Gå til innhold

noen med solfilm erfaring her?

Ranger emnet

AudiDefender

Anbefalte innlegg

rutene mine er proffsota, aner ikke hvor mye, eller hvor mye det kosta.

Men jeg sjekka proffsoting til denne golfen det er snakk om i tråden ( er tidligre eier av den. ) på holms bilpleie sku de ha 3000 for bakruta og siderutene bak, med valgfri toningsnivå.. å bilen måtte stå inne i 2 dager.

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Soting av ruter er en simpel sak. Har selv vært med å sote rutene på mange av bilene der jeg bor. Har selv sotet alle rutene på min egen Golf, utenom frontrute, og dette er bra soting. Ut med alle rutene som skal sotes, og vask skikkelig godt med rødsprit eller noe, og husk å bruke vaskemiddel FØR filmen settes på. Middelet skal på både rute, og på filmen. Mulig du vet dette fra før ettersom du har sota før, men sier det bare. Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soting av ruter er en simpel sak. Har selv vært med å sote rutene på mange av bilene der jeg bor. Har selv sotet alle rutene på min egen Golf, utenom frontrute, og dette er bra soting. Ut med alle rutene som skal sotes, og vask skikkelig godt med rødsprit eller noe, og husk å bruke vaskemiddel FØR filmen settes på. Middelet skal på både rute, og på filmen. Mulig du vet dette fra før ettersom du har sota før, men sier det bare. Mvh Tommen

er en onfiredevi på toppstripe, men på rutene trenger jeg tips! så alle råd er gode råd! fikk som sagt "litt" hjelp sist gang!:D

VW Golf GTI 16v - spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en onfiredevi på toppstripe, men på rutene trenger jeg tips! så alle råd er gode råd! fikk som sagt "litt" hjelp sist gang!:D

gjer som TOmmen sa, men man må prøve og feile, gjor det sjøl på min golf med passende resultat, kjøp inn ekstra film får det kjem garantert til å gå til helvete på første ruta, bruk god tid og ikkje stress......du får til dette her, man må øve får å bli mester:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk ført vask ruta veldig godt, så sprayer du på vaskemiddel, eksempel vann, med blandet salo i. Så spruter du dette på ruta, med en sparyboks, og så tar du filmen, og mens du tar av belegget, så sprayer du på salovannet på klistersiden på filmen, så tilpasser du filmen på ruta. Når filmen ligger på ruta, bruker du den skrapa som føler med, å presser ut vannet som ligger under filmen. Bør skrape ganske mye, så alt vannet renner ut fra sidene. Husk å skjære med goood klaring på filmen, før du begynner med dette. Når alt vannet et ut, så bruker du den kniven som er med, til å finskjære rundt kanten på ruta, og helt til slutt etter at ruta har ligget på badet eller noe i et døgn eller noe rundet der, så tar du blank neggelakk å pensler rundt kantene på ruta. Må være sikker på at alt vannet er ute av ruta før dette pensles på. Bare spør om det er noe du lurer på. Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk ført vask ruta veldig godt, så sprayer du på vaskemiddel, eksempel vann, med blandet salo i. Så spruter du dette på ruta, med en sparyboks, og så tar du filmen, og mens du tar av belegget, så sprayer du på salovannet på klistersiden på filmen, så tilpasser du filmen på ruta. Når filmen ligger på ruta, bruker du den skrapa som føler med, å presser ut vannet som ligger under filmen. Bør skrape ganske mye, så alt vannet renner ut fra sidene. Husk å skjære med goood klaring på filmen, før du begynner med dette. Når alt vannet et ut, så bruker du den kniven som er med, til å finskjære rundt kanten på ruta, og helt til slutt etter at ruta har ligget på badet eller noe i et døgn eller noe rundet der, så tar du blank neggelakk å pensler rundt kantene på ruta. Må være sikker på at alt vannet er ute av ruta før dette pensles på. Bare spør om det er noe du lurer på. Mvh Tommen

hvorfor neglelakk? for å hindre at luft kommer under? bobler?

VW Golf GTI 16v - spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

negle lakk "limer" filmen i kantene, slik at den ikke sprekker opp igjen... og den fungerer også som "forsegler" for luft og shit!!

bare ikke gjør som jeg gjorde en gang på den gamle bilen min...

hadde ikke tilgang på annet en blank neglelakk med "rosa og glitter" pigmenter.... skal si det ble snæxx å se på (NOT!) :) hehe

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask ruta først med rødsprit, det funker bra.

Kjøp sånn 3m film (som du har kjøpt?) eller en annen type "proff" film, så slipper du så mye riper,

Ikke sveiv ned rutene foran på et par dager, (hvis du ikke skal ta ut rutene da) vent til det har festa seg godt, fester seg vel best når det er varmt rundt rutene

Pirelli P-slots til salgs 15" høyglanspolerte. Send pm

Vw Golf Mk3 cab

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88161

Vw Golf Mk2 GTI = solgthttp://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sota ruta i bagasjeluka på gamlegolfen min, det ble ganske greit, men måtte skjære fire lange kutt i filmen, henholdsvis ett kutt midt på hver side, for å få vekk de lange boblene (pga ruta er krumma begge veier), ettersom han skal sota alle fem ruter, er det noen som kansje har en bedre metode på akk dette her? Sota forresten alle fem rutene på en passat til en kompis i dag uten å ta ut rutene. Bakruta ble ok den også, men måtte skjære mye ettersom denne ruta er MYE mer krumma enn golf 2, kan jo ta et bilde av dette i morga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sota ruta i bagasjeluka på gamlegolfen min, det ble ganske greit, men måtte skjære fire lange kutt i filmen, henholdsvis ett kutt midt på hver side, for å få vekk de lange boblene (pga ruta er krumma begge veier), ettersom han skal sota alle fem ruter, er det noen som kansje har en bedre metode på akk dette her? Sota forresten alle fem rutene på en passat til en kompis i dag uten å ta ut rutene. Bakruta ble ok den også, men måtte skjære mye ettersom denne ruta er MYE mer krumma enn golf 2, kan jo ta et bilde av dette i morga.

blir det ikke en veldig stygg kant på toppen av ruta hvis du ikke tar de ut.. har prøvd dette en gang og det ble IKKE bra!:D

VW Golf GTI 16v - spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider