LeifPer Skrevet Februar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2005 hei... jeg bare lurte på hvor mye ligger sånn ca en normal sugemotor ligger på i comp? er det normalt at en sugemotor har 7 i komp? ville ikke motoren gått urent og hatt store vanskligere for å "går i rundt" da? min bmw 323i 85 mod har rundt 10(?) i komp, jeg trodde kanskje dette var mer normalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NOS666 Skrevet Februar 26, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2005 I en sugemotor er komp.forholdet som regel langt høyere enn 7:1..... Normalt ligger det på 9-11:1.... I en løpsmotor kan komp. forholdet ligge så høyt som 14:1.... 7:1 er mere lik forholdet i en motor som krever overlading for å få no krefter å rutte med,men disse motorene med lav komp. går drit stille på tomgang. Håper dette svarte på noen av spørsmålene dine... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Februar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 jada, hjalp en hel del dette. Men sett at min motor (bmw m20b23) som har rundt 10:1 i komp org, hadde blitt senket til 7:1 i komp, hvordan ville denne ha "oppført" seg da? ville den ha gått ujevnt? eller ville den kun ha gått stille? jeg tror den ville ha gått ujevnt, hva er rett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Motoren har ikke gått mere ujevnt. Om noe, så har en høykompet motor gått mere ujevnt enn en lavkomp. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Sugemotorer fra volvo av typen B230 ( ikke turbo ) har ca 9,5:1 i komp. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Februar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Motoren har ikke gått mere ujevnt. Om noe, så har en høykompet motor gått mere ujevnt enn en lavkomp. men, si at den lekker ut toppakningen. da vil jo kompen reduseres, vil ikke motoren ligge å "jage" litt da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Men da kaller ikke jeg det at motoren er komp senket, men at toppakningen er gåen. Snakker du om kompresjonstrykk? Begynner nesten og lure. Kompresjonsforhold kan ikke måles med en kompmåler, den måler bare trykket. Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.