Gå til innhold

Turbokit til Ibiza?

Ranger emnet


le0n

Anbefalte innlegg

Har altså fått i oppdrag av en kompis og sjekke litt om turbokit til Seat..

 

Bilen er en Seat Ibiza 1.4 Stella 2001 modell, med 60 hk (el 58 ?!)

 

-Hvilket kit passer til denne?

-Hvilken pris er det for og få tak i et sånt?

-Er det enkelt og montere selv?

-Hvor mye vil den forbedre ytelsen?

-Hvor kan dette kjøpes?

 

Svar vist dere har peil bare, ellers blir jeg forvirra :D

Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var vel en tråd her om akkurat samme emne for en liten stund siden. konklusjonen var vel at det ikke var noe poeng å trimme denne motoren men heller bytte ut med en større motor, 1.8t fks... mye billigere og mye mer driftsikkert

- '72 Datsun 240z rb26dett

- '91 Skyline gts-t rb26dett

x '84 Nissan Silvia s12

x '86 Nissan Bluebird Turbo

x '89 Nissan 200sx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var vell min tråd men evnet var noe annet...

Her er det snakk om turbokit!

 

Det vil vell være noe effekt av en kit?

Han ble flist av en gammel Record i går så han må ha noen for og få den til og gå!

 

Og sier ddet bare en gang så følg med; han skal IKKE bytte motor! Hva kan gjøres med det utgangspunktet han har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om det er noen som leverer til denne motoren i det hele tatt.. Lite vits med 90hk`ers turbo liksom. Tviler på du kan hente ut noe særlig mer av denne.

Har sett et par turbokits til 75hk`ern av vw sin 1.4 liter, men de er neppe samme sak.

Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln -

ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel kun penga som setter grensen som vanlig!

 

men jeg tviler på at det er noen som har giddet og produsert et ferdig kit til denne motorn når man har 1.8t motorn som er et bedre utgangspunkt for vidre tirmming.

 

hvis du på død og liv skal ha turbo uten og bytte motor, ville jeg ha tatt deler i fra 1.8t (om det er samma design, boring, osv.) motorn og fått noen til å knappa i hop et grenrør til deg!

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den "enkleste" og mest stabile/holdbare løsningen er vel å sette inn en 20VT (aka. 1.8T) motor på 156hk og trimme videre derfra... får jo lett 200hk/280Nm i dem...

 

men,det er kanskje ikke noe alternativ å bytte motor....?

 

1.4 liter er liksom litt lite "trim-vennlig".... men,såklart,all respekt til han,hvis han gidder å bygge turbo eller.no på den.... :)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Team2Fast

Ingen problem å bruke nos på den,garantert at ikke en rekord kommer forbi igjen:D

 

Akkay, det er jo et alternativ.. Eller stort sett det eneste vetuge!

Hvor mye vil et NOS-kit til en sånn koste da?

 

Det mest fornuftige til en bil som denne lixom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på http://www.gikturbo.se :cool:

 

De leverer turbosett til alle biler. :) Settet inkluderer detaljerte monteringsanvisninger. Viss de ikke har vært borti bilen din før så finner de en lik en og sørger for å dimensjonere alle delene slik at de passer din bil. Viss jeg skal tippe så kommer det på rundt 15000 svenske kroner inkludert moms. Ulempen er at du må sveise littegrann.

 

Viss du skal ha høyere ladetrykk enn 0,4 bar så må du senke kompresjonen og eventuelt montere tilleggssprut. Og da er du sikkert ikke i stand til å klare jobben på egen hånd heller. Da blir selvsagt prisen også høyere.

 

PS: NOS er kortvarig morro og dyrt i drift. En flaske NOS holder vel kun til ett minutt eller noe i den dur...og gassen er dyr. Jeg ville valgt turbo eller ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Team2Fast

1 minut????? dyr????

 

Det går 4,5 kg. lystgass på de vanlige "bilflaskene". Hos Sverre Kahrs Racing koster gassen 145 kr inkl. mva. pr. kg. Så det blir i overkant av 650 kr for en fylling. Det er dessverre vanskelig å si hvor lenge en flaske holder for de forskjellige bilmotorene...her er det mange faktorer: motorstørrelse, dysestørrelser osv. Den enkelte må prøve seg fram for å finne eget forbruk. Men jeg vil tippe at det etter 5-8 ganger med 15 sekunders-drag ikke er mye igjen selv på en bil med 1,4 liters motor u/turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår