Gå til innhold

Golf 1

Ranger emnet

lunas

Anbefalte innlegg

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

Ja i dag skulle jo jeg gjøre noe så lett som å skifte kjøleveske trodde jeg.. Koblet fra slangen u bunnen å vannet rennte ut, vel å bra! Så skulle jeg ta av lokke under på vannpumpa ved termostaten, men der knakk selvfølgelig den ene av de to boltene.. Noen tips til hvordan jeg skal løse det? En liten ting til når jeg hadde tappet av alt vannent i radiatoren og eksansjonstanken var det ca 3 liter.. I Haynes står det at jeg skal fylle på 6,5 liter hvor er resten? Eller er det mye som ligger inne i vannpumpa? For jeg fikk ikke ut termostaten.. Hvordan skal jeg få ut termostaten? Jeg trodde jeg bare skulle røske den ut.. Ja det var vel alt!! Taknemlig for alle som vil hjelpe!

Sånn ser det ut der nå!

vannpumpe1.jpg

Å her er den j..... bolten.. Den ene gikk fint ut men den andre knakk rett av..

vannpumpe2.jpg

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da var jeg ute å skrudde litt istad.. Så holdt jeg litt på med denne vannpumpa mi... Jeg fant jo ut at jeg måtte demontere denn for å fixe.. Å etter å ha sloss med de fire boltene den er festet til blokka med uten å knekke EN trodde jeg det bare var å ta den ut,,, men nei!! Den er jo løs men jeg får den ikke ut.. Er det noe mer den henger på? Eller hvodan får jeg den ut??

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Ok da tok jeg mot til meg å styrte litt med Golfen i dag. Å av med vannpumpa. Da jeg kom til mekonomen for å bestille ny, fortalte han tullingen at de ikke hadde pumpe til 1,5. Hvis ikke jeg tar mye feil så trodde jeg at det gikk ann å bruke pumpe fra 1,6 , 1,6 GTI osv... Stemmer det eller? Eller hvilke pumper kan jeg bruke??

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jammen nesten alt bare en fryd med Golfen. Den har fått ny vannpumpe å kjølesystemet funker utmerket så langt iallefall.

I dag satte jeg igang med å skifte bensinrøret. Det var jo en litt større jobb en først planlagt. Med litt for mye bensin i tanken ble det en lite hyggelig opplevelse. Men etterhvært fikk jeg tappet ut nok til at det var klart for montering av det nye røret. Å for å si det sånn så passa ikke det nye klokkerholm røret like bra som det gamle. Det hadde feil vinkel i bunnen, det var for langt og diameteren var jo en tanke for stor. Men etter litt modding kom det jo på plass da!!

Her har vi da et par bilder av det gamle røret:

bensinrr1.jpg

bensinrr2.jpg

Så ble det kjøretur å da:D Det var jo kjempe festelig!! Bortesett fra at bilen nøkker noe å stopper ganske ofte gikk jo det fint da!!

stlsviga2.jpg

stlsviga1.jpg

stlsviga3.jpg

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg skal gjøre med bilen ja.. Det kommer litt an på, men det er mulig den skal ned et par millimeter, den trenger et par kromfangere å den skal muligens lakkes ettethvert. Om det blir motorbytte riktig enda er heller usikkert.. Det hele kommer ann på penger å da. I tillegg planlegger jeg kanskje å utvide med en bil til i slutten av denne uka... så vi får jo se...

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det kjøretur å da:D Det var jo kjempe festelig!! Bortesett fra at bilen nøkker noe å stopper ganske ofte gikk jo det fint da!! QUOTE]

min golf 1 stoppa ofte den å.. og jeg hadde rustent bensinrør også. sjekk bensin filteret ditt og ta å spyl bensin tanken din siden den er sikkert full av rust og annet drit.. min funka fint etter det.

før jeg gjorde noe med det så tok jeg bare å nappa av bensin slangen ved filteret og blåste rusta tilbake i tanken. hjalp også å kjøre med masse bensin

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider