Gå til innhold

Sprek bil med dieselmotor

Ranger emnet

Wrooooom

Anbefalte innlegg

• Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo en rimelig rå dieselbil, den opelen. Men er vel ikke kommet til Norge enda??

BMW har en del dieseler som er rimelig høyt oppe på ønskelisten, bl.a 330d. Lurer på om man får denne som X (4*4)?? Hadde vært sjef.

Det går en 730d taxi her i Årdal hvor eg jobber, chippet til rundt 220 tror eg. Ikkje den verste bilen den heller.

Og selv om eg ikke liker å si det, har vel Audi en 2.5 på 180 dieselhester, må vel flytte seg rimelig bra den, når man får den i t.d A4. Selv om eg har hørt mye ngativt om denne motoren av VAG mekanikerene "på heimbygda".

Har selv en BMW 324Tda. Ikke akkurat verdens raskeste/beste, men så ga eg heller ikke en halv mill for den. Diesel er framtiden. Kan bli hardt å gå tilbake til bensinbil, hvis det en gang skulle bli aktuelt...:)

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Bora med 150 hk og 4-motion, er grei den oxo... :)

Blir fort over 200 hk med litt arbeid, kamerat har en orginal 150 hk Golf.

6-trinns kasse og går fælt! :D

Den 150hk`n har jeg og litt trua på, men den er jo bare en 1.9 liter da, så jeg lurer litt på om de tåler det! :D Man må jo seff chippe også! :D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Kameraten min hadde hørt litt og bare med chip så ble det 186 hk og litt over 400nm tror jeg han sa. I England kjører de med 1,9 l i Tdi racing bilene såvidt jeg husker. Og de henter ut mye av de der...

Det er en kar på SeatCupra.net som nevnte en Ibiza 130 TDI, denne ble chippet og har nå 199Hk og 434Nm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kid-A

For å komme under halvmillionen ville jeg helt klart bruktimportert en BMW 330d, en Touring for litt lavere kebab-faktor.

BMW-dieslene er mye mer stillegående enn VW's pumpedüse!

sombrero

Nå kommer 330cd med 204Hk også, prismessig ligger den litt høyt uansett. Har lyst på en Seat Leon 150 TopSport TDI, denne har bare forhhjulstrekk og burde vel klare å dra skinnet av pølsa.

Prøvekjørte Ibiza 130 TDI nylig, gikk bra, men det er mye mere å hente med litt "tuning". Skuffet over interiøret, rett og slett for billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider