Gå til innhold

Golf 1

Ranger emnet

lunas

Anbefalte innlegg

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som er så merkelig var at i dag trykktestet jeg kjølesystemet, men både jeg og kameraten min klarer fortsatt ikke å finne en eneste lekasje... Å hvis det kom fra varmeregisteret er det ikke litt merkelig at det ikke er noe på gulvet fremme?? Begynner å lure på om dette er noe forrige eier har sølet jeg...

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så merkelig var at i dag trykktestet jeg kjølesystemet, men både jeg og kameraten min klarer fortsatt ikke å finne en eneste lekasje... Å hvis det kom fra varmeregisteret er det ikke litt merkelig at det ikke er noe på gulvet fremme?? Begynner å lure på om dette er noe forrige eier har sølet jeg...

Om det er vann (og ikke kjølevæske) kan vannet komme enten fra en utett dørpakning, utette pakninger rundt baklysa eller utett pakning rundt bakluka. Sjekk om matta i bagasjerommet (denne fortsetter under baksetet) også er våt. Sjekk også reservehjulsbrønnen.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne noen har fortalt meg hvordan jeg på best mulig måte fester de svarte listene nede på kanalen? Den har gått løs foran ved forhjulet... Under den er det et hvitt feste men det er ikke bare å trykke den på igjen! Hjelp!!

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må "vippe" den på... først kjører du den innunder festet nede, også trykker du den på øverst.

Sånn gjorde jeg det da min var løs iallfall :)

Og ang. midtkonsoll så funker det helt fint å putte det i en som ikke har det fra før. Jeg gjorde det.

Du fjerner bare ramma rundt girspaken som er der fra før, (Og selvsagt "posen" rundt spaken også).

Deretter dytter du bare midtkonsollen på plass og skrur den fast. Min måtte dyttes godt innunder før jeg fikk skrudd den i festet, bruk musklene :) Så fester du "posen" til girstanga igjen på midtkonsollen.

DSC03080.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne noen har fortalt meg hvordan jeg på best mulig måte fester de svarte listene nede på kanalen? Den har gått løs foran ved forhjulet... Under den er det et hvitt feste men det er ikke bare å trykke den på igjen! Hjelp!!

Bytte det hvite festet kanskje;-)

Koster vel enn 5-6 kr pr stk.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først spør jeg hvodan jeg skal få satt på denne listen... Nå vil jeg ha den av! Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal gjøre det på best måte?

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først spør jeg hvodan jeg skal få satt på denne listen... Nå vil jeg ha den av! Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal gjøre det på best måte?

Lirk den forsiktig av, trinn for trinn med en bred, flat skrutrekker. Det er ca 30cm mellom hver klips. Prøv å stikke inn trekkeren i nærheten av klipsene, så unngår du å bøye lista (den er ekstremt ømfiendtlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ømfindtelig er den.. Tror kanskje jeg var litt uforsiktig ø bøyde litt for mye.. Et spørsmål til hvordan skifter jeg de festene som er under?

Du drar dem ut med f.eks. en spenntang. Om du er forsiktig kan de brukes om igjen. Er bare å dra ut splinten midt i før du setter inn klipsene igjen. Men de er null problem å få tak i nye hos "der VW-Heini"

Lenke til kommentar
Del på andre sider