å kaster skitt på oss for å vinne tillit. Husk Frank ,hvem eier acap, hvem vinner mest,hvem har flest vinende biler i acap . JOOOOOOOOOOOOOOOOO det er du og dine merker. Før du kaster noe tilbake her ,det er mange forhandlere som har samme mening som meg. Jeg er så drita lei av at dere tror dere eier alt å¨alle . Vi driver seriøs ,gir garanti og og support med lik line som du og de andre gjør . Men jeg ringer ikke rundt til dine selgere å snakker dritt om deg (gjelder ikke frank) Eller truer ,kunden med å banke forhandleren han skal kjøpe hos (gjelder heller ikke frank). Jeg må si tusen takk til den som tipset meg om dette dritt snakket . Det er fritt opp til meg hvilken distributør jeg skal handle hos hverken du eller noen andre kan tvinge meg til å handle hos dere. Vi som importerer fra usa eller andre land for salg gjør det helt lovelig,så lenge vi betaler lovpålagte gebyr og takster . Til slutt frank. Hva koster det å være medlem i 4 ÅRS KLUBBEN Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Sånn jeg forstår dette ut fra vi er ikke seriøs hva,Vi gir kunde lik garanti som du gjør gir de support ,hjelper de ja. Vi har vært nødt til å fjerne telefonummeret fra våre sider grunnet ,sure importører som driver terror. Men når en kunde skriver til oss ber vi om telefonnr så ringer vi de. Du sier kun parallel importerte varer ,mine produkter som jeg lager selv poison og vamp ,eller lanzar ,pyle som jeg har enerett på ikke kan på noen måter aldri bli brukt i acap ,fordi jeg parrallel importere andre varer(dette er dine egne ord) . du er useriøs du ikke vi. Det eneste du gjør er å drite på draget å vil miste mange kunder. Jeg selger for 50% av Norsk markeds pris alle varer jeg har ,våre priser er usa priser. å hvis du nå skulle klare å få en undertrykkelses lov som sier jeg ikke kan selge feks rockford jeg kjøper i usa ,så finnes det flere 1000 merker jag kan importere å selge til den prisen. Jeg selger kun direkte til kunder å via http://www.boomboom.no eller mine agenter ,som får gratis webside hos meg å jobber på provisjon. Du som er så jævla prikk fri ,mange klager på deg å gutt ,klager får vi alle sammen jeg å. Men forskjellen er når du tar deg til nytte av det å kaster skitt på oss for å vinne tillit. Husk Frank ,hvem eier acap, hvem vinner mest,hvem har flest vinende biler i acap . JOOOOOOOOOOOOOOOOO det er du og dine merker. Før du kaster noe tilbake her ,det er mange forhandlere som har samme mening som meg. Jeg er så drita lei av at dere tror dere eier alt å¨alle . Vi driver seriøs ,gir garanti og og support med lik line som du og de andre gjør . Men jeg ringer ikke rundt til dine selgere å snakker dritt om deg (gjelder ikke frank) Eller truer ,kunden med å banke forhandleren han skal kjøpe hos (gjelder heller ikke frank). Jeg må si tusen takk til den som tipset meg om dette dritt snakket . Det er fritt opp til meg hvilken distributør jeg skal handle hos hverken du eller noen andre kan tvinge meg til å handle hos dere. Vi som importerer fra usa eller andre land for salg gjør det helt lovelig,så lenge vi betaler lovpålagte gebyr og takster . Til slutt frank. Hva koster det å være medlem i 4 ÅRS KLUBBEN Sorry, men tror ikke du kommer langt med svarene dine her når du skriver som en tolvåring med dysleksi :rolleyes: For å bare ta en ting, hvordan kan du si at det er USA-priser? Og hvordan kan du/dere tjene penger på det da? Sjekket ett av de få kjente produktene, og det lå faktisk fortsatt noen 1000-lapper over pris i USA. Men la nå Frank få ha meningene sine for seg selv ;) Mvh Stian Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 ACAP er altså kjøpt og betalt av de store produsentene. Heldigvis har jeg ikke no særlig peil på, interesse av eller tilgang på bilstereo, men generelt er det en uting at noe som utgir seg for å være en uavhengig aktør ligger SÅ i lomma på de store norske importørene, som ÅPENBART er redd for konkurranse. At man vil beskytte bilsterobyggere er fullstendig bullshit, folk kjøper der de vil kjøpe, og hvis de er fornøyd med servicen de får, er det jo greit. At de plutselig ikke skal få konkurrere mot andre som har betalt overpris for sine produkter er jo latterlig, fullstendig forkastelig faktisk. angry mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Som r-data sier så skal det resurser til for å lykkes med nye merker .Ikke bare penger men stå på vilje . Har jobba tett med flere importører gjennom Acap og butikk og vet dette . Synes pinadø det er JÆVLIG at noen gjør dette og prøver å skumme fløten av andres innsats . Men vi som kan gjøre noe for å påvirke litt bør gjøre det . Beemer klart du må gjøre som du vil, skulle bare mangle . Du har jo problemet med at det ikke finnes importør i Norge . Mvh Frank Det kalles et fritt marked, konkurranse er sunt! Og klart importørene av bilstero vil støtte dere, dere er jo med på å dempe konkurransen! mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boomboom.no Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Ja jeg er ikke verdens beste rettskriver å har mulig dysleksi,men jeg har da en diagnose hva har du. Jeg innrømme det at jeg ikke hadde S i renskriving ,men det hele dreier seg ikke om rettskriving men ,det å nekte folk å konkurrere slik at de skal få solgt sine varer. Må spørre er dette en renskrivnings konkurranse eller gjelder det ,bilstereo import. Så vennligst gå en annen plass å vær professor i skrifte lære Acap er ikke kjøpt av noen men det er til tider lagt vekt på at Frank har for mange fingrer med i spillet her,og diskusjonene har vært veldig mange å. Mange nekter å delta grunnet dette. Men om han er kjøpt å betal vil eller kan jeg ikke svare på . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bass Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 Importører som selger produktene sine for over 10% mer enn hva det koster å privat-importere har ingen framtid i markedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kisen Skrevet Mars 24, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2005 10% e mye!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg