Besteveskant Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Noen som vet hva den bør ligge på? Har en Corrado g60.. Den går opp til 96-100 grader,noe som jeg tror er normalt.Problemet er at oljelampa begynner å blinke og hyle når den når 96,98 og 100 grader..Gir seg ganske hjapt..Er det da instrumentet som fusker? Noen med erfaring med dette problemet her inne?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prophets Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Min ligger også rundt 95-100grader til vanlig. Hopper fort opp til 110 ved litt gassing da! Siter `94 Audi S2 coupe `91 VW Corrado G60 x `99 Honda NSR125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Februar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Min ligger også rundt 95-100grader til vanlig. Hopper fort opp til 110 ved litt gassing da! ---------------------------------------- Men hvorfor skriker den lampa da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 ----------------------------------------Men hvorfor skriker den lampa da?? Nårtid skriker det? Har ingenting med temp å gjøre.... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Min ligger opp mot 115 grader ved "effektiv" kjøring. Oljelampen lyser og det piper når du ikke har olje trykk. Sjekket oljenivået i det siste ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Min ligger opp mot 115 grader ved "effektiv" kjøring. Oljelampen lyser og det piper når du ikke har olje trykk. Sjekket oljenivået i det siste ? Den skriker ved lavt trykk, oftest pga lavt nivå som Sonick skriver. Men hvis den skriker konstant på høyt turtall er det som regel gåen switch... Og hvis den skriker hver gang etter 15sek etter oppstart så er ledninga hoppet av. Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Den skriker ved lavt trykk, oftest pga lavt nivå som Sonick skriver. Men hvis den skriker konstant på høyt turtall er det som regel gåen switch... Og hvis den skriker hver gang etter 15sek etter oppstart så er ledninga hoppet av. Har prøvd å kontrolere litt når den piper og sett på oljetempen samtidlig..Når den passerer 96,98 grader osv begynner lampa å blinke + at det piper i instrumentet men ikke lenge.... forrige eier nevnte noe om det men han sa det var pga vann tempen,noe som jeg ikke tror det er..Olje og filter er skiftet for litt over ei uke siden og står på max på pinnen.Den skal ikke bruke noe spes med olje, og motoren går meget pent(ingen tikking eller ulyder) Det er heller ikke den berømte rådelyden ved litt rusing eller..Har fått et tips om at det kan være instrumentpanelet som har feilen,men er ikke sikker da:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Har også vert endel ute for kaldlodding i instrument panelet Å faktisk blinker/lyser lampen ved lavt trykk.. og skriker ved for høyt trykk.. Når den skriker kan du prøve å dunke litt "forsiktig" i dashbordet for å se om det forsvinner Viss ikke kan det godt tenkes det er sensoren som er defekt som tidligere nevnt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Besteveskant Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Har også vert endel ute for kaldlodding i instrument paneletÅ faktisk blinker/lyser lampen ved lavt trykk.. og skriker ved for høyt trykk.. Når den skriker kan du prøve å dunke litt "forsiktig" i dashbordet for å se om det forsvinner Viss ikke kan det godt tenkes det er sensoren som er defekt som tidligere nevnt.. Er det den sensoren/giveren som sitter ved oljefilter/kjøler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
banybakke Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Jeg har samme problemet på en Golf G60. Skrikinga fra lampa er beskjed om for lavt olie trykk. Derfor etter og ha byttet alt av følere og sjekket alle kontakter 100 ganger så tror jeg feilen er lokalisert til slitasje i olie pumpa. Da olia blir varm så blir den så tynn at pumpa ikke klarer å suge den opp, før du kommer over ca 2300 omdr på . På min bil blir skrikinga oftere når det er lenge siden olie skift. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Jeg har samme problemet på en Golf G60. Skrikinga fra lampa er beskjed om for lavt olie trykk. Derfor etter og ha byttet alt av følere og sjekket alle kontakter 100 ganger så tror jeg feilen er lokalisert til slitasje i olie pumpa. Da olia blir varm så blir den så tynn at pumpa ikke klarer å suge den opp, før du kommer over ca 2300 omdr på . På min bil blir skrikinga oftere når det er lenge siden olie skift. Eller kald lodding i Intrumentpanelet.. Det er et kjent fenoment på både golf, polo, transporter og passat.. Men hyling fra lampa er ikke pga for lavt olje trykk men pga for høyt olje trykk et eksempel på det er prøv på en gammel golf du ikke er redd for en gang å starte den uten olje.. å da vill du finne ut at lampa kun blinker og det begynner ikke å hyle.. en annen måte å se det på er når du starter bilen blinker lampa i noen sekunder det er pga at det ikke er olje trykk i systemet de første sekundene etter oppstart... Derfor Blink/lys = Lite trykk eller lite olje om du vill.. lyd = for høyt trykk ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Men hyling fra lampa er ikke pga for lavt olje trykk men pga for høyt olje trykk Hvorfor det? hva er farlig med høyt oljetrykk, pumpa klarer vel ikke lage såpass høyt trykk at det skulle farlig. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Hvorfor det? hva er farlig med høyt oljetrykk, pumpa klarer vel ikke lage såpass høyt trykk at det skulle farlig. I pumpa ligger det en overtrykks ventil som konstant slipper ut trykk olje pumpa lager mye mer trykk en det som er i systemet.. viss en har for mye trykk kan en feks. presse simmerringene ut fortere få lekasjer i diverse pakninger osv dette er da i verste tilfellet.. men det er normalt med høyt trykk når bilen feks er kald men hoved årsaken til det er laget slik at det piper er pga viss trykket blir for høyt kan det være andre årsaker til at det blir høyt som feks tette olje det er det som er grunnen til at det er laget varsling vet for høyt trykk... å det er vell ikke vits å gå inn i detaljer på hva som skjer viss kanalene blir tette ? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 ok, så den gir såpass med trykk. Så den gir ikke noe lyd når det blir for lavt trykk, gjelder alle golf2? Hadde det probleme på en 1,6, over 2000rpm så hylte det og lampa lyste, da ble jeg fortalt at det var pga en oljebryter som skulle gi signal hvis trykket var under 1,8bar over 2000rpm. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Syns å huske at det gjelder alle ja.. uten at jeg kan si det med 100% sikkerhet oljepumpen gir vell ikke akkurat så mye trykk men det kan skje i verste fall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.