Gå til innhold

Bil til en som fyller 18 snart, 30k

Ranger emnet

AMPFILER

Anbefalte innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virka ganske greie de bilene, men den som frister mest nå er Bmw 320 tror jeg, ossen er det med deler og sånt til denne bilen ?

for eks, volvo er det driiit mange deler til i sverige, veldig billig!

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virka ganske greie de bilene, men den som frister mest nå er Bmw 320 tror jeg, ossen er det med deler og sånt til denne bilen ?

E30 er karroseri typen og 320 er motoren, en 2 liters rekke 6.

Delere er vel ikke så vanskelig da det er mange av disse bilene..

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er Spesielt med E30 320? og ikke de andre 320`ene ?

E30 er det karosseriet som koster rundt 30K ;) E36 og E46 er MYE dyrere, p.g.a at de er en god del nyere.

men vil du ha bra førstebil, velg opel rekord e 2.2i! nok futt, bakhjulstrekk og god å kjøre. de ligger på 5-25K prisen er etter standen ;) forsikring ligger vel på rundt 10K vel... om du skal ha den på deg selv da...

Toyota Supra MKIII Turbo

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får slenge meg med på og si at det er bedre om du kjøper en billig bil og lærer deg å kjøre med først.. du kommer sikkert til å dra av veien eller dulte borti noe i løpet av den første tiden du har lappen.. og det er sikkert mange som vet hva jeg snakker om.

må huske at selv om du har fått lappen, så betyr ikke det mer enn at du er "skikket" til å kjøre bil i myndighetenes øyne.

kjøp heller en bil du har lyst til å få litt fart på, så begynner du å kjøpe deler som du kan montere til neste sommer eller no sånt

men lykke til, og hold oss oppdatert

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får slenge meg med på og si at det er bedre om du kjøper en billig bil og lærer deg å kjøre med først.. du kommer sikkert til å dra av veien eller dulte borti noe i løpet av den første tiden du har lappen.. og det er sikkert mange som vet hva jeg snakker om.

må huske at selv om du har fått lappen, så betyr ikke det mer enn at du er "skikket" til å kjøre bil i myndighetenes øyne.

kjøp heller en bil du har lyst til å få litt fart på, så begynner du å kjøpe deler som du kan montere til neste sommer eller no sånt

men lykke til, og hold oss oppdatert

Enig med deg der:) Man dulter alltids borti noe det første året.. ohoi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett et par greie eksemplarer av mitsubishi starion og Nissan 180ZX s12 til 25-35.000. Turbo, greit understell, gode trimmingsmuligheter. Men det kryr ikke av dem. Du skal leite en god stund for å finne et bra eksemplar.

Starion:

starion.jpg

s12:

Drag_Gazelle_02.jpg

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E28 BMW M535,535 eller 528? (82 til 87) Morsom,billig bil, kvalitet og kjøreglede :)

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp bil nå. Vent ganske lenge med det. Du vil bare få masse ekstra utgifter slengt rett opp i trynet, og dermed mindre penger å buke på tuning- styling osv. Kjøp en billig bil med billig forsikring, for du kommer sannsynligvis til å bulke det første året uansett.

*-------*

mvh Erik

*-------*

---> Sierra 2.0i CLX

X - Rieju RR 50

X - Go-go tråbil

X - Tippo trehjulssykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp bil nå. Vent ganske lenge med det. Du vil bare få masse ekstra utgifter slengt rett opp i trynet, og dermed mindre penger å buke på tuning- styling osv. Kjøp en billig bil med billig forsikring, for du kommer sannsynligvis til å bulke det første året uansett.

Såååå enig, så enig :)

Start med billig bil og som sagt skrap sammen penger til bedre bil imens :) De pengene du legger i billig-bilen får du jo tilbake når den selges ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. mange forslag her nå, men jeg tror nokk jeg kjøper bil nå å begynner og mekke og sånt, mye bedere det isteden for moped da? også har jeg noe og drive med på fritiden:) men takk for forslagene!

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil faktisk fraråde deg fra å bruke alle pengene på en tøff førstebil.

Masse ekstrautgifter, alltid ting som går i stykker, hvertfall hvis du skal ha en sprek bil til 30 tusen.

Kjøp en kurrant bil med ikke så mye motor, lær deg den å kjenne før du begir deg ut på noe værre. Er 18 nå, nettop fått lappen selv så jeg veit hvordan det er. Man har lyst på den tøffeste bilen blandt gutta. Men man er ikke verdensmester når man har blodfersk lapp så det er greit å ha litt begrenset med hestekrefter under panseret.

Kjører selv en Opel Vectra 99mod 1.6. Høres ikke ut som noen rakett men den går bra nok for meg nå, må bare jage den litt :) Den bilen er ikke min da, kjøper nok egen bil når jeg blir lærling om to år. Da blir det nok noe sprekere ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider