Gå til innhold

Info om 1987 mod 240 med B230K (bakaksling)

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurte på om noen vet hva slags bak aksling som sitter på 87 mod 240 med B230K uten servo.. er elektrisk speedo på akslingen da.. men noen rundt her snakka om at det var halv diff. eller noe.. men vet liksom ikke om dette stemmer.. Men når jeg snurrer på hjulet der mellom akslingen kommer inn på, så går skivene samme veien, men når jeg snurrer på eine bremseskiva så tror jeg den andre går motsatt vei.. Men virket som den nappet litt etter når jeg snurra rundt og holdt igjen eine skiva da..

Noen som kan begrunne dette ? :) og eventuell om det er bra utveksling på den?

Og er Y-kammen noe bra ? Ville den jort noe for seg på en B230K ? :)

Mvh.

Fredrik doh

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

n når jeg snurrer på eine bremseskiva så tror jeg den andre går motsatt vei

det betyr at det ikke er sperre på den..

k-kam gjør seg sammen med grenrør og 2.5" annlegg;)'

"snakka om at det var halv diff. eller noe.." noen gode rånere som har gitt deg tips?

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen kompiser av meg som sa dem hadde hørt en eller et par som sa det da.. men ikke vet jeg..

Men hva med at skivene går samme vei når jeg snurrer på mellom aksling hjulet da? gjør alle det ?

Og når jeg snurra på den, da rykte d litt i den skiva jeg holdt fast.. :/

Men tror du den har bedre utveksling en min sin da? Eller er det anbefalt å montere den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 1031 diff uten sperre. jeg hadde en gl uten servo og 4 tr kasse og det var helt brukbar utveklsing på denne. tror den hadde 115kmt @ 3000rpm i fjerde. Har du den gamle 1030 diffen med 4trinnskasse har værtfall 1031 diffen fra k bil endel lengre utveklsing.

K-motor med K kam går faktisk ganske bra. volvo solgte dette som trimsett og skulle gi 130hk i følge brosjyren. hadde det på overnevnte bil..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 1031 diff uten sperre. jeg hadde en gl uten servo og 4 tr kasse og det var helt brukbar utveklsing på denne. tror den hadde 115kmt @ 3000rpm i fjerde. Har du den gamle 1030 diffen med 4trinnskasse har værtfall 1031 diffen fra k bil endel lengre utveklsing.

K-motor med K kam går faktisk ganske bra. volvo solgte dette som trimsett og skulle gi 130hk i følge brosjyren. hadde det på overnevnte bil..

vel, da har du vert heldig.. min B19A med M45 kasse ligger ihvertfall *en del* høyere i turtallsregisteret. vil tippe at vi snakker om en 4500rpm i 115km/t.. foreløpig har jeg ikke fått den til å gå mer enn i ca 150km/t.. :D (ikke så verst til å vere B19.. men alikavel..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 1031 diff uten sperre. jeg hadde en gl uten servo og 4 tr kasse

1031 diff ?? uten sperre.. hva mener du med det ? er det diff på den eller ? hehe..

Den kom fra en 87 med K motor og 4 trins kasse.. slik som du snakket om..

Men det er 1031 utveksling da vertfall ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på denne modellen er det ikke diff ? angry

Det var jo no dritt.. Men jeg har vel fått en god bak aksling likevel?

Funker MEST SANSYNELIG mye bedre en den som står på min nå..

ligger i 100 så har jeg sikkert 3000 rpm i 5 gir chicken

Så skal jo få den på vertfall uansett:) får teste å burne litt å se om den er litt mer unormal en andre ;)

Tusen takk for svar vertfall !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dere sikker på at den jeg har her er 1031 ? Stemmer jo det at det var K motor, 87 og 4 trins kasse.. vet ikke hvor mye info en kan få ut av det men:)

Virker jo som det er en bra bak aksling vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dere sikker på at den jeg har her er 1031 ? Stemmer jo det at det var K motor, 87 og 4 trins kasse.. vet ikke hvor mye info en kan få ut av det men:)

For å finne ut om du har 1031 aksel bør du ta av dekselet og se hvor store drevene er der.. Er kronhjulet stort har du 1031...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme "opsettet", har 1031 ihvert jeg!

1030 er vel fra eldre biler

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da prøver jeg det når jeg har fått fiksa alt som feiler vogna mi..

Må skifte demper bein, for de jeg lurer på om jengene til mutteren som holder støtdemperen nede i røret er sprengte.. for jeg stramma som bare det, og etter litt kjøring kakket det igjen, sjekka i sta, da hadde den løsnet helt og lå opp på kanten igjen angry Så skulle jeg skifte bremseslange fremme, å da blir plutslig røra også ødelagt.. + at jeg har en MERKELi kakkelyd i toppen av tårnene.. kansje det er "lageret" som ligger i toppen der som er gåent?

Men skal ta av lokket og sjekke om det er et stort tannhjul inni der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider