Zetec Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 men det skal ikke gå ut over en *privat person* om kjøper ett produkt fra ettet annet land og bruker det i norge(konkuranse) for da vil impotøren forsatt få (gratis reklamen) og slipper unna servicen så de vil han tjene dobbelt på Bonden Om jeg har tolket dette riktig så mener du altså at når du kjøper ett produkt fra england eller usa via f.eks nettet så bidrar du med gratisreklame for importøren i Norge, og at det da blir feil å sperre deg ute for konkurransene? Og at de tjener dobbelt så bra pga det. Det er i såfall det dummeste jeg har hørt. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Om jeg har tolket dette riktig så mener du altså at når du kjøper ett produkt fra england eller usa via f.eks nettet så bidrar du med gratisreklame for importøren i Norge, og at det da blir feil å sperre deg ute for konkurransene? Og at de tjener dobbelt så bra pga det. Det er i såfall det dummeste jeg har hørt. Det var kanskje litt overdrevet det han skrev, men ingen kan vel nekte på at det uansett vil være gratisreklame for dem som selger produktene? Hvor produktene som står i en spesiell bil kommer fra, har neppe betydning for dem som hører på. Så lenge dem som eier bilene er såpass grei med dere at de forteller hvem som selger dette i Norge! Når folk hører noe de liker, vil de sannsynligvis få lyst på disse produktene. Og dette vil nok skje mange ganger. Det har allerede hendt en god del ganger at folk har hørt på, og likt lyden av (gamle) anlegget mitt. Kan vel trygt si at det er veldig mildt sagt. Slikt kan også være med på å få bilfolket til å bli bilstereofolk... Hva er vel bedre enn det? Mvh Stian den lojale :D Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Mars 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Senest i går fikk jeg telefon fra en tidligere kunde som lurte på om jeg kunne slå en pris han hadde funnet på et nettsted . Ga klar beskjed om at det ikke var aktuelt å presse pris utfra en slik henvendelse . Siden han skulle konkurrere måtte han slå seg til ro med å handle i Norge . Ba ham lese lista over importører på Acap.no og velge en seriøs butikk . Vedkommende godtok dette angry Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daft Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 du gikk tydlig hvis glipp av et salg. når en kunde ringer deg og spør om en pris på en vare du kan skaffe i norge.. så gir kunden deg en mulighet for skaffe den varen så gir han den beste prisen du synes kan for tjener der og da og det er + at han skal stille konkuranser(reklame for deg) ett helt klar (ikke smart)- er din tidligere kunde sa at han /hun hadde en pris som er laver funnet på nettet.. og det var også riktig av deg av vise han/hun det pga det grunnlaget... men hadde du kansje gitt han en pris som han kunne ha godt tatt ville han ha kjøpt hos deg. men nå er muligheter du taper litt penger importøren taper penger og du mister trolig en kunde for godt... men ikke misforstår meg.. det er jo en av veing som må gjører kansje flere ganger pr dag.. jeg bor så nære grensa til sverige at jeg kan kjøpe alt av RF til bedre pris en i norge ,men reiser jeg til sverige for det og handler... NEI pga at jeg kan få en lik eller bedre pris på samme varen i norge + service/garanti service og hjelp til kunde er snart støre grunn til at kunden kommer igjen og handeler en pris Bonden som vet hvor du vil. men mener forsat ett salg med lite for tjeneste er bedre en ingen salg Siter 2.plass Nasca ama 500w finale 1992 2.plass utfordere finale 2003 4.plass ama.lyd finale 2004 2.plass ama.lyd finale 2005 in use Renault Alpine & Audio control DQXS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 jeg bor så nære grensa til sverige at jeg kan kjøpe alt av RF til bedre pris en i norge ,men reiser jeg til sverige for det og handler... NEI pga at jeg kan få en lik eller bedre pris på samme varen i norge + service/garanti service og hjelp til kunde er snart støre grunn til at kunden kommer igjen og handeler en pris Bonden som vet hvor du vil. men mener forsat ett salg med lite for tjeneste er bedre en ingen salg Og du må seriøst lese over det du har skrevet, for flere skrivefeil har jeg ikke sett på lenge. Du er tilgitt om du er dyslektiker. Kunder som ringer til meg for å spørre om jeg kan slå en viss pris får heller ingen pris av meg.. De prisene jeg har er slik de er. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Mars 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Ja du leser og tolker i vei ser jeg Daft . :rolleyes: Kunden handlet hos meg til den prisen jeg har gitt ham tidligere . Grunnen : han får varen i hånden med garanti, han får hjelp til å montere, justere forsterkeren . Vedkommende er en av flere som skal konkurrere i Acap og dette veide tungt også . Har jobbet noen dager og nøstet litt i tråder angående firmaer som driver pirat import :roll: Må si at jeg ikke kan forstå at noen tør handle hos slike firmaer . Men i løpet av noen dager vil folk få info i media om hvordan dette foregår . Da vil nok de fleste tenke seg om før de handler hos slike . Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Typisk norsk monopol tull!! Det virker som alle her på berget er livredd for konkuranse. Kan du ikke konkurere i pris, har forretningsideen din kanskje ikke livets rett!!! Alt detta er mitt!!! Her er det jeg som bestemmer!!!! Forbanna tull hele greia!! Hvis jeg stiller i konkuranse, hvordan finner arrangøren ut hvor jeg har kjøpt utstyret? Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hillmeister Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Det er regel som sier at kvitteringer skal fremvises.... Siter Tja.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Mars 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Ikke opp til oss å finne ut hvor det er kjøpt, det må deltageren kunne dokumentere når vi spør . Og vi hvet hvem som handler hos importøra eller ikke . Som sagt, om dere viste hvordan noe av denne piratimporten foregår hadde dere muligens skjønt tegninga :rolleyes: Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Hvordan er det noe av denne pirat importen foregår da? Etter hva jeg har skjønt, er det fullt lovlig med paralellimport. Så det selges så lite stereo for konkuranse, att forhandlerne vet hva som er solgt? Dette er reinspikka kommunisme. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Helt vanvittig å lese denne tråden hva selgere av bilstereo mener. Konkuranse virker som fyfy,og har du benyttet deg av demokratiet,og handlet bilstereo i utlandet skal du IKKE få lov til å delta på konkuranse. At dere i tilegg vet hvem som har utstyr for konkuranse på grunnlag av hva som er solgt, tyder på reineste agent virksomheten med overvåkning. Jeg har i hvertfall handlet mitt siste bilstereo produkt i Norge. Mvh Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Her var det utrolig mye navlebeskuende kommentarer. Har det falt dere inn at folka som selger bilstereo også må tjene til salt i grøten? At de ikke driver salg av dette bare fordi de syns det er gromt å holde på med lyd, men at det er levebrødet deres akkurat som jobben er for deg. Om enkelte som leser dette ikke har jobb, vent med å kommentere til du fatter hva det faktisk innebærer for ditt daglige liv. Jeg forventer ikke at folk som snylter på foreldrene enda skal fatte dette. I tillegg til å komme med pristilbud som faktisk er meget fornuftige i hht Norsk lønnsnivå ytes det hos de aller fleste service på høyt nivå. Dette er ike kommunisme, enkelte har tilgode å studere politisk idehistorie her ser jeg. At en vil ha kontroll på at utstyret som brukes i konkurranser som bransjen arrangerer faktisk har gått gjenom norske importører er en selvfølge mener nå jeg. I tillegg er det et annet begrep som burdte komme opp hypppigere, nemlig handelslekasje. Hver krone som vi nordmenn sender ut av landet bidrar til å svekke Norsk økonomi, noe vi alle vil lide for etterhvert. "Det driter jeg i, om jeg bruker 5000 i USA har det ingen betydning" er tanken alle tenker da. Men mange bekker små gjør en stor å... Så legg barnslige kommentarer til side og se heller helheten i det. Jeg skjønner godt at folk vil ha billigst mulige produkter, men det det er tross alt en gjeng på stortinget som sitter og bestemmer det meste av pengegaloppen på det som kommer inn i landet her. Før varen har kommet over kaikanten så må MVA i tillegg til særavgifter opp og i mente betales, noe vi som forbrukere må igjen betale for, men forhandlerne tjener ikke mer av den grunn. Derimot kan du (eksempelvis) når du har kravlet opp av grøfta etter å ha kræsja kjerra i fjellveggen nyte godt av verdens beste helsetilbud. Det er faktisk en del av helheten :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Jaha, så hva blir det neste, bare biler som er solgt gjennom autorisert importør som får lov til å stille ut? Hvor mange av deltagerne på bilstereokonkurransene har ikke kjøpt bruktimportert bil? Bør ha "norsk" bil da, for å beskytte norske forhandlere...... Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 quote I tillegg er det et annet begrep som burdte komme opp hypppigere, nemlig handelslekasje. Hver krone som vi nordmenn sender ut av landet bidrar til å svekke Norsk økonomi, noe vi alle vil lide for etterhvert. "Det driter jeg i, om jeg bruker 5000 i USA har det ingen betydning" er tanken alle tenker da. Men mange bekker små gjør en stor å... Om du ikke legger igjen 5000kr på en norskprodusert vare blir det jo allikvell penger som kommer ut av landet. Såklart blir det mindre da importøren tar litt, betaler skatt osv men allikvell ikke sett så på spissen som du gjør Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Utrolig mye piss fra dem som selger også sier jeg. Det er samma ulla som driver med dekksalg også, fortjenesten på å selge er ikke akkurat liten i stereo bransjen heller. Det med at det svekker norsk økonomi så forbanna mye er vel en sannhet med modifikasjoner, betaler man ikke toll og moms på importerte varer? Det er akkurat det som blir gjort når dere importerer varer. Det er lov å paralell importerer varer som er i fritt salg i utlandet,og lovlig omsatt i Norge. Så lenge spilleregelene blir fulgt med betaling av toll og moms. Det med å komme med salige klisjeer på at dem driver ikke med dette for bare hobby'n sin skyld osv, er rent patetisk. En banal sammenligning: Skulle jeg da ikke kunne importere plank fra Sverige, fordi han som selger plank på byggmaker er så jævlig interisert i plank som hobby, og vil samtidig tjene grovt på dette? Jeg selger eller importerer ikke stereo, men jeg kjemper for friheten til å velge selv, det er slik demokratiet er. mvh Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg