Gå til innhold

Sprek bil med dieselmotor

Ranger emnet


Wrooooom

Anbefalte innlegg

Poenget med effektive dieselmotorer, er vel ikke å slå alle bensin motorer ned i støvlene i effekt, men derimot å fikse et godt fraspark, uten avgifter ifra helvete vel...?!!

 

Er vel ikke lenge til dette pikklandet lager avgift på NM nå skal dere se....

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by BMWe30 323i

Jeg liker ikke diesel jeg, diesel motorene er selvsagt blitt mye bedre nå enn før. Ja de drar godt på låge turtall, men dieselbiler lager svart røyk når de gasser på(iallefall de jeg har sett gasse på) og fortsatt lager alle de dieselbilene jeg har hørt diesel lyd (klakk klakk klakk) både på tomgang og på høye turtall.. De kommer aldri til å slå bensin på lyd

 

Onkelen min kjører en 2.5 opel omega tdi som skulle gå så voldsomt bra, han skrøyta seg opp("jeg tar deg med mitt store dreiemoment") og yppte til kappkjøring, ikke for å skrøyte altså men han hadde ikke en kjangs

 

 

er diesel kanskje litt oppskrytt eller er jeg bare trangsynt:rolleyes:

 

Jeg synest det er litt feil å sammenligne fks en tdi 2.5 med en 2.5 bensin(dieselen har tross alt TURBO), sammenligner vi med en 2.5bensinturbo tror jeg at jeg vet hvilken motor som er best:)

 

heller turbo-bensin enn turbo-diesel!!:cool:

det er iallefall min mening

 

Har vel litt med at i omega 2,5td så sitter det en bmw motor og bmw er jo ikke kjent for og være sprek dem:D :D :D

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ola

Poenget med effektive dieselmotorer, er vel ikke å slå alle bensin motorer ned i støvlene i effekt, men derimot å fikse et godt fraspark, uten avgifter ifra helvete vel...?!!

 

Er vel ikke lenge til dette pikklandet lager avgift på NM nå skal dere se....

 

Jada jeg er enig med deg der.. Jeg er bare så lei av at mange folk (spesielt eldre)tror at diesel er det sprekeste man kan få tak i nå til dags, og tror at de er noen skikkelige sportsbiler bare fordi de har TDI:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMWe30 323i

 

Jada jeg er enig med deg der.. Jeg er bare så lei av at mange folk (spesielt eldre)tror at diesel er det sprekeste man kan få tak i nå til dags, og tror at de er noen skikkelige sportsbiler bare fordi de har TDI:)

 

TDI er nok ikke det mest eksplosive man finner. Men jeg har sett mere enn nok BMW'er i bakspeilet til å være fornøyd med TDI'en min. Har faktisk holdt en 500SL opp av Oslo tunnelen, når vi kom opp på toppen hadde vi begge uanstendig høy fart. Og tro meg den automatkassa hans gira ned, det høres godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Orb.Net

 

TDI er nok ikke det mest eksplosive man finner. Men jeg har sett mere enn nok BMW'er i bakspeilet til å være fornøyd med TDI'en min. Har faktisk holdt en 500SL opp av Oslo tunnelen, når vi kom opp på toppen hadde vi begge uanstendig høy fart. Og tro meg den automatkassa hans gira ned, det høres godt.

 

 

Ska sei! hvilken bil er det du har ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMWe30 323i

 

sikker på at det var 500sl????

en mercedes 500 sl har 326 hk, 5 liters V8 og450nm...så det skal vel litt til å holde denne selv om den veier1800kg??

 

jeg er mer enig viss det hadde vært en 300sl som har 190hk du hadde holdt

 

De blir sløve etterhvert, det er nå en ting, men ja det var en 500. Fordelen var min da jeg kom opp bak han hadde jeg allerede truffet riktig på 3 giret, jeg måtta faktisk gå av gassen for ikke å kjøre på han mens autokassa somla med nedgiring. At jeg var nært nok til å lese 500 kan man trygt si. Han lot attpåtil meg passere på toppen, jeg antar at han fikk litt kalde føtter mht. hastigheten. Det gjorde jeg også, bare 5 sek. senere :D

 

Dette var med min forrige Toledo, som Turbo-Karlsen hadde optimalisert for lavest mulig forbruk :D Den jeg har nå er helt lik, men Turbo-Karlsen har ikke gjort noe; ennå :) Mellomregisteret på den bilen var helt rått, men toppfarten var/er ikke spes. bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by YashaR

WOW!

 

Ser på Norspeed.no at de har en sweet chip til A8 3.3 TDI.

Den koster NOK 8556,00 inkl. mva.

 

Motorvolum ccm:3297

Standard hk;225. Modifisert hk;260

Standard Nm;480. Modifisert Nm:590

 

 

260 HK og 590 Nm !!!!!

 

:D

 

Gleder meg å se om de nye motorene til VAG blir like "tuning" vennlige, hva med V10 på 313Hk og 750Nm.

 

Normalt sett burde det da bli: ca. 410Hk og ca. 960Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Gjest brunerune
Det er jo en rimelig rå dieselbil, den opelen. Men er vel ikke kommet til Norge enda??

 

BMW har en del dieseler som er rimelig høyt oppe på ønskelisten, bl.a 330d. Lurer på om man får denne som X (4*4)?? Hadde vært sjef.

 

Det går en 730d taxi her i Årdal hvor eg jobber, chippet til rundt 220 tror eg. Ikkje den verste bilen den heller.

 

Og selv om eg ikke liker å si det, har vel Audi en 2.5 på 180 dieselhester, må vel flytte seg rimelig bra den, når man får den i t.d A4. Selv om eg har hørt mye ngativt om denne motoren av VAG mekanikerene "på heimbygda".

 

Har selv en BMW 324Tda. Ikke akkurat verdens raskeste/beste, men så ga eg heller ikke en halv mill for den. Diesel er framtiden. Kan bli hardt å gå tilbake til bensinbil, hvis det en gang skulle bli aktuelt...:)

 

Har orginalt 204HK i min, men chippa den i Sverige i Mars.. fynker fett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart en Mercedes E400 CDi, egentlig ganske overrasket over at det er så få som nevner Mercedes i denne sammenhengen. De er vel overlegne når det gjeldes diesel-teknologi i bilbransjen.

400CDi har originalt 260 HK ved 4000 o./min og et dreiemoment på 560 Nm.

Skal en under halvmillionen må en vel ned på E320 CDi, ikke dårlig det heller med 197hk og 470 Nm.

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW M1 kommer i Turbo Diesel versjon....

 

det var en av verdens raskeste dieselbiler.... viss jeg ikke husker helt feil...

 

På den tiden da disse fantes var vel diesel noe med det tregeste som fantes, så om dette stemmer, noe jeg jeg tviler på, blir jeg oppriktig imponert.

 

Du skriver forresten "kommer" - Skal de lage nye av disse? Men du sier også den VAR en av de raskeste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den tiden da disse fantes var vel diesel noe med det tregeste som fantes, så om dette stemmer, noe jeg jeg tviler på, blir jeg oppriktig imponert.

 

Du skriver forresten "kommer" - Skal de lage nye av disse? Men du sier også den VAR en av de raskeste...

kansje han mener den nye 1-serien, og at den kommer i en m-versjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kansje han mener den nye 1-serien, og at den kommer i en m-versjon...

 

Det har de uttalt at ikke kommer til å skje, og siden M-bilene ikker blir levert med annet enn 1 Motoralternativ per årgang, tviler jeg på at det blir en diesel. Uansett kommer de aldri til å kalle denne M1, det hadde jo vært til spott og spe for en fantastisk kul sportsbil =)

 

Men, Kawasaki har vel en M1 Diesel Motorsykkelmotor da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår