Gå til innhold

Golf 1

Ranger emnet

lunas

Anbefalte innlegg

Heisann!

Ja da ønsker jeg meg selv velkommen i klubben!! Jeg har kjøpt meg en ener! Fy flate hvor rå den bilen er!!! Jeg henta den i Sandefjord og kjørte de 17 milene til Arendal. Jeg var livredd! Hadde følgebil da, men den klarte turen selv ...puh... Bilen er egentlig veldig fin det er en 1983 som det sitter en illsint 1,5 med hele 51Kw i. Motoren som sitter i har gått 127 000 å det er vel ikke så avskrekkende langt! Har ikke funnet noe rust av betydning heller (å det lover jo bra)....

Det første jeg må gjøre er å få byttet bensinrøret det er totalt rustet opp i påfyllingen. Selvfølgelig hadde ikke høggern det på de to enerene han hadde stående... VAG skulle ha 1500 for det og Mekonomen 800... Sinsykt dyrt!!

Så får jeg se hva jeg gjør videre.. Det jeg vet er at pakningen mellom toppen og insugsmanifoilen er gåen.. Å det resulterer i at den suger falskluft.. Det var forøvrig min værste bekymring neover fra Sandefjord. Den var temmelig langt nede før den tok seg inn igjen (lissom fra 80 å ned til 30 - 40 før den kom seg igjen, men det gikk jo da.

For å skifte denne pakningen trenger jeg nok litt mer instruksjoner og mulig litt hjelp da (noen som vil hjelpe??).. Så blir det det vanlige med olje, filter, kjøleveske osv... Bremsene er slitte (må ha nye klosser å skiver forann iallefall).

Mer kommer senere!!

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser du har vært så heldig å funnet en Golf C Plus. Det er ikke dumt. Lhasagrün metallic er heller ikke en dum farge på en Einser :cool:

Bensinpåfyllingsrør er det stort sett bare å kjøpe nytt når man kjøper Einser. Om 800 liksom skal være for mye å legge ut så kan jeg si deg at det er en billig garanti mot fremtidige problemer (bensinfilter som er pottetett etter mindre enn to uker (eller enda værre; at bensinrøret tetter seg) og ikke å forglemme all moroa man kan få med en bånnfrossen tank vinterstid). Hadde aldri giddi å sette på et påfyllingsrør fra høggern. Det blir nesten som å lete gjennom naboens søppeldunk for å se om han nettopp har kasta en tannbørste som er bedre enn den du bruker for tida :rolleyes: .

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var ikke det jeg mente... Jeg synes jeg kom billig fra det når jeg fikk det for 800 det kostet noe mindre hos NBS men med porto ble det samme pris... Røret har jeg kjøpt, men orker ikke å styre med det når det er kaldt ute... Gjør det noe om det er noe bensin på tanken når jeg gjør det eller burde den være tom?

Lunas

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det noe om det er noe bensin på tanken når jeg gjør det eller burde den være tom?

Lunas

Spiller liten rolle, ettersom du kommer til å drenere det ut når du kobler fra påfyllingsrøret. Ettersom det virker som røret ditt er ekstremt dårlig (=mer eller mindre borte) vil jeg anbefale deg sterkt å ta tanken helt ut og prøve å få rista ut så mye bøss som mulig (for ett sted må restene av påfyllingsrøret gjøre av seg, og dessverre havner mye av det ned i tanken). For å få ut tanken må bakstillingen av. Dette er ikke noe problem, så lenge du passer på å støtte opp under akselen med en garasjejekk, slik at akselen ikke henger i bremseslangene.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HJELP

Var ute og tok en nermere kikk på den lille bilen min istad å på gulvet bak og under forsete lissom på høyre side flyter det frostveske (jeg målte den til å holde -50)... Ikke skjønner jeg hvor det kan komme fra.. Noen forslag?

image010.jpg

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider