Gå til innhold

Hvilket effektanlegg skal eg kjøpe???

Ranger emnet

Darkstar

Anbefalte innlegg

Hei, eg har en 98 mod Passat 1,8 T som eg tenkte eg skulle montere effektanlegg på. Hvilket bør eg velge, ut fra kvalitet og pris??? Har tenkt på 3"..........

Er det mulig å montere fra katalysatoren og bak, også fjerne katalysatoren og erstatte den med et rør??? Blir jo endel billigere enn å kjøpe race katalysator...........

Har ikke så god peiling på dette eg!

Håper noen kan hjelpe????:) :) :) :) :) :) :)

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor bsr....????

jeg har mtm....mye bedre

(spesielt om du skal trimme videre :D )

jeg har oxo exosanl.

har oxo erstattnings rør til kat....

men:

hvis du fjerner katten har turbotrykket en tendens til å pulsere

,da det ikke er noen bra programmer som tar høyde for dette

tror ikke det er noe særlig forskjell på effekt likevell

det er heller et par andre ting man kan gjøre for å få bra resultat !

TS-Racing

t.90038980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Passat_RS

JA, den er orginal enda nesten, har BSR Optiflow filter nå.Skal kjøpe BSR chip 209HK/354 NM, om en måned cirka.....

Hvor kan eg få tak i forslaget ditt, hvilken butikk selger det????

Bor i Bergen eg.....

209 HK, og 354 Nm bare ved chip. på en 1,8 T 150 Hk??? Har hørt at dysene til 1,8 T motoren leverer lake til ca 195 HK. Dette bør du få dokumentert i en benk, syns det høres litt mye ut, bare med chip. Men med effektanlegg i tilleg klarer du muligens å lure ut 200-210 HK. Har samme motoren sjøl, med Superchip. Har ikke kjørt den i benk enda men Norhspeed som hadde den, mente det var ca. 190 HK, og ca 300 Nm etter chipping. Kjører med "high respons air filter" også . Når det gjelder eksosen din, er det et firma i Åsane (Industrihuset) som heter Eksos. De "spesialsyr" anlegg til bilen din.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.ferrita.se

Det er bra. Om du skal trimme, så har jeg ikke spesielt god erfaring med MTM ja jøss de deler lunsj med gutta hos Audi, men jeg hadde nok heller satset på en rein motor bygger med lang erfaring. Styr unna hobby trimmere som FS osv...

eg vet at Ferrita har fått en ny samarbeidspartner i Kongsberg, har prøvd å ringe han noen ganger da jeg ville prøve han ut, men har ikke fått noe svar.

Jeg skal over til sverige å få bygget annlegget mitt mens jeg venter.

Edit: Fan må bare si det slik at ikke enkelte hær blir snurt og forbanna. Du får det du betaler for !!!

"Real cars are designed to carry only two people - anything else is just a bus"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til A3TQ:

Hvordan funker den med superchip da? Har hørt en del negativt om Norhspeed i det siste, folk som ikke er fornøyd... Har tenkt på mTm chip hos Børge Olsen Racing på Askøy!

Når det gjelder effektanlegg, så tenker eg på 3" fra turboen og helt bak, eventuellt med orginal katalysator. Neon som har efraing med å fjerne katalysatoren??? Den reduserer jo bar utslippet, har jon ingen ting med motoren å gjøre... eller er eg helt på bærtur....?????? Det er jo Lamdaen som måler ting, og den ligger jo før katalysatoren......

Har ikke så god peiling eg, men detter er ting eg er blitt forklart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Passat_RS

Til A3TQ:

Hvordan funker den med superchip da? Har hørt en del negativt om Norhspeed i det siste, folk som ikke er fornøyd... Har tenkt på mTm chip hos Børge Olsen Racing på Askøy!

Når det gjelder effektanlegg, så tenker eg på 3" fra turboen og helt bak, eventuellt med orginal katalysator. Neon som har efraing med å fjerne katalysatoren??? Den reduserer jo bar utslippet, har jon ingen ting med motoren å gjøre... eller er eg helt på bærtur....?????? Det er jo Lamdaen som måler ting, og den ligger jo før katalysatoren......

Har ikke så god peiling eg, men detter er ting eg er blitt forklart!

Chipen funker helt fint, å holde følge med biler som feks.Honda Civic type R, med 200 HK, går helt fint. I mellomregisteret blir jo 1,8 T motoren helt suveren med chip, sammenlignet med nevnte Honda, pga. mye bedre dreiemoment. Men hva var det folk du har snakket med ikke var fornøyd med da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt forsiktig med å chippe og sette på anlegg uten at chippet tar hensyn - en jeg kjenner chippet, satte på anlegg og tok så bort kat'en. Den turboen levde ikke spesielt lenge - chippet tar turboen til grensen og med lavere mottrykk blir turtallet på turboen høyere. Sier ikke at det nødvendigvis vil skje deg, men det var nok sure penger å bytte turbo på en såpass ny bil.

Snakk med Børge du, han er flink med de bilene.

Ta en titt her også kanskje? vacn bergen

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by TS-Racing

la katalysatoren stå !!!

63,5mm ex. fra kat m\2x80mm enderør

vet om noen som selger det for ca.5000,-;)

er den orginal ellers ?

Har bestemt meg for MTM chipp Nå......

Har fått pris på 12500 for Mtm 3" eksos fra katalysatoren og bak...

Dyrt syns eg!

Er det rustfritt det du kan skaffe???

Lenke til kommentar
Del på andre sider