Gå til innhold

E30 320i

Ranger emnet

egiL!

Anbefalte innlegg

Jess, da hadde vi endelig surra oss til å kjøpe ny bil:

Bilen er en BMW 320i 87', den har rulla gode 260.000 km, men er vel bevart og ganske strøken med tanke på alder og kilometer..

Planene for bilen er ombygging til 325 med turbo, men da bilen skal brukes så og si hver dag så kommer dette til å ta laaaang tid :P

Først og fremst: Fjerne rust og fikse forskjellig dill dall

104_0452.jpg

104_0453.jpg

104_0454.jpg

104_0455.jpg

104_0456.jpg

104_0457.jpg

104_0458.jpg

104_0459.jpg

104_0460.jpg

[o] BMW 320i 87' (Parkert)

[x] Peugeout 309 SX 89' (Vraka)

På let etter: 325 delebil, turbo grenrør og billig turbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om registrereimen er byttet slik den skal (hver 60 000 km?). Hvis ikke det er gjort så anbefaler jeg deg å bytte den så fort som mulig. Ryker den så går som regel hele motoren. Og ikke kjør motoren på høyt turtall før den er varm.

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle positive tilbakemeldingene!

Tar gjerne imot tips om ting som kan fikses og vanlige feil.

Er rimelig fornøyd med bilen, selv om man merker godt at den kjørt langt. Har også en bunke med papirer på hva som er gjordt med bilen siste årene, skal ta en titt og se hva som er gjordt ikke gjordt sånn at motoren ikke stryker med med en gang :)

Får ikke gjordt så mye med bilen, da jeg ikke har fått tak i de smådelene jeg trenger. Største problemet med bilen er det at den har alle 'gammel bil syndromene' som jeg kaller det... Dører, vinduer, låser og soltak fryser lett fast osv.

Ting som skal taes først:

Ikke lys i dashbordet, selger mente dette kunne være lysbryteren og skulle kunne fikses ved å bare bytte den.

Sprekt lykteglass, byttes

Ny sylinder til panseret

Senking, bytting av dempere og fjærer

Felger! Er på utkikk etter brukte 4x100 felger, gjerne med kant og 7,5x16/9x16 eller 17" hvis noen har noen så må de gjerne si ifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige feil: Ventilløftere, og ventiler, toppene kan bøye seg.

Se forresten etter rust under baksete.. Vet ikke om det er et vanlig problem, men jeg fikk et lite sjokk;) Selefester sa du?

Men det skal nevnes at min hadde rust ganske mange plasser og da!

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventilene er jeg klar over, har allerede lagt merke til en ventil som trenger justering (forhåpentligvis bare det).

Rusta har en tendens til å snike seg rundt på rare steder i den bilen her ja, ingen tvil om det hvertfall. Tenkte jeg skulle begynne å småplukke på rusta straks det blei litt tørrere og varmere i været! Før det blir det nok bare småmekking og muligens bygging av anlegg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på skroten igår for å finne en ny lysbryter, i håp om å endelig få litt lys i dashbordet på bilen.

Etter mye banning på skroten for å få pelt ut lysbrytern av en bil de hadde der, endte jeg opp med en stiv pris og blodige hender (100,-), noe som virka litt dyrt med tanke på at det var skroten ;)

Uansett: resultatløst! Den brytern virka enda dårligere enn den jeg hadde, da nærlyset ikke ville skru seg på...

Men det virker litt for tilfeldig at begge bryterne skulle være ødelagt slik at lyset i dashbordet ikke virker..

Derfor: Er det noen som har vært borti dette før? Evt. vet hva som kanskje kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på skroten igår for å finne en ny lysbryter, i håp om å endelig få litt lys i dashbordet på bilen.

Etter mye banning på skroten for å få pelt ut lysbrytern av en bil de hadde der, endte jeg opp med en stiv pris og blodige hender (100,-), noe som virka litt dyrt med tanke på at det var skroten ;)

Uansett: resultatløst! Den brytern virka enda dårligere enn den jeg hadde, da nærlyset ikke ville skru seg på...

Men det virker litt for tilfeldig at begge bryterne skulle være ødelagt slik at lyset i dashbordet ikke virker..

Derfor: Er det noen som har vært borti dette før? Evt. vet hva som kanskje kan være galt?

Har du skiftet de små lyspærene i dashbordet? jeg har lys i halve dashbordet, regner med at det er de som er gåen...

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh. har ikke kommet meg så langt enda nei, går litt vel treigt i svinga her nå :rolleyes:

Men som sagt, skal sjekke, er jo ikke værre enn å bare bytte en pære å se om det blir lys i den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Her kommer en liten oppdatering:

K&N Filter installert.. Litt dårlig løsning, men får stå sånn foreløpig

104_0474.jpg

Spiller installert

104_0466.jpg

104_0473.jpg

Lys i dashbordet! Endelig, så klart var det bare pærene som så mange sa til meg :rolleyes:

104_0476.jpg

Og en litt forbanna Egil som prøver å bytte lysbryter :p

104_0465.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider