Gå til innhold

Freshe opp motorrommet for en 100lapp

Ranger emnet

Kebab gud

Anbefalte innlegg

var en tur i motorrommet på bilen i dag, og da oppdaget jeg at det er ikke spesielt pent..

tenkte jeg skulle ta og pusse og lakke selve lokket saken :P

som dere alle skjønner nå.. så er ikke jeg det mest tekniske personen her

gi meg et problem med noen meter kobber i en gummi/plast kappe så skal jeg fikse det..

men mekanisk så suger jeg:P

er det trygt å ta av det "lokket" der?

motor_der.jpg

hva finner man under der?

tenkte jeg skulle freshe det opp ved bruk av sort, hvit og blå + litt rødt (BMW fargene :P )

så det er alt jeg lurer på :P

[*] 2003 Lexus IS200

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må vel ha slipesett da tenker jeg?!

kan bli litt dyrt.

trenger ikke slipesett for å ta av kun det øverste lokket, men en må derimot ha slipesett om mann skal ta av hele toppen.

stemmer, en kommer til kammene. vær, som PsYcHo sa, veldig forsiktig med drit, fuktighet og slikt. En god ide er å legge en ren fille over mens du bearbeider lokket. Du trenger også ny pakning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd: la være å gjöre noe. Jeg synes det motorrommet så rent og fint ut og det er slik motorrom skal være. Dropp lakkering og skruing på ting du ikke vet noe om. Dersom man har lite peiling er dessuten BMW ikke spesielt godt egnet til å pröve seg frem på.

Jeg har forresten lest at det "fettlaget" som er uten på topplokksdekselet som du refererer til er der for en grunn.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten lest at det "fettlaget" som er uten på topplokksdekselet som du refererer til er der for en grunn.

Det er voks fra da motoren/bilen var ny som har brent seg fast. Har ingen funksjon sånn sett. Prøver få vekk mitt jeg, men avfetting etc klarer ikke ta det.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte litt sandpapir og autosol og polerte toppen. Var dritstyggt først!

CIMG3530.jpg

Skrudde det av. Pakningen var ikke noe problem på min. Bare legg noe over hvis du skrur det av.

Autosol 57,-

Sandpapir 50-100,-

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo pusse ned litt da. Overflaten på det der så ikke særlig grovt da. Begynn med 240, fortsett med 400, 800, 1200. Vannslip gjerne med 1200 papir. Det hjelper. Etter du har påført autosol, er det bare å gnikke. Blir pent.

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider