Besteveskant Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Noen som vet hva den bør ligge på? Har en Corrado g60.. Den går opp til 96-100 grader,noe som jeg tror er normalt.Problemet er at oljelampa begynner å blinke og hyle når den når 96,98 og 100 grader..Gir seg ganske hjapt..Er det da instrumentet som fusker? Noen med erfaring med dette problemet her inne?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 90 til 100 skal vere ganske ideelt, mener olja skal ha de beste egenskapene mellom 90 og 120 grader. har vert oppe i 114 på min under banekjøring. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Februar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 90 til 100 skal vere ganske ideelt, mener olja skal ha de beste egenskapene mellom 90 og 120 grader. har vert oppe i 114 på min under banekjøring. Oki da er tempen ok, men noen som har vært borti den ulinga/blinkinga av olje lampa? Det er jo max med olje!!Det må være noe med det instrumentet da vel?? angry Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 En kamerat med passat fra 89 har vert borti det problemet, verksted har sett på det, men ikke funne noen løsning.. Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
123654852 Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Jeg har fått bilen min til å pipe. Men dette var etter å ha kjørt den hardt over en lengere periode. Ifølge computeren hadde motoren en olje temp da på 115 grader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Jeg har fått bilen min til å pipe. Men dette var etter å ha kjørt den hardt over en lengere periode. Ifølge computeren hadde motoren en olje temp da på 115 grader. Jeg tror problemet er at det er en vag jeg...Får sjekke oljetrykket og hvis det er i orden driter jeg i det.. flushit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Har vært borti/har samme problemet selv. Mitt problem ble løst ved å skifte oljetrykksensor, og å fylle 10W40 olje istedet for 5W40. Skifta olje i høst, glemte selvfølgelig å fylle 10W40 istedet for 5W40, og oljelampa begynner å blinke/ule når tempen nærmer seg 100C. Mulig dette ikke er den egentlige løsningen på problemet da,men... Opplever ikke noe problem med å gjøre dette iallefall. Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Mars 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2005 Har vært borti/har samme problemet selv. Mitt problem ble løst ved å skifte oljetrykksensor, og å fylle 10W40 olje istedet for 5W40. Skifta olje i høst, glemte selvfølgelig å fylle 10W40 istedet for 5W40, og oljelampa begynner å blinke/ule når tempen nærmer seg 100C. Mulig dette ikke er den egentlige løsningen på problemet da,men... Opplever ikke noe problem med å gjøre dette iallefall. Er det den sensoren ved oljefilteret du merner? Har hatt på 10/40 olje mener jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Mars 16, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 det er denne jeg mener på ja. Dette emnet hadde mange innlegg for veldig lenge siden, lenge siden jeg har vært her inne nå. Ser det er sånn passe forandret:) Har dessverre ikke tid til å leite akkurat nå i allefall. Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Mars 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 Er det den sensoren ved oljefilteret du merner? Har hatt på 10/40 olje mener jeg.. Har nå byttet denne føleren og nå er det i orden :))))))))) :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thojen Skrevet Mars 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2005 Flott når ting ordner seg så enkelt som dette der m'm Siter Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Mars 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2005 Flott når ting ordner seg så enkelt som dette der m'm å så billigt da gitt... Hadde jaggu en i div skapet mitt, ny og greier..Den føleren er på 1,4+-0,2 bar hvis noen lurer :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg