Gå til innhold

Info om 1987 mod 240 med B230K (bakaksling)

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Er ikke noen som har en billig diff. og selge meg da? :)

 

Tenkte jeg skulle sveise sperre på bak akslingen som står på nå, for å teste hvordan det blir.. før jeg skifter til den nye:)

 

Men vil gjerne ha sjikkelig diff. da.. :)

 

vel.. sveisediff (100% konstant sperre) er fullstendig ubrukelig på vanlig vei med mindre du vil ligge brei hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

vel.. sveisediff (100% konstant sperre) er fullstendig ubrukelig på vanlig vei med mindre du vil ligge brei hele tiden..

 

 

Funker veeeeeldig fint det....er bare flaut når du lukeparkerer og i rundkjøringer, kviner litt i dekka da....hehehe. Er faktisk ikke så galt i svingene, 240 vil jo gjerne løfte på innerhjulet uansett, så du merker ikke så mye til det før du gir på i sving. Er bra filmtriks :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1031 diff ?? uten sperre.. hva mener du med det ? er det diff på den eller ? hehe..

 

Den kom fra en 87 med K motor og 4 trins kasse.. slik som du snakket om..

 

Men det er 1031 utveksling da vertfall ?

 

Litt begrepsforvirring ute og går her, så her er noen fakta:

* ALLE bakaksler har en differensial (diff)

* Volvo 240 er levert standard (eller ekstrautstyr) med lamelldiff, eller Antispinn som var betegnelsen Volvo bruker. Diffbrems er også et vanlig navn. Disse er fabrikat "Dana" og finnes i 3 ulike innspenninger. Det finnes andre fabrikat som tåler mer, f.eks. ZF, "Finnediff", Sellholm, Qualify...

* Nyere Volvo 940 har såkalt "slyngediff" som er en av/på sperre i forhold til lamelldiff.

* 100% sperre får du hvis du sveiser sammen diffhjulene i bakakselen, et godt alternativ for strippen, men ubrukelig for normal kjøring.

* I min 242 har jeg en 1031-bakaksel fra en 240 med K-motor, el-speedometer, 4-trinns girkasse og utveksling 3.31:1. Ettermontert lamelldiff fra en nyere 240.

 

....sikkert folk fra motorsportverdenen som kan uendelig mye mer enn meg om dette.

 

Jeg har forresten 4-5 nye diffklumper liggende (ikke sperrer/ brems) som kan selges til "sveiseformål" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt begrepsforvirring ute og går her, så her er noen fakta:

 

Jeg har forresten 4-5 nye diffklumper liggende (ikke sperrer/ brems) som kan selges til "sveiseformål" :)

 

jeg har 3 aksliger som jeg tenkte å bruke som sveise-testformål;) sombrero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår