Nitros Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Er det her man stiller på choken? Hvordan kan jeg være sikker på at den virker? Billen sliter veldig med å starte i mindre enn -10 grader. Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 En skal vel egentlig ikke stille på choken men...fyfy! angry Men ksal du stille på den så må du løsne på 3 eller 4 skruer og dreie på det lille,svarte(?) lokket som står nedenfor chokespjeldet. Det er dette som strammer/slakker fjæra til choken slik at du får åpnet spjeldet litt mer. Er en stund siden jeg hadde forgasser selv så er ikke helt sikker på hvor den er på tegningen da...Sorry Men det er vell en grunn til at bilen er tungstartet under -10, gasserne bruker vell å "fryse", gjør de ikke det da? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet Februar 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Hvorfor skal man ikke stille på choken? Uansett hvordan kan jeg sjekke at choken fungerer som den skal? Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Excaliburz Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Vet egenlig ikke hvorfor en ikke skal stille på choken jeg, men eneste måte jeg vet om å sjekke om den fungerer på er som følger... ta av luftfilterboks og se hvordan luftspjeldet står når motoren er kald(da skjal spjeldet kun være _litt_ oppe, la motoren gå til den er varm og se om åpningen på spjeldet er annerledes...(Da skal det være nesten helt åpent) Er det slik så skal choken fungere... Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Er det her man stiller på choken? Hvordan kan jeg være sikker på at den virker? Billen sliter veldig med å starte i mindre enn -10 grader. Choken justeres på M, ved å vri på huset(der slangene går innpå med kjølevæske), men er dette en 83 eller 84 modell eller?, det er jo DGAV-gasserene, hvis det er den andre så er justeringa samme men foran gasseren istedenfor på sia, og der er en svart dings med en ledning inn på du skal vri på. Sjekk at chokerspjeldet reagere(er forbundet med den du justerer på, hender at fjæra hopper av eller ryker. Prøv grunninnstilling først, hvis den er det samme kan du vti ett par grader på huset så den går mere på(ev. mindre) Er forgasseren din skitten bør du rense den, har du tukla med den bør du få den ordentlig stilt inn, ha på luftfilterboksen på vinteren hvis du ikke har det. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg