jumbo12 Skrevet Mars 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Næmen nå må jeg få en ting klart!!! C20LET C20XE Begge er injection? Hva er forskjellen på dem?? Nå har jeg vært hellig overbevist om at XE var en suge motor eller er det en "sugen motor"? Må passe på hvems ord man tar for go fisk merker jeg!!! Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
µmega Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 hehe! XE er så å si samme motoren som LET... LET er turbo matet, det er ikke XE, det er en Sugemotor... Xe er samme motoren som sitter i Vectra GT, noen calibraer osv osv.... LET er kjent for å sitte i calibraer... Siter Life begins at 160mph.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calib'R Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Hvor er det du søker for å finne motorer o.l. som finnes i Tyskland? Siter BRENN !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Hvor er det du søker for å finne motorer o.l. som finnes i Tyskland? Bruker å ligge en god del på http://www.mobile.de men lå ingen der nu da angry Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nalletiger Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Næmen nå må jeg få en ting klart!!!C20LET C20XE Begge er injection? Hva er forskjellen på dem?? Nå har jeg vært hellig overbevist om at XE var en suge motor eller er det en "sugen motor"? Må passe på hvems ord man tar for go fisk merker jeg!!! Sugemotor=En motor som ikke går på overladning (Turbo, kompressor, osv) Siter Ascona B c20let *godkjent* BMW 316 Ascona B 1977 prosjekt MB 190 E It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo12 Skrevet Mars 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Hvor er det du søker for å finne motorer o.l. som finnes i Tyskland? Fikk et stålende tips av en eller annen her om ebay.de Der dukker det opp noe morsomt rett som det er! :) Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank_84 Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Det er egentlig ikke så vanskelig med disse motorene.. -C20XE er en sugemotor på 156hk(Calibra 16v,Vectra 16v/2000,Kadett GSi 16v,Astra GSi,osv.) -C20XEV er en sugemotor på 136hk(Omega B16v,nyere Calibra og nyere Vectra A 16v og Vectra B 16v,osv) Dette er EcoTec motoren! -C20LET er en turbo motor på 204hk(Calibra Turbo 4x4 og Vectra Turbo 4x4) -Håper du nå er klar over hva som er hva?!:D Disse tre motorene er alle insprøytnings motorer hvor XEV bruker SimTech Motorstyring(trur d va d dn heite) og æ meine C20XE og LET bruker Bosch Motronic Motorstyring(selvfølgeli forskjellig programmert)! Siter -Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt -Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt) -Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket) -Opel Ascona B -76 (Solgt) -Opel Manta B GSi -86 (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fluid Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 de første utgavene av 16v,motorkode 20XE, har 156hk, mens de senere C20XE m/ kat har 150hk. Siter '99 BMW 520iat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo12 Skrevet Mars 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Det er egentlig ikke så vanskelig med disse motorene.. -C20XE er en sugemotor på 156hk(Calibra 16v,Vectra 16v/2000,Kadett GSi 16v,Astra GSi,osv.) -C20XEV er en sugemotor på 136hk(Omega B16v,nyere Calibra og nyere Vectra A 16v og Vectra B 16v,osv) Dette er EcoTec motoren! -C20LET er en turbo motor på 204hk(Calibra Turbo 4x4 og Vectra Turbo 4x4) -Håper du nå er klar over hva som er hva?!:D Disse tre motorene er alle insprøytnings motorer hvor XEV bruker SimTech Motorstyring(trur d va d dn heite) og æ meine C20XE og LET bruker Bosch Motronic Motorstyring(selvfølgeli forskjellig programmert)! Thx, hjalp det der!!! alacocaina Men har rett og sletten ikke forstått prinsippet med suge-motor jeg, (tenker ikke injection jeg da!) Noen som har lyst til å forklare litt? :confused: Er på helt på barbakke jeg nå! Sugemotor=En motor som ikke går på overladning (Turbo, kompressor, osv) Er med igjen nå! THx Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantapanta Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Var på høggeren (bjarne johansen) i dag der var det en vectra med 2.016v sto det på toppen.. mangla noen småting på motoren, så ikke så nøye på den men. Siter Im lucky manta power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo12 Skrevet Mars 9, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Var på høggeren (bjarne johansen) i dag der var det en vectra med 2.016v sto det på toppen.. mangla noen småting på motoren, så ikke så nøye på den men. Fett... Hvor i landet er det han befinner seg da? Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mantapanta Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 kristiansand Siter Im lucky manta power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank_84 Skrevet Mars 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 Thx, hjalp det der!!! alacocaina Men har rett og sletten ikke forstått prinsippet med suge-motor jeg, (tenker ikke injection jeg da!) Noen som har lyst til å forklare litt? :confused: Er på helt på barbakke jeg nå! Er med igjen nå! THx En suge motor er en motor som trenger vakum for å få ogsygen til forbrenningen,det vil si at når stemplene går ned under innsugs takten(4 takter på en slik motor) og innsugsventilene er åpen lages det vakum i motoren og luft suges inn(Dette høres godt hvis du snurrer motoren for hånd) og blandes med drivstoff,så går stemplet opp og alle ventiler er lukket,da komprimeres drivstoff/luft blandingen. Så et x antall grader før stemplet når snupunktet så tenner tennpluggen og helle blandingen eksploderer og sender stemple ned i arbeidstakten(ventilene er lukket og eksplosjonen er det som skaper power :) ). Og da like før stemplet snur opp igjenn så åpner eksos ventilene og slipper ut eksosen+stemplet går opp og presser ut eksosen.. Her har du det du trenger å vite om en suge motor!Og slik fungerer også en turbo motor,bare der lager turboen overtrykk og presser luft inn i motoren istedet for at det dannes vakum i motoren som suger inn lufta.. Har du fått svar på det du lurte på nu? Siter -Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt -Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt) -Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket) -Opel Ascona B -76 (Solgt) -Opel Manta B GSi -86 (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo12 Skrevet Mars 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2005 En suge motor er en motor som trenger vakum for å få ogsygen til forbrenningen,det vil si at når stemplene går ned under innsugs takten(4 takter på en slik motor) og innsugsventilene er åpen lages det vakum i motoren og luft suges inn(Dette høres godt hvis du snurrer motoren for hånd) og blandes med drivstoff,så går stemplet opp og alle ventiler er lukket,da komprimeres drivstoff/luft blandingen. Så et x antall grader før stemplet når snupunktet så tenner tennpluggen og helle blandingen eksploderer og sender stemple ned i arbeidstakten(ventilene er lukket og eksplosjonen er det som skaper power :) ). Og da like før stemplet snur opp igjenn så åpner eksos ventilene og slipper ut eksosen+stemplet går opp og presser ut eksosen.. Her har du det du trenger å vite om en suge motor!Og slik fungerer også en turbo motor,bare der lager turboen overtrykk og presser luft inn i motoren istedet for at det dannes vakum i motoren som suger inn lufta.. Har du fått svar på det du lurte på nu? thumpsup Veldig god forklaring, flotters at det er noen som kommer med litt mer utfyllende svar!!! Takk skal du ha! Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Mars 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2005 Det er egentlig ikke så vanskelig med disse motorene.. -C20XE er en sugemotor på 156hk(Calibra 16v,Vectra 16v/2000,Kadett GSi 16v,Astra GSi,osv.) -C20XEV er en sugemotor på 136hk(Omega B16v,nyere Calibra og nyere Vectra A 16v og Vectra B 16v,osv) Dette er EcoTec motoren! -C20LET er en turbo motor på 204hk(Calibra Turbo 4x4 og Vectra Turbo 4x4) -Håper du nå er klar over hva som er hva?!:D Disse tre motorene er alle insprøytnings motorer hvor XEV bruker SimTech Motorstyring(trur d va d dn heite) og æ meine C20XE og LET bruker Bosch Motronic Motorstyring(selvfølgeli forskjellig programmert)! Hvis det ikke er så vanskelig så burde du jo klare å få det rett i det minste. C20XEV er ikke noe som heter.. Den heter X20XEV! Som nevnt. Første generasjon 16v ex. i Kadett Gsi hette 20XE og hadde 156hk, men de fleste heter C20XE og har 150hk. C20XE og C20LET har motronic ja, men forskjellig type motronic. Ikke bare programert. Folk kaller C20LET ofte bare for LET. Det korrekte er C20LET. Men det finnes andre LET-motorer også, eks Z20LET som man finner i ex Zafira OPC++ Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.