Gå til innhold

AWD til RWD

Ranger emnet


boXer

Anbefalte innlegg

Jo d er klart men ser liksom ikke poenget med å bygge om fra 4wd til rwd!

 

Jeg ville vurdert det hvis det gjorde så kassa holdt hvertfall.

 

Men får vel heller jakte ned en X-Track kasse eller noe.

 

Etter det jeg vet så lar det seg ikke gjøre. Det går andre veien... bare ha forhjulstrekk... og det er heller ikke så sunt for girkassa.... og når girkassa ryker bare man tenker på det så tror jeg ikke det er så smart :)

 

Har kjøpt gamlebilen din Asim :) Har reddet den... den trengte/trenger en del pleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller en kan kjøpe ....... http://www.albinsgear.com.au/

 

De skal visst nok ha good shit, ifølge the world wide web. men men , de selger bare rettskårne gir, med andre ord bråker det noe forjævli!! Visst jeg skulle beholdt GTR.en min, så hadde jeg montert pumpe og kjøler på min (girkasse), og forsterket den slik http://img.photobucket.com/albums/v613/MazdaLaVista/ForsterkningGTRkasse2.jpg

 

Da føler jeg den hadde værdt rimelig safe! De sier at visst en monterer kjøler/pumpe som forklart, så skal det være bra greier (kassen ryker pgas varme).

 

 

DVS at kassen/huset iseg selv er så svakt at når kassen/alumunimmen blir varm,så utvider den seg(som alt annet stål, og da blir det litt mellom rom mellom gir tennene , og voila så er tennene rensket pga mer moment per mm2.

 

Så enkelt er det.

Dette er ikke ett problem som gjelder bare GTR , men 4wd generelt, det er kassen som ryker, pga at kassen er laget for gate bruk, i Gruppe N rally som bilene er brukt en del i så er motoren original, bortsett fra kassen ,den er byttet til X trac eller lignende-= dyrt-.

 

 

Men har også vedlig mye med føreren å gjøre, vet om en del som har kjørt med 1,3 i trykk og ikke hatt noen prob, og vet om noen som har kjørt på originalt trykk og greid å ødeleege noe,selv har jeg ikke ødelagt noe,men føler selv jeg har værdt unødvendig forsiktigm, og det er jo ikke meningen med en slik bil, da er jo vitsen vekke.

 

Annbefaler alle å montere enn liten tank som fylles via overløpet/overflow på girkassen, og som pumper inn igjen via toppen på girkassen(da er det alltid olje på kassen., men fremdeles alltid gjennomstrømmning i kassen), midt i mellom dette er det en oljekjøer, på samme pnkt som overflom monterer man en oljetemp måler, som visees inne i kupeen, slik at når tempen begynner å stige så starter man ganske enkelt kjølingen,

 

For mer info om fremgangsmåte, send en PM eller mail.

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vurdert det hvis det gjorde så kassa holdt hvertfall.

 

Men får vel heller jakte ned en X-Track kasse eller noe.

 

 

 

Har kjøpt gamlebilen din Asim :) Har reddet den... den trengte/trenger en del pleie.

 

Såpass.. damn! Så bra... hva måtte du redde? hvordan tilstand er den nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller en kan kjøpe ....... http://www.albinsgear.com.au/

 

De skal visst nok ha good shit, ifølge the world wide web. men men , de selger bare rettskårne gir, med andre ord bråker det noe forjævli!! Visst jeg skulle beholdt GTR.en min, så hadde jeg montert pumpe og kjøler på min (girkasse), og forsterket den slik http://img.photobucket.com/albums/v613/MazdaLaVista/ForsterkningGTRkasse2.jpg

 

Da føler jeg den hadde værdt rimelig safe! De sier at visst en monterer kjøler/pumpe som forklart, så skal det være bra greier (kassen ryker pgas varme).

 

 

DVS at kassen/huset iseg selv er så svakt at når kassen/alumunimmen blir varm,så utvider den seg(som alt annet stål, og da blir det litt mellom rom mellom gir tennene , og voila så er tennene rensket pga mer moment per mm2.

 

Så enkelt er det.

Dette er ikke ett problem som gjelder bare GTR , men 4wd generelt, det er kassen som ryker, pga at kassen er laget for gate bruk, i Gruppe N rally som bilene er brukt en del i så er motoren original, bortsett fra kassen ,den er byttet til X trac eller lignende-= dyrt-.

 

 

Men har også vedlig mye med føreren å gjøre, vet om en del som har kjørt med 1,3 i trykk og ikke hatt noen prob, og vet om noen som har kjørt på originalt trykk og greid å ødeleege noe,selv har jeg ikke ødelagt noe,men føler selv jeg har værdt unødvendig forsiktigm, og det er jo ikke meningen med en slik bil, da er jo vitsen vekke.

 

Annbefaler alle å montere enn liten tank som fylles via overløpet/overflow på girkassen, og som pumper inn igjen via toppen på girkassen(da er det alltid olje på kassen., men fremdeles alltid gjennomstrømmning i kassen), midt i mellom dette er det en oljekjøer, på samme pnkt som overflom monterer man en oljetemp måler, som visees inne i kupeen, slik at når tempen begynner å stige så starter man ganske enkelt kjølingen,

 

For mer info om fremgangsmåte, send en PM eller mail.

 

 

Nå tror jeg ikke du vet helt hva du prater om, for i gruppe N er det ikke lov med uorginal girkasse. De har kun lov og bytte drevsatsen, så noe x-track kasse tror jeg aldri du har sett i noen gruppe N-bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass.. damn! Så bra... hva måtte du redde? hvordan tilstand er den nå? :)

 

Begynner å komme seg nå :)

Har kappet vekk rust i venstre kanalen. Bestilt ny travers bak, den gamle har rusthull. Skal byttes alle foringer i bakstilling. Byttet lenkearmer til stabstagene. Skal få litt mer bodyskyts i hjulbuer og andre steder. Flekker litt overflaterust her og der.

Har fått lakkert registerdeksel og toppdeksel (var irret og jævlig). Pusset, varmelakkert og bandasjert frontrør. Noen nye siliconslanger (trykk og vakuum). Noen nye bensinslanger.

 

Gjenstår å få fikset girkassen nå. Og bytte travers etc. når det kommer og sveise på ny plåt på kanalen så skal den være klar for EU-godkjenning.

post-112-13804852596633_thumb.jpg

post-112-13804852596738_thumb.jpg

post-112-13804852596832_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg ikke du vet helt hva du prater om, for i gruppe N er det ikke lov med uorginal girkasse. De har kun lov og bytte drevsatsen, så noe x-track kasse tror jeg aldri du har sett i noen gruppe N-bil.

 

 

Sorry, min feil, litt ivrig her..

93' RX7 FD

88' 323 4wd Turbo (BF Turbo)

86' Daihatsu Charade Turbo

 

Let's go CRAZY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår