Spiffy Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 hmm...bare en ide jeg har sitti å grubla å pussla litt me sånn av å til men... va me å skaffe en ca18dt motor fra en 200sx å påte neddi min sunny n13 gti?? :rolleyes: motor'n er jo så å si samme så d burde jo ikke bli så alt for store problem, burde skli rett neddi den :roll: å me en lett trimma ca18 snakker vi jo skikkli sleeper av en bil....hehe 200hk på 1000kg :D:D men d var disse penga da... doh hadde detta vært no å satse på trur dere, sånn viss jeg hadde fått tak i en motor? Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Ja. Står en del her: http://www.datnet.org/new/flyby/ Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Mener den heter CA18DET, bare for å være litt snerpete :D Ikke noe å lure på det.. bare å sette igang, og hold meg oppdatert på hvordan det går :D Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Februar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 joa...d var da ikke så gale, men d var disse penga lissom...siden jeg ikke akkurat er noen mekaniker å ikke kjenner jeg noen heller så må jeg nokk få noen til å gjøre d for meg, noen som har peil på sånn ca hvor mye dette kan koste...?? men som sagt så er ikke dette hovedprioritet akkuratt nå, blir d no av så blir d nokk ikke før til vintern igjen, styling å omlakkering er d som er saken akkurat nå... Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Februar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Mener den heter CA18DET, bare for å være litt snerpete :DIkke noe å lure på det.. bare å sette igang, og hold meg oppdatert på hvordan det går :D blah puke hehe,oppdatering skal dere få viss d blir no av, men må skaffe motor'n først da =/ Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Frontklipp fra 200sx koster vel mellom 20 og 30k.. Da har du på en måte mye av det du trenger.. Dyrt å bygge, men det hadde blitt kult da :) Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Februar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Frontklipp fra 200sx koster vel mellom 20 og 30k.. Da har du på en måte mye av det du trenger.. Dyrt å bygge, men det hadde blitt kult da :) kult ja! fytti h.......!! :D men jeg prata me gik turbo...å konvertere denn jeg har nå, CA16DE, koster noenlunde d samma...deler på mellom 15 & 25K, så d blir jo mye av d samma egentli...men, va med å skaffe turbosystemet til en 200sx da,? bolte på den motor'n som står i bilen min nå?? bare tenker høyt her jeg ass... andre tips å råd?? hadde hjelpt på me 20-30 gamp ekstra ;) Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Ikke glem å spørre Nissan/Biltilsynet om godkjenning da. Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 kult ja! fytti h.......!! :D men jeg prata me gik turbo...å konvertere denn jeg har nå, CA16DE, koster noenlunde d samma...deler på mellom 15 & 25K, så d blir jo mye av d samma egentli...men, va med å skaffe turbosystemet til en 200sx da,? bolte på den motor'n som står i bilen min nå?? bare tenker høyt her jeg ass... andre tips å råd?? hadde hjelpt på me 20-30 gamp ekstra ;) Har en kamerat med Sunny 16v, som har gått å surra litt med detta.. Men han har endt med å bygge 1.7L GTT-motor å putte i istedet. Kan høre litt med han om det, for han har sinnsykt peiling på det, har vel sjekka alt før han begynte å skru tror jeg. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 hmmm...men hvor mange hester er d i den da? sklir den rett på girkassa eller? mye betalt'n for hele ombygginga da? Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 hmmm...men hvor mange hester er d i den da? sklir den rett på girkassa eller?mye betalt'n for hele ombygginga da? Hestekrefter er relativt.. kommer an på hvor mye du legger i det, men det funker å dra ut 300hk. Hvor mye han nå har, veit jeg ikke, ettersom han ikke er helt ferdig med den enda. En n12et motor fra Cherry GTT og neddreide stempler med stempelstaker, råder og veiv fra n13 motor fra sunny 1.6SLX så blir det 1.7L slagvolum vaffal.. Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 aaavel....men nå hadde jeg ikk planer om å bygge om motor'n lissom, tenkte mer på å få tak i en motor å så sette den neddi...men en cherry GTT motor burde vel åsså gå ann å få neddi..på et vis :confused: Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Hestekrefter er relativt.. kommer an på hvor mye du legger i det, men det funker å dra ut 300hk. Det er ikke gjort på en, to, tre. sombrero For mer info: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=59222 Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Det er ikke gjort på en, to, tre. sombrero For mer info: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=59222 takker...men alså..enn CA18DET motor er vel større sånn sammenligna med en GTT, så må vel litt mer ombygging til(tenker på radiatorvifta, turboen lissom) men siden motor'n som står i sunnyen nå er en CA16DE så må vel girkassa passe?? bytte kløtsj kansje...kjipt når d bjynner å lukte svidd =P men som de sier: er d ikke plass, så lager vi plass! :D og: alt går ann, d umulige tar bare litt lenger tid å koster litt mer penger!!:D uansett, vil d ikke bli hakket enklere(å billigere) å turbokonvertere, ta en GTT turbo eller en CA18 turbo?? Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Skal du ha turbo går du for en CA18DET. Du får nok plass til en CA18DET uten altfor store ombygginger. Du tjener dessuten ikke mye på å sette i en E15ET. Det er vel 5-10 hk mer i den enn CA16DE. Jeg vil tro du har bedre utgangspunkt for en CA motor enn en E motor. Kanskje passer girkassa di på en DET motor, men den blir nok svak. Kanskje kan du bruke girkassa til DET motoren. Denne transplantasjonen har jeg ikke gjort, så dette blir bare teori fra min side. Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg