Kebab gud Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 var en tur i motorrommet på bilen i dag, og da oppdaget jeg at det er ikke spesielt pent.. tenkte jeg skulle ta og pusse og lakke selve lokket saken :P som dere alle skjønner nå.. så er ikke jeg det mest tekniske personen her gi meg et problem med noen meter kobber i en gummi/plast kappe så skal jeg fikse det.. men mekanisk så suger jeg:P er det trygt å ta av det "lokket" der? hva finner man under der? tenkte jeg skulle freshe det opp ved bruk av sort, hvit og blå + litt rødt (BMW fargene :P ) så det er alt jeg lurer på :P Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsYcHo Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Under der kommer du mest sannsynlig til kammen(e) og ventilene. Det er ikke noe farlig å ta av bare pass på at du ikke får noe dritt nedi der og du må kanskje ha en ny toppdeksel pakning. Siter Audi Coupe 2.3 Quattro x:Ford Sierra Cosworth 4*4 92mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dusico Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 du må vel ha slipesett da tenker jeg?! kan bli litt dyrt. Siter - Mazda Mx-5 '99 | Suzuki Swift GTi '87 | [X] Volvo 360 GL x 2 | Nissan Bluebird 2.0 SLX | Opæl Kadett D (for Dritt) | |TeamSideways| Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 du må vel ha slipesett da tenker jeg?! kan bli litt dyrt. trenger ikke slipesett for å ta av kun det øverste lokket, men en må derimot ha slipesett om mann skal ta av hele toppen. stemmer, en kommer til kammene. vær, som PsYcHo sa, veldig forsiktig med drit, fuktighet og slikt. En god ide er å legge en ren fille over mens du bearbeider lokket. Du trenger også ny pakning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Mitt råd: la være å gjöre noe. Jeg synes det motorrommet så rent og fint ut og det er slik motorrom skal være. Dropp lakkering og skruing på ting du ikke vet noe om. Dersom man har lite peiling er dessuten BMW ikke spesielt godt egnet til å pröve seg frem på. Jeg har forresten lest at det "fettlaget" som er uten på topplokksdekselet som du refererer til er der for en grunn. Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet Februar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 hmm .. mmm .. forresten er bildet fra da jeg kjøpte bilen .. må er det 4tonn salt og litt olje+ brent kjøleveske der ("ekspansjonstanken" sprengte i vinter) Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Jeg har forresten lest at det "fettlaget" som er uten på topplokksdekselet som du refererer til er der for en grunn. Det er voks fra da motoren/bilen var ny som har brent seg fast. Har ingen funksjon sånn sett. Prøver få vekk mitt jeg, men avfetting etc klarer ikke ta det. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Jeg kjøpte litt sandpapir og autosol og polerte toppen. Var dritstyggt først! Skrudde det av. Pakningen var ikke noe problem på min. Bare legg noe over hvis du skrur det av. Autosol 57,- Sandpapir 50-100,- Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Jeg vil også gjøre noe med den framste delen av motoren min.. Er det bare å kjøpe Autosol å sette i gang rett og slett? Noen som vet om noe stilig motordeksel til min?? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jensemann Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Må jo pusse ned litt da. Overflaten på det der så ikke særlig grovt da. Begynn med 240, fortsett med 400, 800, 1200. Vannslip gjerne med 1200 papir. Det hjelper. Etter du har påført autosol, er det bare å gnikke. Blir pent. Siter '84 Alfa Romeo GTV6 '92 BMW E34 520iA (bytta i alfa) '82 BMW E28 535iA (solgt) '84 BMW E30 318i (skrota) '87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg