darkblue Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Hehe, jeg har vært borti mye rart når det gjelder å prøve å lure seg unna garanti spørsmål og reklamasjon. Det meste bunner ut i at den ansatt ikke har faglig dyktighet, og ikke har satt seg inn i hva produsentene forteller om garanti spørsmål. Hvordan jeg går fram når jeg henter tilbud er en helt annen holdning en når jeg skriver innlegg her (ikke det at jeg ikke skriver seriøst, men mer rett fra hjertet her). Jeg har faktisk fått 50% avslag på en rekke produkter mot å fronte litt med dekaler fra forskjellige selgere av stereo produkter. Så sånn sett har jeg vært fornøyd :) . Det betyr at dem fortsatt ikke selger med tap, men med ikke så stor gevinst. Det jeg finner urettferdig er at hvorfor skal ikke folk få delte på konkuransene deres?, det minner om en eksluderings klubb for som dem ikke velger å kjøpe produkter av dere? Alle bransjer har konkuranse fra utlandet, men jeg finner deres holdninger som svært barnslige! mvh Jeg hadde ikke tenkt å delta i denne tråden i det hele tatt, men man kan ikke bare sitte å se apatisk på slik virksomhet. Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Mars 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Om importørene som i en år rekke har støttet om Bilstereokonkurransene trekker seg fra dette??? Da garanterer jeg at det blir stopp og ingen gidder arrangere noe . Dette var det flere importører som vurderte å gjøre . Men slik reglene er nå ser de nytten av og fortsette, jeg skjønner de godt . Men dere som ikke skal delta på noe kan jo gjøre som dere vil . Skjønner egentlig ikke hvorfor dere engasjerer dere slik, dette berører jo ikke dere :rolleyes: Mvh Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Til deg som stempler folk som "RILUM" Hva er en "RILUM"? mvh RILUM står for Rett I Lomma Uten Moms. Tipper de beskylder dem for momssvindel. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 RILUM står for Rett I Lomma Uten Moms. Tipper de beskylder dem for momssvindel. GOLF4, lirte vel av seg at jeg passet som en RILUM person, noe som ikke stemmer i det hele tatt. Skal alle som kjemper for åpen handel bli stemplet RILUM?. Jeg kjenner ikke til MB som firma annet en at jeg har oppdaget siden dems, som er i grunn begynnt å bli ganske bra. Enkel, viser modeller med bilde, oppgir litt fakta, og pris. Noe dere andre burde tenke på, i steden for flash og grafikk sider som tar mer av en universal vingene til Thorsov bilrekvisita. Dessuten så er ikke MegaBillig, så forbanna Megabillig heller viss man klarer å snuse litt på forskjellige forretninger i utlandet. Det blir påpekt at vi som ikke deltar, ikke burde legge nesa våres oppi hvordan visse bilstereo konkuranser har eksluderings regler. Det er greit nok det, men hvorfor opplyse alle om denne hemmlige virksomheten da? Jeg antar at det ikke er gratis å stille opp til konkuranse, derfor synes jeg det er rar forretnings virksomhet å fjerne elementer som handler stereo hos utlandske forretninger som ikker er kriminellt. Jeg skjønner at dere vil verne om deres levebrød, men dette er ikke rette veien. Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Egentlig blåser jeg i hva enkelt personer mener om regler, meninger rundt det. Kommer hvertfall til å prøve å stille ut iår.Bare Golfen blir ferdig. :rolleyes: Så får andre ha sine meninger for seg sjøl. :) Darkblue, det var ment som en spøk. :) Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Egentlig blåser jeg i hva enkelt personer mener om regler, meninger rundt det.Kommer hvertfall til å prøve å stille ut iår.Bare Golfen blir ferdig. :rolleyes: Så får andre ha sine meninger for seg sjøl. :) Darkblue, det var ment som en spøk. :) Regna nesten med det Golf4 det virka som du hadde en munter tone i innlegget ditt :D ! Mvh Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Regna nesten med det Golf4 det virka som du hadde en munter tone i innlegget ditt :D ! Mvh Takk for det. :) Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Mars 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Jeg antar at det ikke er gratis å stille opp til konkuranse, derfor synes jeg det er rar forretnings virksomhet å fjerne elementer som handler stereo hos utlandske forretninger som ikker er kriminellt. Jeg skjønner at dere vil verne om deres levebrød, men dette er ikke rette veien. Du skjønner ikke dette, hadde du skjønt dette hadde du ikke prata så mye tull . Er det nå en diskusjon om hvordan nettsider ser ut :rolleyes: . Vi er faktisk masse folk som lever av dette, vi vet at konkurranse vil vi få gjennom flere kanaler . Som en skrev tidligere, hvorfor kan ikke de som driver paralell import finne et eget merke å starte med import på, finnes jo en haug med kule produkter . Men de vet jo at det kreves penger, mye jobb og tid så da er det lettere å snylte på andre . Dette med å paralellimportere produkter som andre har jobba opp i markedet, og har avtale om import på . Ser dere ikke det gale i det ? Ser selvsagt poenget deres i at det finnes gode tilbud og det frister, men gode tilbud får du i Norge også . Forhåpentlig vis men rette servicen også Men dette endrer ikke noe fra vår side, bare styrker det vi hele tiden har vist om pirat import . Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
darkblue Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Jeg skjønner det faktisk bedre en det du vil ha det til, for du har unnlatt å svare på en rekke viktige spørsmål jeg har spurt om fra start 1. Du henter bare ut det uviktige som jeg har skrevet, for å blåse det opp. For å gjøre det litt spennende så kan du ramse opp alt det jeg ikke skjønner. Du ror en båt som lekker vann. mvh Jeg har venta lenge på at MB skulle bli tvunget til å legge ned, for MB har jo hvert i hardt vær på forumet her før, og da kunne vi jo bare sette oss ned å se at den sjappa skulle bli stengt hvert sekund. Har ikke sett noe framgang enda. Siter Ikke akkuratt løsgjenger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Du skjønner ikke dette, hadde du skjønt dette hadde du ikke prata så mye tull .Er det nå en diskusjon om hvordan nettsider ser ut :rolleyes: . Vi er faktisk masse folk som lever av dette, vi vet at konkurranse vil vi få gjennom flere kanaler . Som en skrev tidligere, hvorfor kan ikke de som driver paralell import finne et eget merke å starte med import på, finnes jo en haug med kule produkter . Men de vet jo at det kreves penger, mye jobb og tid så da er det lettere å snylte på andre . Dette med å paralellimportere produkter som andre har jobba opp i markedet, og har avtale om import på . Ser dere ikke det gale i det ? Ser selvsagt poenget deres i at det finnes gode tilbud og det frister, men gode tilbud får du i Norge også . Forhåpentlig vis men rette servicen også Men dette endrer ikke noe fra vår side, bare styrker det vi hele tiden har vist om pirat import . Frank Ang. piratimportører: Så vidt jeg forstår mener du da firmaer som importerer varer som allerede har en norsk (ene)importør. Hvis det de gjør er ulovlig (godt mulig det), hvorfor ikke heller kverke dem ennå stenge ute enkeltpersoner som ikke har kjøpt anleget sitt i Norge? Hadde vært fint om du hadde svart på alle spørsmål ja, og ikke bare dem som du mener er lurt å besvare! chicken Gelder også tidligere poster fra bl.a. meg, ikke bare den rett over her. Mvh Stian som hater kverulanter som ikke svarer på relevante spørsmål... Siter Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Mars 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Er det disse viktige og relevante spørsmåla dere vil ha svar på ?? Leita gjennom hele tråden og dette er det jeg fant : Har acap startet en samarbeid for å prøve å få monopol på bilstereo i norge? Kartell virksomhet på gang? Eller er dere bare så solidariske ovenfor deres samarbeidspartnere? Nei vi har ikke forpliktelser for andre en våre samarbeids partnere . Men vi lar også de andre seriøse importørene delta innenfor 40% regelen . Ja vi er solidariske for våre samarbeids partnere Skulle likt å vite hvem disse aktørene du snakker om er.Jeg vet bare om EN som kanskje inngår der, men dem har ikke noe som helst med hverken østen eller Hviterussland å gjøre. Det vi (i hvert fall jeg) vil frem til er at om en privatperson kjøper seg noe i utlandet, så burde ikke den personen bli utelukket fra konkurranser bare fordi han ikke heller kjøpte det hos en av "deres" forhandlere Om dere ikke vet hvem aktøren er så er jo det glimrende . Vi stoppet en som fikk varer den veien, vår eminente produsent stoppa det . Produkter som handles i utlandet utenom importørene og deres forhandlere godkjennes ikke . Hvordan vil en person som har importert en bil fra utlandet med ferdig bygd stereo bli behandlet?, vil ikke han få delta fordi anlegget er kjøpt i landet bilen er importert fra? I dette tilfellet vil jeg ha tatt en telefon til importøren og spurt . Importøren ville avgjort dette . Du mener med andre ord at det er greit å ta seg ekstra godt betalt, og vil ha alle dem andre til å gjøre det samme. Samt at du ønsker å skivse ut dem som skaffer billigere utstyr Jeg gir tilbud som de fleste forhandlere gjør . Artig å selge noe til fullpris av og til JA, greit at andre forhandlere gir tilbud JA Viss pirat utstyr skal være dårligere kvalitet, hvorfor lar dere dem ikke delta?, dem burde vel ikke ha noen sjangs å komme opp mot ekte vare? Prinsippet . Så vidt jeg forstår mener du da firmaer som importerer varer som allerede har en norsk (ene)importør.Hvis det de gjør er ulovlig (godt mulig det), hvorfor ikke heller kverke dem ennå stenge ute enkeltpersoner som ikke har kjøpt anleget sitt i Norge? Dette er besvart før . Siden vi har bestemt oss for å verne om importørene og deres samarbeids partnere, vil vi kun godkjenne deres solgte produkter . Ikke ute etter å kverke noen . Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 dessuten er det jo litt goy aa ha noe som ingen andre har, i norge...ikke sant Jalla?;)hehe.. Fant jo ikke importør av denne så da var det jo bare å sende mail til en av USA's mest gærne lydfriker og få oversendt sakene :D Åjo, det å vite at jeg er ene og alene om denne gir litt ekstra piff til ryggmassasjen jeg får når jeg finner på å fikle med volumkontrollen under f.eks Korn's versjon av "Another Brick in the wall" :D Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Hvorfor er ikke megabillig knust i fillebiter da?, dem har mange respektive merker, som feks RF, Pioneer og kicker samt mange andre. Men hvorfor er ikke MB ute av drift da, siden dem er så motstandere av dette? Dem som prøver å kjøre dette opplegget som ulovlig er vel helst forhandlerene, og importørene? Pioneer, RF, og Kicker, ler vel hele veien til banken som dere har gjort uten skikkelig konkuranse? mvh MB blir stoppet når de respektive merkene finner utav hvem som leverer til MB. Som jeg har sagt tidligere flere slike butikker har mistet sine autorisasjoner for å selge til firma som MB. Hvis du også leser på hjemmesiden til f.eks RF så står det at man IKKE skal kjøpe produkter hos en uautorisert forhandler da garantien IKKE gjelder lenger etter ett slikt kjøp MB er IKKE autorisert, derfor må MB stå for alle "garantier" selv, og det sier seg selv at etter ett visst antall slike garantisaker så vil det være ulønnsomt å drive. Dette gjelder også andre som driver på denne måten. Bilradiospesialisten har såvidt jeg kan se IKKE dumpet prisene sine slik du hevder. De har fulgt veil.prisene fra leverandør, og i tillegg er BRS dyre i forhold til små lokale forhandlere. dvs at de ligger OVER veil listepriser fra leverandør. F.eks Infinity Kappa Perfect 10.1 Denne selger jeg for 1990 som er veil.pris, bilradiospesialisten selger den for 2790,- eller noe rundt der. Så derfor, som det har blitt nevnt flere ganger før, ta en ringerunde først. Jeg har selv bedre priser på de fleste pioneerspillere enn MB har, og jeg selger med norsk radio, rds osv. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Mars 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Har fått bekreftet at også Emma legger seg på samme linje som oss . :) Det vil si at produktene må være kjøpt gjennom det Norske forhandler nettet . Mer spesifiserte detaljer gir nok Emma rede for snart . Et poeng er selvsagt at om importøren godkjenner en bil med utstyr kjøpt utenfra så vil vi bøye oss for det og gi dispensasjon . Men her er det Importøren som får bestemme . :) Frank Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Fy f..n, jeg gir meg ende over!! kartell og kompisvirksomhet, under påskudd av momsunndragelser...... Argumentene er så j..vlig syltynne.... Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg