boXer Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Finnes det noen som har bygget om GTR/GTX til RWD? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Februar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2005 Finnes det noen som har bygget om GTR/GTX til RWD? Er ihvertfall blitt spekulert i det før..Link Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4turbo Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Kjøp stor vinkelsliper å kapp av begge drivakslene forran! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Kjøp stor vinkelsliper å kapp av begge drivakslene forran! ville det ikke vært lettere og bare.... ja.. tatt dem av? Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4x4turbo Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Jo d er klart men ser liksom ikke poenget med å bygge om fra 4wd til rwd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Etter det jeg vet så lar det seg ikke gjøre. Det går andre veien... bare ha forhjulstrekk... og det er heller ikke så sunt for girkassa.... og når girkassa ryker bare man tenker på det så tror jeg ikke det er så smart :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Jo d er klart men ser liksom ikke poenget med å bygge om fra 4wd til rwd! Jeg ville vurdert det hvis det gjorde så kassa holdt hvertfall. Men får vel heller jakte ned en X-Track kasse eller noe. Etter det jeg vet så lar det seg ikke gjøre. Det går andre veien... bare ha forhjulstrekk... og det er heller ikke så sunt for girkassa.... og når girkassa ryker bare man tenker på det så tror jeg ikke det er så smart :) Har kjøpt gamlebilen din Asim :) Har reddet den... den trengte/trenger en del pleie. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Eller en kan kjøpe ....... http://www.albinsgear.com.au/ De skal visst nok ha good shit, ifølge the world wide web. men men , de selger bare rettskårne gir, med andre ord bråker det noe forjævli!! Visst jeg skulle beholdt GTR.en min, så hadde jeg montert pumpe og kjøler på min (girkasse), og forsterket den slik http://img.photobucket.com/albums/v613/MazdaLaVista/ForsterkningGTRkasse2.jpg Da føler jeg den hadde værdt rimelig safe! De sier at visst en monterer kjøler/pumpe som forklart, så skal det være bra greier (kassen ryker pgas varme). DVS at kassen/huset iseg selv er så svakt at når kassen/alumunimmen blir varm,så utvider den seg(som alt annet stål, og da blir det litt mellom rom mellom gir tennene , og voila så er tennene rensket pga mer moment per mm2. Så enkelt er det. Dette er ikke ett problem som gjelder bare GTR , men 4wd generelt, det er kassen som ryker, pga at kassen er laget for gate bruk, i Gruppe N rally som bilene er brukt en del i så er motoren original, bortsett fra kassen ,den er byttet til X trac eller lignende-= dyrt-. Men har også vedlig mye med føreren å gjøre, vet om en del som har kjørt med 1,3 i trykk og ikke hatt noen prob, og vet om noen som har kjørt på originalt trykk og greid å ødeleege noe,selv har jeg ikke ødelagt noe,men føler selv jeg har værdt unødvendig forsiktigm, og det er jo ikke meningen med en slik bil, da er jo vitsen vekke. Annbefaler alle å montere enn liten tank som fylles via overløpet/overflow på girkassen, og som pumper inn igjen via toppen på girkassen(da er det alltid olje på kassen., men fremdeles alltid gjennomstrømmning i kassen), midt i mellom dette er det en oljekjøer, på samme pnkt som overflom monterer man en oljetemp måler, som visees inne i kupeen, slik at når tempen begynner å stige så starter man ganske enkelt kjølingen, For mer info om fremgangsmåte, send en PM eller mail. Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
locdog84 Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 hva er vitsen? Siter 86 Bmw 325i 96 Toyota Carina E 1.8 98 Audi A4 1.9Tdi [x] 86 Bmw 325i [x] 85 Audi 100 2.2E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Hva er ikke vitsen?? dette er en fremgangsmåte for ha ett best mulig utgagnspunkt for kassen, og da sier det seg vel selv at den ville holde lenger?? Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 boxer. gratulerer med bil da :D blir å se på treff osv til sommern igjen du da ? Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Jeg ville vurdert det hvis det gjorde så kassa holdt hvertfall. Men får vel heller jakte ned en X-Track kasse eller noe. Har kjøpt gamlebilen din Asim :) Har reddet den... den trengte/trenger en del pleie. Såpass.. damn! Så bra... hva måtte du redde? hvordan tilstand er den nå? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MAZDA GT-R Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Eller en kan kjøpe ....... http://www.albinsgear.com.au/ De skal visst nok ha good shit, ifølge the world wide web. men men , de selger bare rettskårne gir, med andre ord bråker det noe forjævli!! Visst jeg skulle beholdt GTR.en min, så hadde jeg montert pumpe og kjøler på min (girkasse), og forsterket den slik http://img.photobucket.com/albums/v613/MazdaLaVista/ForsterkningGTRkasse2.jpg Da føler jeg den hadde værdt rimelig safe! De sier at visst en monterer kjøler/pumpe som forklart, så skal det være bra greier (kassen ryker pgas varme). DVS at kassen/huset iseg selv er så svakt at når kassen/alumunimmen blir varm,så utvider den seg(som alt annet stål, og da blir det litt mellom rom mellom gir tennene , og voila så er tennene rensket pga mer moment per mm2. Så enkelt er det. Dette er ikke ett problem som gjelder bare GTR , men 4wd generelt, det er kassen som ryker, pga at kassen er laget for gate bruk, i Gruppe N rally som bilene er brukt en del i så er motoren original, bortsett fra kassen ,den er byttet til X trac eller lignende-= dyrt-. Men har også vedlig mye med føreren å gjøre, vet om en del som har kjørt med 1,3 i trykk og ikke hatt noen prob, og vet om noen som har kjørt på originalt trykk og greid å ødeleege noe,selv har jeg ikke ødelagt noe,men føler selv jeg har værdt unødvendig forsiktigm, og det er jo ikke meningen med en slik bil, da er jo vitsen vekke. Annbefaler alle å montere enn liten tank som fylles via overløpet/overflow på girkassen, og som pumper inn igjen via toppen på girkassen(da er det alltid olje på kassen., men fremdeles alltid gjennomstrømmning i kassen), midt i mellom dette er det en oljekjøer, på samme pnkt som overflom monterer man en oljetemp måler, som visees inne i kupeen, slik at når tempen begynner å stige så starter man ganske enkelt kjølingen, For mer info om fremgangsmåte, send en PM eller mail. Nå tror jeg ikke du vet helt hva du prater om, for i gruppe N er det ikke lov med uorginal girkasse. De har kun lov og bytte drevsatsen, så noe x-track kasse tror jeg aldri du har sett i noen gruppe N-bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 7, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Såpass.. damn! Så bra... hva måtte du redde? hvordan tilstand er den nå? :) Begynner å komme seg nå :) Har kappet vekk rust i venstre kanalen. Bestilt ny travers bak, den gamle har rusthull. Skal byttes alle foringer i bakstilling. Byttet lenkearmer til stabstagene. Skal få litt mer bodyskyts i hjulbuer og andre steder. Flekker litt overflaterust her og der. Har fått lakkert registerdeksel og toppdeksel (var irret og jævlig). Pusset, varmelakkert og bandasjert frontrør. Noen nye siliconslanger (trykk og vakuum). Noen nye bensinslanger. Gjenstår å få fikset girkassen nå. Og bytte travers etc. når det kommer og sveise på ny plåt på kanalen så skal den være klar for EU-godkjenning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaLaVista Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Nå tror jeg ikke du vet helt hva du prater om, for i gruppe N er det ikke lov med uorginal girkasse. De har kun lov og bytte drevsatsen, så noe x-track kasse tror jeg aldri du har sett i noen gruppe N-bil. Sorry, min feil, litt ivrig her.. Siter 93' RX7 FD 88' 323 4wd Turbo (BF Turbo) 86' Daihatsu Charade Turbo Let's go CRAZY Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.