Gå til innhold

440 turbo

Ranger emnet

HansenRS

Anbefalte innlegg

Halla volvo folks..

Lurer på info ang. denne bilen,

Har skjønt det slik at denne 1,7l er fra peugeot?

Hvordan er bilen etter 220 000km?

Hvor gode/dårlige er motoren/drivverket/turboen etc...

Erfaring?

Tungsolgt bil?

Forsikring?

Har ikke så mye peil. ang. volvo, siden jeg ikke har store interessen for dem, men så er bilen min ødelagt å må ha ny skole bil, så skal naboen min selge en slik bil, bilen ser relativt ok ut, har ikke hatt den på bukk, men skal få fikset det om det lar seg gjøre...

skriv gjerne, også erfaring ang. bilen....

[-] `93 Mondeo Si Sport

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla volvo folks..

Lurer på info ang. denne bilen,

Har skjønt det slik at denne 1,7l er fra peugeot?

Hvordan er bilen etter 220 000km?

Hvor gode/dårlige er motoren/drivverket/turboen etc...

Erfaring?

Tungsolgt bil?

Forsikring?

Har ikke så mye peil. ang. volvo, siden jeg ikke har store interessen for dem, men så er bilen min ødelagt å må ha ny skole bil, så skal naboen min selge en slik bil, bilen ser relativt ok ut, har ikke hatt den på bukk, men skal få fikset det om det lar seg gjøre...

skriv gjerne, også erfaring ang. bilen....

det e en reunalt motor i de bilene, hadde en 2,0L 460SE! min erfaring med de bilene er at det ikke går en mnd uten og skift deler på den!

motoren på den jeg hadde ble bare mere og mere dau for hver dag, driverket holdt en runde på vålerbanen:) turbo hadde jeg ikke!!

du kan få de bilene helt ned i 20k med turbo, forsokring e ikke gale på den bilen, prøv www.gjensidige.no!

lykke til!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

renualt? lol, vet ikke om det gjorde saken noe bedre :rolleyes:

God bedring ja..hehe...bilen er vært litt plaget med, men fårse, har ikke så veldig lyst på den men finner jeg meg ikke noe annet så....

info om bilen?

120hk ved 0.3bar elns?

[-] `93 Mondeo Si Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor god bilen er kommer vel ann på hvordan den har blitt kjørt, servicer...osv...noen sier at de har dårlig erfaring med 400-serien, mens andre sier der stikk motsatte.

Er du heldig er denne bilen du kikker på hansenRS godt tatt vare på, ikke rompekjørt å vært inne på service osv....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min erfaring med de bilene er at det ikke går en mnd uten og skift deler på den!

motoren på den jeg hadde ble bare mere og mere dau for hver dag, driverket holdt en runde på vålerbanen:) turbo hadde jeg ikke!!

Jeg har hatt min 460 i snart 4 år og det har vært den mest driftssikre bilen jeg har hatt pr. dags dato. Skjønner ikke helt hva det var du måtte skifte av deler en gang pr. mnd. men kanskje du kjøpte delene på billig sjapper ala Biltema osv. Kjøper man originaldeler lønner dette seg på sikt og de er som regel like billig som jalla sjappene på pris.

Jeg har drevet å skamkjørt 2 literen min i flere år og en Golf eller BMW hadde tatt natten for lenge siden. 2 liters maskinen er den beste som noensinne ble laget til denne bilen, spør verksmester på Frydenbø på Minde. Han skrøt i lange baner om hvor god den motoren var. 1,7 liter turbomotor er i utgangspunktet samme motor med noen få modifikasjoner.

2 literen har 112 hk originalt

1,7 literen med turbo har 122 hk originalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takker for svar...bilen jeg vet om er naboen sin, kona hans har brukt den som arbeidsbil så den er "søndagskjørt" gankse så mye, men det er vært litt små ting med den, plaga med skeive skivebremser å litt slikt men det er fikset nå, ikke vært så mye plaget med motoren hvertfall....

Om det stemmer at det er renault sin motor, hvilken bil kommer den fra?

[-] `93 Mondeo Si Sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider