Gå til innhold

Koble el. speedometer .. =?=

Ranger emnet

AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Har oljetrykksmåler(Uoriginalt). Vurderte Voltmeter, men får se. Kjekt med klokke når du kjører også. jada. CD-spilleren har det også, men der liker jeg å ha tid eller FM navn på stasjonen. Men siden du ikke trenger klokka di. kjøpe? :titties:

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er selv den nærmeste til å vurdere om det er klokke du trenger. Men - det fins da så mange andre og kjekkere instrumenter å velge mellom. Voltmeter, oljetrykkmåler osv. osv. Klokke har du sikkert både på armen og på radio/cd-spilleren allerede. Eller som meg, på timeren til motor- og kupévarmeren:

DEFAtimer.jpg

Hva er det grønne lyset i speedometeret ditt for ? Er det det som viser at grøftelysa er på ?

I så fall, hvordan får du til det å lyse når grøftelysa er på?

Mvh.

doh

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kontakt bak på boksen skal ha +12 volt da ?? Ser ingen unormale kontakter bak på her :/ Eller noe mer unormalt på de som har wire..

Er en ny kontakt på selve speedometeret....en 3 pols kontakt med jord, +12V og signalet fra giveren på bakakselen.

Den 12V ledningen som skal flyttes, er den som har 12V på "banan" kontakten mellom ledningsnettet ditt og speedometerhuset. Den skal flyttes over til den 3 pols kontakten, som står på selve speedometeret.Husker ikke fargen, desverre...

Den store runde kontakten gjør du ingenting med. Bare en ledning fra den som er en halv sirkel, flyttes over til 3pols kontakten. Kikk i Haynes boka eller mål deg frem for å finne riktig ledning....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:) Tror jeg vet hvordan det gjøres nå:) Tusen takk for forklaring:)

Men hvordan kan jeg få mitt slikt lys til å lyse da ? Lyser ingenting med meg doh

Hadde vært litt tøft om det gjorde det når grøftelysa er på..

Men hvordan få det til å lyse når hovudlysa er på? :)

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:) Tror jeg vet hvordan det gjøres nå:) Tusen takk for forklaring:)

Men hvordan kan jeg få mitt slikt lys til å lyse da ? Lyser ingenting med meg doh

Hadde vært litt tøft om det gjorde det når grøftelysa er på..

Men hvordan få det til å lyse når hovudlysa er på? :)

Mvh.

Fredrik

Hvis jeg ikke hsuker helt feil, så sender du bare inn 12V på den kontakten som du flyttet over til den 3-pols kontakten....altså finner du en ledning med strøm når grøftelysa er på, og kobler denne til der +12V var på banankontakten.

IKKE spør meg hvorfor Volvo plutselig fant på noe så dumt, flytte +12V strøm og sette inn en varsellampe der istedetfor..... :fingers: angry

Lenke til kommentar
Del på andre sider