GalantV6 Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg får kjøp alt som skal brukes til å lage basskasser. Gjerne hva jeg må bruke også. Prosjektet er en Mitsubishi Galant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg får kjøp alt som skal brukes til å lage basskasser. Gjerne hva jeg må bruke også. Prosjektet er en Mitsubishi Galant Det er ikke meningen å være frekk, men vet du i det hele tatt hvordan man går frem for å støpe en sånn kasse? Hvis du må spørre her på forumet hva du skal bruke tror jeg muligens du burde sette bort hele jobben til noen som kan det. Blir litt som om man skal lage kjøttkaker også lurer man på hva man skal bruke. Håper jeg ikke har tatt motet fra deg, det er i så fall ikke meningen! Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Hvis du aldri har støpt noe i glassfiber før så ville jeg anbefale deg å starte med noe smått, som f.eks noen kickpaneler el.l. Resin/polyester er noe skikkelig kliss og holde på med, så husk å dekke til alt som ikke skal bli tilgriset med plast. Det du trenger er: værnemaske + hansker Resin/polyester + herder glassfiberduk eller fleece stoff som bindingsmateriale div håndverktøy som glassfiberrulle, kniv, saks osv Lag en skikkelig plan for prosjektet før du begynner, forhør deg med folk som har gjort dette før, så slipper du mange blundere:) Mvh Pål B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
goåfør Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Hei. Det er jo bare å prøve, se her for noen tips. Prøv først å lage noe annet som det er nevnt over her. Mvh Fredrik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantV6 Skrevet Februar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Hvis du aldri har støpt noe i glassfiber før så ville jeg anbefale deg å starte med noe smått, som f.eks noen kickpaneler el.l. Resin/polyester er noe skikkelig kliss og holde på med, så husk å dekke til alt som ikke skal bli tilgriset med plast. Det du trenger er: værnemaske + hansker Resin/polyester + herder glassfiberduk eller fleece stoff som bindingsmateriale div håndverktøy som glassfiberrulle, kniv, saks osv Lag en skikkelig plan for prosjektet før du begynner, forhør deg med folk som har gjort dette før, så slipper du mange blundere:) Mvh Pål B Takk for opplysningene. Du vet kansje hvor det beste stedet er å kjøpe dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Takk for opplysningene.Du vet kansje hvor det beste stedet er å kjøpe dette. Jeg kjøper resin og glassfibermatte hos et lokalt støperi som støper tanker. Ta kontakt med et båtbyggeri eller støperi i nærheten av deg, et lite tips er å dra til bedriften å spørre istedenfor å ringe. De kjøper inn resin i 1000 liters konteinere, så ta med egen kanne, 5 eller 25 liter. Pengene går somregel i "kaffekassa" dems:) Jeg betaler rundt kr 650 for 25 liter der jeg kjøper. Men går du i en jernvarehandel så koster det nok 5-6 ganger den prisen. Mvh Pål B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantV6 Skrevet Februar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Jeg kjøper resin og glassfibermatte hos et lokalt støperi som støper tanker. Ta kontakt med et båtbyggeri eller støperi i nærheten av deg, et lite tips er å dra til bedriften å spørre istedenfor å ringe. De kjøper inn resin i 1000 liters konteinere, så ta med egen kanne, 5 eller 25 liter. Pengene går somregel i "kaffekassa" dems:) Jeg betaler rundt kr 650 for 25 liter der jeg kjøper. Men går du i en jernvarehandel så koster det nok 5-6 ganger den prisen. Mvh Pål B Takker atter en gang for svaret Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C-C Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 kjøp duk og polyester og ring meg på 98015753 så skal jeg guide deg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Slikt fleece materiale som du ser de bruker i den guiden postet lenger oppe i tråden her kan du kjøpe i metervis på Kid Interiør, husker ikke prisen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantV6 Skrevet Februar 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 kjøp duk og polyester og ring meg på 98015753 så skal jeg guide deg Takk så lenge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf4 Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Er det noen som kan fortelle meg hvor jeg får kjøp alt som skal brukes til å lage basskasser. Gjerne hva jeg må bruke også. Prosjektet er en Mitsubishi Galant Ser du er fra Askim.Bor litt nærmere Halden.Men det du kan gjøre er å ringe Plast og Fritid i Halden.Det er ett båtstøperi.Der får du kjøpt alt du trenger + att han gir deg råd på veien. :) :) :) Valgte sjøl å droppe glassfiber til fordel for MDF.Men det er fordi den er i reshjuls brønn. :) :) :) Siter Pioneer - Audison Vrx - Focal Utopia - Stinger Expert Progressive Trance Golf 4 :eddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalantV6 Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Ser du er fra Askim.Bor litt nærmere Halden.Men det du kan gjøre er å ringe Plast og Fritid i Halden.Det er ett båtstøperi.Der får du kjøpt alt du trenger + att han gir deg råd på veien. :) :) :) Valgte sjøl å droppe glassfiber til fordel for MDF.Men det er fordi den er i reshjuls brønn. :) :) :) Takk for opplysningene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Hvis du kjører forbi en biltema forretning så har de polyester, herder, glassfiberduker til en grei pris.. Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 eg lagde ein basskasse i med glassfiber. lagde først kassa i kryssfiner så la eg ett par lag med glassfiber oppadar og pusste. funka fint som bare det. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
auditq Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Hvis du kjører forbi en biltema forretning så har de polyester, herder, glassfiberduker til en grei pris.. kommer jo til å bli sinsykt dyrt vist han skal kjøpe nokk til å støpe hele basskassa!! vist du ikke må lage det i glassfiber så ville jeg anbefalt deg å bruke mdf! dette er mye billigere og enklere vist du ikke har jobbet med glassfiber tidligere!! men, vist du absolutt skall ha det i glassfiber så undersøk hvor det er billigst (hær er det mange kroner å spare!!) så du fikk en god hanleliste lenger opp av Earthquake... thumpsup (husk å rulle glassfiberen godt) lykke till :) Siter 99' Audi A8 4.2 Quattro http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153036 85' Mærche X-96' Audi A4TQ, X-95' Audi A4TQ, X-84' Audi 80cl http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=118129 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg