Gå til innhold

Sprek bil med dieselmotor

Ranger emnet


Wrooooom

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja ja jeg heter ikke "golf" lenger, og jeg er ikke kjip selv om jeg solgte bilen min. Har jo kjøpt apsebil uten motor og tak :)

 

Ok en Disel bil med futt i :

 

Mercedes - Benz kom med disel i C111 bilen sin. Først hadde den en 4-rotors Wankel (slå den dere wankel frelste) som hadde 350 RWD/HP ved 7000 RPM om jeg ikke husker helt feil. Siden så kom den med en rekke 5 med turbodisel og 190 HP to år senere (tror det var 1978) så kom den med 230 hp Disel motor og satte en hel del rekorder hvor jeg tror den kjørte i ca 316 km/t i 24 timer. :)

Heftig eller ?

 

For de som har vært i Tyskland å sett hærlighetene, så skilles de fra hverandre med at bensin bilen har vanlige hjulbuer, men disel har helt innkapslett hjul og noen små finner, men 230 diselen fikk større finner(den henger på veggen over 190 hk'en)

 

F

"Real cars are designed to carry only two people - anything else is just a bus"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wrooooom

---->famir

 

Bra tips! :D Selv om jeg aldri har vært tilhenger av Opel så må jeg si at denne virker svært fristende!

 

Jeg lurer på hvorfor det er så lang avstand fra bakhjulene til enden av bilen. Er motoren plassert bak mon tro?

 

 

 

bb_6660.jpeg

 

Veldig tøff den nye speedsten bare syn at den aldri kommer i produksjon...:(

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

------->HemiCuda & wang911

 

Jeg har sjekka litt. Den kom med Wankel- eller dieselmotor. Dieselen var utstyrt med en 4,8 liters V8 Turbo på 500 hester! :D Slike ytelser er jo normalt forbeholdt biler med bensinmotor.

 

http://www.webbpages2.com/supercarworld/prototypes4.html fant jeg følgende:

 

"With the extraordinary C111, Mercedes set a string of diesel world speed records. The original C111 used a Wankel rotary engine to propel it to 180mph. This was itself eclipsed by the future versions using turbo-diesel engines of up to 500bhp. This gave a top speed of over 200mph and a 12-hour average of over 195mph!"

 

Og på http://www.ukcar.com/guinness/index.html fant jeg følgende:

 

"The prototype 3-litre Mercedes C111/3 attained 203.3 mph in tests on the Nardo Circuit Southern Italy,

on 5-15th oct 1978 the car maintained an average speed of 195.4 mph over a 12 hour period, covering a record distance of 2344 miles."

 

Dette var altså så tidlig som i 1978! Og bilen ser jo moderne ut fortsatt. Det ser imidlertid ut som om den ikke kom over i produksjon dessverre.:( Hadde den gjort det så vet jeg hvilken veteranbil jeg etterhvert skulle kjøpt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wrooooom

------->HemiCuda

 

Jeg har sjekket litt. Den kom med Wankel- eller dieselmotor. Dieselen var utstyrt med en 4,8 liters V8 Turbo på 500 hester! :D Slike ytelser er jo normalt forbeholdt biler med bensinmotor.

 

http://www.webbpages2.com/supercarworld/prototypes4.html fant jeg følgende:

 

"With the extraordinary C111, Mercedes set a string of diesel world speed records. The original C111 used a Wankel rotary engine to propel it to 180mph. This was itself eclipsed by the future versions using turbo-diesel engines of up to 500bhp. This gave a top speed of over 200mph and a 12-hour average of over 195mph!"

 

Og på http://www.ukcar.com/guinness/index.html fant jeg følgende:

 

"The prototype 3-litre Mercedes C111/3 attained 203.3 mph in tests on the Nardo Circuit Southern Italy,

on 5-15th oct 1978 the car maintained an average speed of 195.4 mph over a 12 hour period, covering a record distance of 2344 miles."

 

Dette var altså så tidlig som i 1978! Og bilen ser jo moderne ut fortsatt. Det ser imidlertid ut som om den ikke kom over i produksjon dessverre.:( Hadde den gjort det så vet jeg hvilken veteranbil jeg etterhvert skulle kjøpt. :D

 

Ingen tvil om at wang911 kan bilhistorien sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by YashaR

Audi A8 3.3TDi Quattro '00 (225 hk og 480 Nm @ 1800 rpm, orginalt)

Kommer på litt over 500 lapper, bruktimportert fra Tyskland.

 

[Jeg synes den er jævlig fin iaff. :D

 

 

Det var mye effekt langt nede i registeret. :D

 

Og med en liten "pling" og en "plong" så er vel ikke 300 hk noe problem... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Wrooooom

 

 

Hvorfor kommer ikke den i produksjon?

 

Opel hadde bestemt seg dor at det var ikke noe marker for bilen, med det kommer en ny model av den gamle typen med 200hk turbo til sommeren..

For ikke og snakke om astra h som skal kome ut på høsten..

 

vectra c med 4*4 er også på gang, så opel kommer med mange nyheter dem nermeste åran..:D

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke diesel jeg, diesel motorene er selvsagt blitt mye bedre nå enn før. Ja de drar godt på låge turtall, men dieselbiler lager svart røyk når de gasser på(iallefall de jeg har sett gasse på) og fortsatt lager alle de dieselbilene jeg har hørt diesel lyd (klakk klakk klakk) både på tomgang og på høye turtall.. De kommer aldri til å slå bensin på lyd

 

Onkelen min kjører en 2.5 opel omega tdi som skulle gå så voldsomt bra, han skrøyta seg opp("jeg tar deg med mitt store dreiemoment") og yppte til kappkjøring, ikke for å skrøyte altså men han hadde ikke en kjangs

 

 

er diesel kanskje litt oppskrytt eller er jeg bare trangsynt:rolleyes:

 

Jeg synest det er litt feil å sammenligne fks en tdi 2.5 med en 2.5 bensin(dieselen har tross alt TURBO), sammenligner vi med en 2.5bensinturbo tror jeg at jeg vet hvilken motor som er best:)

 

heller turbo-bensin enn turbo-diesel!!:cool:

det er iallefall min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMWe30 323i

Jeg liker ikke diesel jeg, diesel motorene er selvsagt blitt mye bedre nå enn før. Ja de drar godt på låge turtall, men dieselbiler lager svart røyk når de gasser på(iallefall de jeg har sett gasse på) og fortsatt lager alle de dieselbilene jeg har hørt diesel lyd (klakk klakk klakk) både på tomgang og på høye turtall.. De kommer aldri til å slå bensin på lyd

 

Onkelen min kjører en 2.5 opel omega tdi som skulle gå så voldsomt bra, han skrøyta seg opp("jeg tar deg med mitt store dreiemoment") og yppte til kappkjøring, ikke for å skrøyte altså men han hadde ikke en kjangs

 

 

er diesel kanskje litt oppskrytt eller er jeg bare trangsynt:rolleyes:

 

Jeg synest det er litt feil å sammenligne fks en tdi 2.5 med en 2.5 bensin(dieselen har tross alt TURBO), sammenligner vi med en 2.5bensinturbo tror jeg at jeg vet hvilken motor som er best:)

 

heller turbo-bensin enn turbo-diesel!!:cool:

det er iallefall min mening

 

Nå er vel ikke Omega 2,5TDI spes. rask? Du får se å få testet en oppskremt VAG en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår